Er det kun min Opera der er sær?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-03 14:04

Hej alle

Fidusos sider er sådan set ikke lavet med CSS, men jeg er begyndt
at føre enkelte elementer over i CSS, bl.a. links.

Imidlertid vil linkene på medlemssiden ikke blive andet end
sorte, selv om resten af linkindstillingerne virker okay. Er det
kun mit system der er kuk i?

   http://fiduso.dk/?page=medlemmer

Når jeg tester med IE5 og Netscape7 er der intet problem.

--
Bertel

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-12-03 14:36

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> kun mit system der er kuk i?
>
> http://fiduso.dk/?page=medlemmer
>
> Når jeg tester med IE5 og Netscape7 er der intet problem.

Siden har blå links (navn og HS) i Opera7.21, IE6.0 og Mozilla1.5.
Hvilken version af opera bruger du?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-03 15:02

Soeren Nielsen skrev:

>Siden har blå links (navn og HS) i Opera7.21, IE6.0 og Mozilla1.5.

Det er også rigtigt (når de har været besøgt). De skal blive
mørkrødlilla ved hover og være røde når de er ubesøgte.

>Hvilken version af opera bruger du?

7.23

Uden CSS er der ikke noget problem, men hvis jeg angiver et CSS,
så vil min Opera have at alle links skal have en
klassedefinition, ellers står de bare som sorte. Underligt nok
virker hover uanset.

Men det er åbenbart bare mit system.

Tak til jer begge for svar.

--
Bertel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-12-03 17:00

On Thu, 18 Dec 2003 15:02:07 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er også rigtigt (når de har været besøgt). De skal blive
> mørkrødlilla ved hover og være røde når de er ubesøgte.

Ja, det er de også (Opera 7.23)

> [...]
> min Opera have at alle links skal have en klassedefinition, ellers står
> de bare som sorte. Underligt nok virker hover uanset.

Det tror jeg.

Kik i "preferences" under "Page style". Du er i "Author mode" ikk'?
http://2105.dk/temp/opera_css.png

Ellers så prøv at slette (backup) din opera.ini og start på en frisk.

--
Mvh. Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-03 17:05

Lars Jørgensen skrev:

>Kik i "preferences" under "Page style". Du er i "Author mode" ikk'?

Jo, jeg behøver ikke engang kikke efter. Mine egne indstillinger
er ganske tydelige, og der har linkene standardfarver.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-03 10:07

Lars Jørgensen skrev:

>Ellers så prøv at slette (backup) din opera.ini og start på en frisk.

Det gjorde jeg, og det var det der skulle til.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-03 14:40

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Imidlertid vil linkene på medlemssiden ikke blive andet end
>sorte, selv om resten af linkindstillingerne virker okay. Er det
>kun mit system der er kuk i?

Her virker de, som de skal i ver. 7.23.

Bruger Operas default indstillinger.
--