Hvorfor kan jeg ikke ping min egen IP addy~
Fra : HKS

Dato : 18-12-03 18:42

Har lidt problemmer med at få mit Remote Desktop til at virke, det kører
fint over lan fra min bærbare til mainrig, men kan ikke komme i kontakt over
internettet. Har åbnet port 3389 tcp iøvrigt. Jeg kan logge på main fra den
bærbare hvis jeg bruger min interne IP, men ikke via den udaftil, den samme
som jeg ikke kan pinge.

Kan til gængæld godt logge på mine forældres PC fra min egen, kan bare ikke
logge på min egen fra mine forældres :(

Jeg kører XPsp1a, min router er godt nok en skod Speedstream fra TDC, men en
åben port er vel en åben port.

XP firewall er disabled osse.

Nogen ideer ? Og nej, jeg vil ikke installere et andet program til remote :)

Mvh hks...

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 18:52

> Jeg kører XPsp1a, min router er godt nok en skod Speedstream fra TDC, men en
> åben port er vel en åben port.

Undtaget at den ikke er så vild med høje hastigheder, så skulle den da
ikke fejle noget?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : HKS

Dato : 18-12-03 19:09

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in message

> Undtaget at den ikke er så vild med høje hastigheder, så skulle den da
> ikke fejle noget?

Nææ, ikke andet end den jo nok alligevel blokkerer for et eller andet jeg
skal bruge :) , Siden jeg sagtens kan logge på andre pc'er med Remote
Desktop som jeg selv har sat op etc. Det kunne jo tyde på jeg gør et eller
andet rigtigt.

Kan bare ikke få hul igennem til min egen.

Fra : Jens

Dato : 18-12-03 23:50

"HKS" <not@likely.com> skrev i en meddelelse

> Kan bare ikke få hul igennem til min egen.

Når du har åbnet port 3389, har du så også forwardet den til din interne
pc`s ip ?

Mvh Jens som ikke kender den router.

Fra : HKS

Dato : 20-12-03 01:31

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> Når du har åbnet port 3389, har du så også forwardet den til din interne
> pc`s ip ?

Hmm, Sikkert ikke, ikke verdens største IT haj.

> Mvh Jens som ikke kender den router.

Speedstream 2600.