Alarm til båden.
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 17:34

Har lige investeret i en Haukka trådløs GSM tyverialarm til båden.

se: http://www.haukka.dk

Den er på tilbud hos Silvan til kr. 1.495,- alt inklusive dog ikke
abonnement.

Min version er bundet til Telmore/TDC og jeg er blevet anbefalet at
oprette et kontant Mixit-abonnement som koster mig mellem 50 og 100 kr.
om året.

Jeg har testet alarmen og den virker perfekt.

Jeg vil også montere en alarmsirene, når foråret melder sig, denne dims
er dog ekstraudstyr.

Alarmen har også mulighed for fjernstyring af relæudgange således man
evt. kan tilkoble landstrøm eller starte en varmeblæser.

Jeg ville blot delagtiggøre jer andre i denne billige mulighed med
indbygget sikkerhed.

PS: Jeg er hverken ansat hos Silvan eller Haukka og har heller ingen
økonomiske interesser i salget af dimmeren.

Hr. Bjørn

Fra : Steffen Skov

Dato : 18-12-03 18:59

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige investeret i en Haukka trådløs GSM tyverialarm til båden.
>
> Jeg har testet alarmen og den virker perfekt.

Det er da dejligt!

> Jeg vil også montere en alarmsirene, når foråret melder sig, denne dims
> er dog ekstraudstyr.

Synd for foråret det er jo meget savnet.

> Alarmen har også mulighed for fjernstyring af relæudgange således man
> evt. kan tilkoble landstrøm eller starte en varmeblæser.

Håber der er BI-måler på landstrømmen (eller hvad nu sådan en måler hedder).

> Jeg ville blot delagtiggøre jer andre i denne billige mulighed med
> indbygget sikkerhed.

Tak

> PS: Jeg er hverken ansat hos Silvan eller Haukka og har heller ingen
> økonomiske interesser i salget af dimmeren.

> [...]

Hilsen
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 19:27

"Steffen Skov" <xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da dejligt!

Jeg kan vælge at tolke dit '!' som noget positivt..!

> Synd for foråret det er jo meget savnet.

For noge af os, ja.

> Håber der er BI-måler på landstrømmen (eller hvad nu sådan en måler
hedder).

Min kan sagtens klare det, da jeg vil gå på skidtet med et relæ, der
hvor landstrømmen kommer ind i båden (det meget store stik).

> Tak

Velbekomme.

> Tak

Selv årsag samt derfor ikke.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 20:17

"Steffen Skov" <xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Håber der er BI-måler på landstrømmen (eller hvad nu sådan en måler
hedder).

Det er sgú sørgeligt, *det* er det neste, du går op i.

Men hva´pokker, din Maxi 68 skal nok ikke have meget fut for at blive
varmet op.

Stjæle den (fra Århus havn) er der nok heller ingen, der gør.

Hvis du har prøvet at få stjålet din båd (og dermed din fritid), vil du
nok værdsætte enhver form for alarm.

Men på den anden side, hvad pokker spilder jeg min tid her for og så
endda i en god mening.

PS: Vi har en meget fin strømforsyning i Vejle havn ..... helt uden
klumper i.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-12-03 22:29

Uheldigvis faldt Bjørn Jørvad over tastaturet og skrev derved
følgende:

> PS: Vi har en meget fin strømforsyning i Vejle havn ..... helt uden
> klumper i.

Men åbenbart mange tyveknægte

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 22:31

KLIP

> Men åbenbart mange tyveknægte

Vi har desværre været en del udsat ..... inklusive én selv...;-(

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-12-03 00:41

Uheldigvis faldt Bjørn Jørvad over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Vi har desværre været en del udsat ..... inklusive én selv...;-(

Bare gør kort proces. Alle fingrene i dørkarmen, det hjælper...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 01:12

KLIP

> Bare gør kort proces. Alle fingrene i dørkarmen, det hjælper...

