ROTK --(indeholder spoiler)
Fra : Martin T

Dato : 18-12-03 14:39

Er jeg den eneste der fik denne tanke.

Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun tænke
"Assault on Hoth"

Er det bare mig?

Martin T

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 18-12-03 15:17

"Martin T" <Thode@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
> tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun tænke

Nej, jeg tænkte nøjagtigt det samme. Kan ikke lade være med at tro, at det
er en lille hyldest fra PJ's side til en dengang helt fantastisk kampscene.

Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-12-03 15:45

"Martin T" <Thode@pc.dk> writes:

> Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
> tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun tænke
> "Assault on Hoth"
>
> Er det bare mig?

Nope. Min side mand mumlede også "bare træk en snor tre gange rundt om
benene på dem."
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-12-03 17:48

Martin T wrote:
> Er jeg den eneste der fik denne tanke.
>
> Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
> tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun tænke
> "Assault on Hoth"

Jeg tænkte det samme :) Men jeg synes ikke at det var rip off. Der er jo
olifanter med i LOTR.

/David

Fra : Peter Lind

Dato : 18-12-03 18:29

Martin T wrote:
> [...]
>
> Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
> tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun

Jeg tænkte præcis det samme, og da Legolas kravlede op ad benet på en af
olifanterne, forventede jeg at han ville trække sit sværd, snitte en revne i
den, og kaste en granat ind...

Men der er faktisk en hel del ting i Lord of The Rings, der minder om (de
gamle) Star Wars. Gandalf er jo nærmest en kopi af Obi Wan Kenobi, og Frodo
minder om en lavstammet udgave af Luke Skywalker. Og hvis Arwen ikke er
prinsesse Leia, så ved jeg ikke hvad.
Det er tydeligt at Lucas har været meget mere opfindsom end Jackson! -
medmindre selvfølgelig at Lucas læste Lord of the Rings dengang i 70'erne,
og lod sig inspirere lidt mere end godt er...

Peter Lind

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-12-03 19:24

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hehe....ja jeg tænkte det samme.

> [...]
Frodo
> minder om en lavstammet udgave af Luke Skywalker. Og hvis Arwen ikke er

Aragorn som Han Solo?

> Det er tydeligt at Lucas har været meget mere opfindsom end Jackson! -
> medmindre selvfølgelig at Lucas læste Lord of the Rings dengang i 70'erne,
> og lod sig inspirere lidt mere end godt er...

Det er jo ikke en usandsynlig tanke at han har læst den + et par andre.

Mvh Maria

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-12-03 23:08

> Det er jo ikke en usandsynlig tanke at han har læst den + et par andre.

Den gængse forklaring er vist at Lucas var inspireret af både Tolkien og
Akira Kurosawa, hvilket han lavede om til et science fiction scenarie.

Det er nok ikke helt løgn når de siger at alle film er genfortællinger af de
samme oldgamle røverhistorier, bare fortalt på en anderledes måde.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-12-03 07:59

C. H. Engelbrecht's utterance expressed in

> Det er nok ikke helt løgn når de siger at alle film er genfortællinger
> af de samme oldgamle røverhistorier, bare fortalt på en anderledes
> måde.

Tredje film: Return of the King/Jedi :)
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : cybamerc

Dato : 20-12-03 00:50

"Martin T" <Thode@pc.dk> wrote in message news:<3fe1b156$0$69901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Da der bliver blæst til modangreb på disse elefantblæksprutte lignende
> tingester og rytterne farer rundt mellem deres ben, kunne jeg kun tænke

Der var også lidt Battle For Naboo over det. Visuelt og teknisk såvel
som "plathedsmæssigt".

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-12-03 00:21

"cybamerc" <cybamerc@yahoo.com> wrote in message
> "Martin T" <Thode@pc.dk> wrote in message

> Der var også lidt Battle For Naboo over det. Visuelt og teknisk såvel
> som "plathedsmæssigt".

Plathedsmæssigt?

Fra : cybamerc

Dato : 21-12-03 11:27

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@FJERNSPAMhotmail.com> wrote in message news:<3fe4d8e8$0$9772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Plathedsmæssigt?

Scenen hvor Legolas hopper rundt på olifanten er poppet og dårligt udført.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-12-03 15:17

cybamerc@yahoo.com (cybamerc) writes:

> Scenen hvor Legolas hopper rundt på olifanten er poppet og dårligt udført.

Fis med dig. Den er festlig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-03 15:28

Peter B. Juul wrote:

> Fis med dig. Den er festlig.

Den er festlig nok. Om den passer til Tolkien må være op til den enkles
fortolkning. Men den _er_ dårligt udført, ligesom det er dårligt udført
da han står oven på hovedet af bjergtrolden i FOTR. Det ser simpelt hen
unaturligt ud. Hvis det havde set helt naturligt ud, var scenen også
lettere at elske.

/David

Fra : Louise KL

Dato : 26-12-03 00:37

> [...]
> da han står oven på hovedet af bjergtrolden i FOTR. Det ser simpelt hen
> unaturligt ud. Hvis det havde set helt naturligt ud, var scenen også

Jeg et billede i mit hovede af Tolkien, som ligger og roterer i sin grav
hver gang jeg ser Legolas' idiotiske skateboard scene i TTT. Jeg har krummer
også tæer når Legolas hopper på Arod. Han ligner en stor klud! *hulk* Men
jeg holder stadigvæk meget af filmene... på trods af deres små pinlige...
øhm... finesser.

Mvh. fra Louise

Fra : cybamerc

Dato : 22-12-03 00:23

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in message news:<m2y8t645nc.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>...

> Fis med dig. Den er festlig.

Javist. Og det er også fint nok med lidt humor og fan service. Men det
kan også blive for meget af det gode - og det dårlige (kvaliteten af
computer-effekterne).