Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 5700 + TC E15ED til safari
Fra : Farmer

Dato : 18-12-03 19:03

Hejsa i gruppen

Har et Nikon Coolpix 5700. Skal på safari i Afrika her til januar. De siger
man skal have rigelig med zoom på kameraet for ikke bare at få nogle små
klatter i horisonten.

TC E105ED telefoto 1.5x
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=188&catId=102

Hos ITbutikken står den til 1612 kr.
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=25555

"Nikon TC-E15ED converts Coolpix 5700 focal length to 420mm (35mm
equivalent). This teleconverter requires UR-E8 ring adapter." 420mm, burde
dette være nok?, Coolpix5700 er normalt med 8x optisk zoom.

Tillægsspørgsmål...

http://www.batterier.dk/index.htm?kamera/nikon.htm
Er der noget i vejen for at benytte batterier herfra, de er godt nok
billige?

Fra : Alex W

Dato : 18-12-03 20:42

> [...]
> equivalent). This teleconverter requires UR-E8 ring adapter." 420mm, burde
> dette være nok?, Coolpix5700 er normalt med 8x optisk zoom.

Nap helst billederne uden converter..
Dit objektiv laver vignette (mørke hjørner) fra moderat tele og det bliver
ikke bedre med konverteren.

> Tillægsspørgsmål...
>
> http://www.batterier.dk/index.htm?kamera/nikon.htm
> Er der noget i vejen for at benytte batterier herfra, de er godt nok
> billige?

Jeg købte batt. fra dem da jeg var den lykkelige ejer af et CP5700. Køb et
par stykker ... Kameraet bruger temmelig meget strøm!!

Ha' en rigtig god tur ... bare det var mig )

/Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-12-03 21:24

On 2003-12-18, Farmer <farmer@farmer.de> wrote:
> [...]
> man skal have rigelig med zoom på kameraet for ikke bare at få nogle små

Så hold dig fra Kenya, og tag til eksempelvis Uganda. Her er dyrene ikke
bange for biler, for de ved ikke hvad det er. Så her kan du komme helt
tæt på.

Den ene tur jeg var på dernede var vi de første turister i over en
uge i nationalparken.

Jeg havde 3x zoom, hvilket var i underkanten. 5700 har mere, og
bør være OK.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 00:51

Jeg kan svare på det med batterierne. Kun gode erfaringer - er også 5700
ejer
HugoB

Fra : Johnt

Dato : 20-12-03 02:21

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Så hold dig fra Kenya, og tag til eksempelvis Uganda. Her er dyrene ikke
> bange for biler, for de ved ikke hvad det er.

Det er netop fordi det ved hvad det er at de kommer tæt på. Ellers er de
fleste dyr af natur bange. Måske undtagen næsehorn og elefanter, som ikke
har mange fjender i naturen.

> Så her kan du komme helt tæt på.
>
> Den ene tur jeg var på dernede var vi de første turister i over en
> uge i nationalparken.

Har været på Kenya på Safari. Brugte 300 mm zoom linse, og det er ikke for
meget. De store dyr kan man altid få gode billeder af, men f.eks. leopard er
det nødvendigt med en god zoom.

Dem uden ordentlig telelinse kun cirka kun tage 1/10-del af de billeder, som
jeg kunne tage. Det endte dog med at jeg fik taget 22 film på 12 dages
safari.

Hilsen

Johnt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-03 10:16

On 2003-12-20, Johnt <listme@listme.dsbl.org> wrote:

> [...]
> fleste dyr af natur bange. Måske undtagen næsehorn og elefanter, som ikke

Det ved jeg ikke. Vi kunne komme ret tæt på store flokke af bukke,
50-100m. Løver 10-15 meter. Leoparden kom vi dog ikke tæt på.

Når vi var de første turister i over en uge, og der sjældent er mere
end 1-5 biler i hele nationalparken, så er de nok brgrænset tilvænnet.

> Har været på Kenya på Safari. Brugte 300 mm zoom linse, og det er ikke for
> meget. De store dyr kan man altid få gode billeder af, men f.eks. leopard er
> det nødvendigt med en god zoom.

Ja, de 3x på mit Canon A20 var lige i underkanten ;)

> Dem uden ordentlig telelinse kun cirka kun tage 1/10-del af de billeder, som
> jeg kunne tage. Det endte dog med at jeg fik taget 22 film på 12 dages
> safari.

De kunne vel tage lige så mange, bare ikke så gode :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-03 11:04

"Farmer" <farmer@farmer.de> skrev i en meddelelse

> Tillægsspørgsmål...
>
> http://www.batterier.dk/index.htm?kamera/nikon.htm
> Er der noget i vejen for at benytte batterier herfra, de er godt nok
> billige?

Lidt OT, men jeg har en næsten ny Nikon MB-E5700 batteripakke til salg,
som du kan få rimeligt billigt. Med den har du mulighed for at benytte
AA-batterier sammen med din Coolpix 5700. Mail mig, hvis du er
interesseret.

--
-Jens B.