GPRS 2G og mail Sonofon ?
Fra : Bjørn S

Dato : 18-12-03 19:19

"Mail og GPRS 2GO
Har din telefon en indbygget e-mail klient, er GPRS 2-Go velegnet til at
hente og sende e-mails - men kun hvis din nuværende internetudbyder giver
adgang til at hente e-mails via POP3."

Nååh... nu har jeg Tiscali som mailudbyder, og kan også fint hente mail
derfra, men hvad med at sende ?
Der skal vel defineres en server, andet end smtp.tiscali.dk, for det kikser
:-/

Er der nogen som har fundet fidusen, eller skal man abonnere på en Sonomail
for at få lov at sende ?

--
/Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 18-12-03 19:45

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der skal vel defineres en server, andet end smtp.tiscali.dk, for det
kikser
> :-/

mail.sonofon.dk - jeg har dog ikke selv testet den. Jeg har ingen mailkonto
hos sonofon.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-12-03 19:49

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [klip]

> mail.sonofon.dk - jeg har dog ikke selv testet den. Jeg har ingen mailkonto
> hos sonofon.

Den virker. Jeg bruger den dagligt med CBB Mobil GPRS.

-cb

Fra : Bjørn S

Dato : 19-12-03 13:40

"Claus E Beyer" skrev

> Den virker. Jeg bruger den dagligt med CBB Mobil GPRS.
>
> -cb

Ok, men det betyder så at man skal ha en mailkonto hos Sonofon ?
Kan også godt se fornuften i det, men det fede var jo hvis jeg stadig stod
med Tiscali som afsender, og derved fik svar den vej, hvis Sonofon, så
bliver jo den adresse også ens reply adresse, ikke, selv om man definerer
sin mailadresse som noget andet ? (og så har man måske pludselig en konto
mere at holde styr på :-/ )

--
/Bjørn

Fra : Peter Kragh

Dato : 19-12-03 16:32

Bjørn S wrote:
> [...]
> om man definerer sin mailadresse som noget andet ? (og så har man
> måske pludselig en konto mere at holde styr på :-/ )

Du skal ikke ha' en mail-konto hos Sonofon. Du bruger simpelthen vare din
tiscali server til at *læse* post med og Sonofon's server til at *sende*
post med. De fleste internetudbydere har en spæring på deres SMTP-servere
(til at sende post med), som gør, at det kun er deres egne kunder, der er i
stand til at sende fra disse. Dette er for at undgå, at de bruges til spam.

Din reply addresse bestemmer de selv i dit mail-program. Den afhænger ikke
af den server, du bruger.

Håber det hjælper.

- Peter