Floate rigtigt?
Fra : Lars Olesen

Dato : 18-12-03 14:31

Jeg har brugt floats til at lave billedbaren på
http://www.vih.dk/elevforeningen/, men jeg gør det tilsyneladende ikke
helt rigtigt, for næste del på siden står mærkeligt midt i det hele. Det
sker i Mozilla, men ikke i IE.

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 18-12-03 17:33

Lars Olesen wrote:

> [...]
> http://www.vih.dk/elevforeningen/, men jeg gør det tilsyneladende ikke
> helt rigtigt, for næste del på siden står mærkeligt midt i det hele. Det

Jeg har fundet ud af noget at problemet. Jeg har lavet en dynamisk
billedbar, hvor jeg har billederne til at floate i div-tags. Jeg har sat
højden på container-div'en til 150px, som er billedernes højde. SÅ har
jeg sat overflow: hidden, og den gemmer ganske vist billederne, men i
Mozilla og Opera fastholder den imidlertid pladsen til billederne.
Tidligere lavede jeg nummeret med en tabel, og der var ingen problemer,
for den kører jo bare ud til højre, og så gemmes overflow der!

Er der nogen som kunne kende en løsning?

--
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-12-03 02:00

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> skrev:

> sat højden på container-div'en til 150px, som er billedernes
> højde.

Pas på med height - det kan være det der er årsag til det hele
(uden af have set det).

Billederne skal nok selv sørge for at udvide din container til den
højde der skal bruges.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-12-03 08:20

> Billederne skal nok selv sørge for at udvide din container til den
> højde der skal bruges.

Ja, jeg ved det, men det er netop pointen, at det hele kun må fylde
150px i højden - elementerne må ikke gå ned på næste linie. Årsagen til
at der er flere billeder, end der ofte kan være er for at designet både
holder i store og små browservinuder. Der er ingen problemer, når jeg
som nu er gået tilbage til at have det i en tabel, men jeg vil jo gerne
undgå tabeller.

--
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-12-03 21:16

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> skrev:

> - elementerne må ikke gå ned på næste linie.

Hvad så hvis du samler de fire billeder til ét sammenhængende?

--
Allan
http://html-faq.dk