Netværk i dos
Fra : Anders Pedersen

Dato : 18-12-03 20:22

Hvordan kommer jeg ind i andre cmputere i dos.
uden at oprette netværksdrev.

Foreksembel i kommandopont i 98se
hvad hedder denne kommando.
--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-12-03 20:49

>Foreksembel i kommandopont i 98se
>hvad hedder denne kommando.

NET /?

Fra : Anders Pedersen

Dato : 18-12-03 22:09

On Thu, 18 Dec 2003 20:48:50 +0100, Jan Bachman wrote:

> NET /?

Kan ikke bruge denne kommando til serlig meget
når jeg skriver net/? ruller der en lang ned længere end skærmen.

Hvad den præcise kommando.

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-12-03 22:54

Den Thu, 18 Dec 2003 22:08:35 +0100, skrev Anders Pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk>:

>Kan ikke bruge denne kommando til serlig meget
>når jeg skriver net/? ruller der en lang ned længere end skærmen.
>
>Hvad den præcise kommando.

net /? |more så får du en side af gangen.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-03 22:54

On Thu, 18 Dec 2003 22:08:35 +0100, Anders Pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

> Kan ikke bruge denne kommando til serlig meget
> når jeg skriver net/? ruller der en lang ned længere end skærmen.

Så brug "| more"

> Hvad den præcise kommando.

Prøv dog at hjælpe dig selv bare en smule.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-03 07:35

Asbjorn Hojmark wrote:

> Prøv dog at hjælpe dig selv bare en smule.

Nu er det jo ikke alle der er familiære med en dos prompt. Selv
sidder jeg og bokser med at lære freeBSD, og på trods af at jeg
har det fint med prompter, så er det ikke altid nok at jeg får at
vide at jeg bare kan grep'e mig til tingene, indimellem bliver jeg
også nødt til at spørge om den eksakte syntaks.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 19-12-03 11:04

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
> vide at jeg bare kan grep'e mig til tingene, indimellem bliver jeg
> også nødt til at spørge om den eksakte syntaks.

Ja, men det kræver s** da at man fortæller nøjagtigt hvad man vil for
at andre kan gi den "eksakte syntaks"

Måske er det mig der er tungnem, men jeg har endnu ikke fattet hvad
det er Anders Bøgh Pedersen egentlig gerne vil i det oprindelige svar.

Svarene til ham er upræcise, men det er hans spørgsmål også, så hvad
kan man forvente?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Dieter Lauff

Dato : 28-12-03 22:31

> Hvordan kommer jeg ind i andre cmputere i dos.
> uden at oprette netværksdrev.
>
> Foreksembel i kommandopont i 98se
> hvad hedder denne kommando.
> --
Hvorfor vil du ikke mappe et netværksdrev á lá
net use x: \\servernavn\sharenavn
mvh
Dieter