NE2 og speedstream 2601 problemer
Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 18-04-01 20:56

Jeg har for snart 14 dage siden fået installeret netexpres med den nye
speedstream 2601 router. MEN det er endnu ikke lykkedes at få den til at
virke ide routeren ikke opnår forbindelse med omverdenen. Jeg kan ikke pinge
omverdenen (bortset fra routeren selvfølgelig) - default gate mm er ok og
jeg får også tildelt ip addresse mm.
Har netop haft besøg af TDC tekniker som ikke anede hvad han skulle gøre. Er
der nogen som ved hvordan f....... man får denne router til at connecte så
man kan slippe for sin langsomme 33.6 opkopbling .. SUK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-04-01 09:17

"Lars Henrik Nielsen" <lhn@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> der nogen som ved hvordan f....... man får denne router til at connecte så
> man kan slippe for sin langsomme 33.6 opkopbling .. SUK

Hvordan sætter du PC'en op mod routeren?

Kører du på routerens DHCP service, altså routeren tildeler din PC ip
adresse. Eller kører du med fast ip på maskinerne?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 19-04-01 11:20

Hej,

Jeg anvender routerens DHCP og får også tildelt korrekt ip addresse,
default gate mm. Men routeren kan ikke etablere en PPPoe forbindelse og TDC
har endnu ikke fundet ud af hvorfor. De mener stadig at alt er OK i deres
ende men de har dog indrømmet at de har store problemer med de nye routere.

Fra : Erik V.

Dato : 19-04-01 10:19

Viser routeren at den er sat op til PPPoE? Det skal den. Ellers er det et
TDC-opsætningsproblem.

Hvis den viser korrekt protokol havde vi et meget lignende problem, der blev
fikset via telefonen af en TDC-tekniker. Han "opdaterede linien et par
gange", med success.

Mvh Erik

Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 19-04-01 11:24

Hej Erik,

Routeren viser ganske rigtigt at den er sat op til PPPoe, men den timer
konstant ud og kan ikk etablere forbindelse til serveren. Derfor får den jo
heller ikke tildelt en WAN addresse, så det er lidt svært at surfe udenfor
routeren. (og det er godt nok en begrænset fornøjelse kun at kunne surfe
internt i routeren).

TDC har som et nyt forsøg sendt mig en PPPoe driver til mit netkort så jeg
kan gå direkte på ADSL modem'et (uden router). Men gæt hvad...... samme
fejl gør sig stadig gældende - nemlig at der ikke svares i TDC's ende.

Fra : Verner

Dato : 19-04-01 11:36

On Thu, 19 Apr 2001 12:23:36 +0200, "Lars Henrik Nielsen"
<lhn@get2net.dk> wrote:

> [...]
>kan gå direkte på ADSL modem'et (uden router). Men gæt hvad...... samme
>fejl gør sig stadig gældende - nemlig at der ikke svares i TDC's ende.

Det ligner fuldstændig min opstart med NE-2.

TeleDK havde sat mig op, som om jeg havde NE-1 løsningen (med
ATM-kort)

Det tog en telefonsupporter 0,5 minut at ændre min opsætning hos dem
selv..

Vupti var jeg igennem.

Prøv at spørg dem meget konkret om, hvordan du er sat op i deres
system !

mvh
Verner

ps. hvad er det for en driver de har sendt dig ?
Kører du så uden om routeren ?

Fra : Erik V.

Dato : 19-04-01 11:59

> [...]
> selv..
>
> Vupti var jeg igennem.
>
> Prøv at spørg dem meget konkret om, hvordan du er sat op i deres

Jeg tror ikke det er det, da der iflg "min" tekniker så ikke ville stå PPPoe
i routeropsætningen.
Prøv at foreslå dem at opdatere linien inde fra dem af. Det var det dre
startede dte hos mig.
Mvh Erik

Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 19-04-01 17:24

Hej Verner,

Jeg gik TDC lidt på klingen og de fortalte mig at min opkobling var lavet i
det gamle rack i centralen. Efter at have "driblet" lidt rundt med alle
deres teknikere erkendte de at de gamle racks ikke er software kompatible
med PPPoe protokollen. Så nu afventer jeg at TDC får tid til at flytte mig
til et nyt rack i centralen - forhåbentlig virker alt så. SUK

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-04-01 20:49

On Thu, 19 Apr 2001 18:24:07 +0200, Lars Henrik Nielsen wrote:
> [...]
>med PPPoe protokollen. Så nu afventer jeg at TDC får tid til at flytte mig
>til et nyt rack i centralen - forhåbentlig virker alt så. SUK

Det er udelukkende et spg. om konfiguration, men det kan godt være det er
nemmere at flytte din tilslutning ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Christen Stephansen

Dato : 20-04-01 07:43

> [...]
> med PPPoe protokollen. Så nu afventer jeg at TDC får tid til at flytte mig
> til et nyt rack i centralen - forhåbentlig virker alt så. SUK

Ikke korrekt. ONU 1.3 kan godt terminere 1.3, det blot lidt mere besværligt
at sætte op.

/Christen Stephansen

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 20-04-01 10:10

> Ikke korrekt. ONU 1.3 kan godt terminere 1.3, det blot lidt mere
besværligt
> at sætte op.
>
> /Christen Stephansen

Det kræver bare at de er opgraderet med den rigtige software/firmware og TDC
har altså bestemt at man kun vil køre PPPoE på DSLAM 2.0. Ikke de gamle ONU
1.3.

Lars

Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 20-04-01 14:47

Hej Christian,

Det kan da godt være at du synes at nedenstående ikke er korrekt, men det er
nu en gang den forklaring TDC's teknikere har givet mig. Og sandelig om ikke
min forbindelse nu virker efter at de idag har flyttet min forbindelse til
et nyt rack på centralen.

Så uanset om det er korrekt eller ej, så virkede det altså i mit tilfælde.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 20-04-01 17:00

> Det kan da godt være at du synes at nedenstående ikke er korrekt, men det
er
> nu en gang den forklaring TDC's teknikere har givet mig.

"Synes"?? Det ER ikke korrekt. Og du skal ikke kalde supporten for
"teknikere". De er ikke spor teknikere, de er supportere.

Jeg har arbejdet med ADSL siden august sidste år, det meste af tiden med 2.
level support. Jeg har tæt kontakt med folkene der sidder i ADSL-driften (de
rigtige teknikere), og har nøje fulgt udviklingen. Det er sgu ikke fordi jeg
"synes" noget, det er fordi jeg ved det.

Dette indlæg var blot lige for at brokke mig over en krænkelse af min ære

/Christen Stephansen