Et par af dem som stjal min båd, kom ind og brumme i mellem 1 og 1½ år.

De var 5 i alt. Desværre havde de ingen penge, så alt løsøret måtte jeg
selv betale.

PS: Jeg har snuppet en tyv i min garage. Han blev så bange, han selv
oplyste mig om Vejle politis telefonnummer samt sad og råbte på
betjentene, da han hørte politibilen kom.
Politiet mente, jeg aldrig så ham igen .... og det passede...

Hr. Bjørn

Fra : Steffen Skov

Dato : 19-12-03 15:57

> "Steffen Skov" <xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er sgú sørgeligt, *det* er det neste, du går op i.

Ja - jeg går meget op i strøm fra land, for der ikke noget værre end at
komme i havn efter en meget kold og våd tur, og så ikke kan sætte en
varmeblæser til i bare 30 min. for at få lidt følelse tilbage. Mange havne
har i dag begrænsning på deres el-udtag. Hvilket kun skyldes overdrevent
brug med bla. varmeblæsere fra fastliggere. Det er sørgeligt for os andre
der kun bruger den i en "nødsituation" og som gæster.

> Men hva´pokker, din Maxi 68 skal nok ikke have meget fut for at blive
> varmet op.

En kærlig kvinde kan bruges!

> Stjæle den (fra Århus havn) er der nok heller ingen, der gør.

Det kræver en lidt stor bil, da båden er på land.

> Hvis du har prøvet at få stjålet din båd (og dermed din fritid), vil du
> nok værdsætte enhver form for alarm.

Selvfølgelig - det er surt - og det ville jeg blive ked af. Har dog fået
frataget antenner, påhængsmoter og andet. Men varmeblæsere har ikke en
disse med tyveri at gøre.

> Men på den anden side, hvad pokker spilder jeg min tid her for og så
> endda i en god mening.

Endnu en gang rigtigt, men konsekvenserne for gæstesejlerne, når man
opfordrer til at kunne bruge en masse landstrøm med timer og jeg ved ikke
hvad.

> PS: Vi har en meget fin strømforsyning i Vejle havn ..... helt uden
> klumper i.

Jeg har overvejet Vejle, men der er så pokkers langt ind til havnen.

> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

God jul og godt vejr i 2004
Hilsen
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 17:39

"Steffen Skov" <xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
andre
> der kun bruger den i en "nødsituation" og som gæster.

Jeg tænkte nok, du var et af de skvadderhoveder, der anvender en 220
volts varmeblæser.

Køb dig noget ordentligt landsstrømsgrej med tilhørende converter og
installer noget 12 volts grej i din jolle.

Hvem fanden tror du i øvrigt, der betaler for dig, således en du som
gæst kan bruge klubbens grej, når det passer *dig*..?

> En kærlig kvinde kan bruges!

Tjaee .. der findes jo bekendt mange typer kvinder .... og sandelig også
én for dig.

> Det kræver en lidt stor bil, da båden er på land.

Fantasi og indsigt har du heller ikke på dette punkt.

Min og andres både blev *SEJLET* fra havnen......og min fundet smadret
på Fyn ved Assens havn.

> [...]
fået
> frataget antenner, påhængsmoter og andet. Men varmeblæsere har ikke

Begge dele har du hverken indsigt og kendskab til, når det gælder *hele*
både samt brug af varmeblæsere.

> Endnu en gang rigtigt, men konsekvenserne for gæstesejlerne, når man
> opfordrer til at kunne bruge en masse landstrøm med timer og jeg ved
ikke
> hvad.

Du kan da for fanden blive væk fra eks. Vejle havn. Der er ingen, der
tvinger dig til at nasse på eks. vores installationer.

> Jeg har overvejet Vejle, men der er så pokkers langt ind til havnen.

Åyyhhhh ... du ville nok heller ikke være til at tilfredsstille.

> God jul og godt vejr i 2004

Af hjertet tak og det samme retur til dig.

Hr. Bjørn