ROTK i Esbjerg - lydproblemer??
Fra : Brian Christensen

Dato : 18-12-03 09:21

Hej med jer!

Så ROTK i går (onsdag) kl. 20.30 i bio1 i Esbjerg.

Er der andre der bemærkede, at lyden ikke var så god som normalt i salen. -
både min kammerat og mig var irriteret over det.

Der manglede dynamik og lydbilledet var noget tamt, dertil var lydstyrken
alt for lav.

Dette var ikke tilfældet på de andre LOTR film, som jeg har set i samme sal,
på samme plads også.

Brian

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-12-03 13:55

Brian Christensen wrote:
> [...]
> salen. - både min kammerat og mig var irriteret over det.
>
> Der manglede dynamik og lydbilledet var noget tamt, dertil var

Der er evt. mini-spoilere i følgende tekst!

Jeg må sige, at dette ikke var tilfældet i Scala-Svendborg.. Her var lyden
vild nok, faktisk så vild at scenen hvor en af "dragerne" (som Nazgûl flyver
på) skriger, var så højt og vedvarende at flere personer var nødt til at
holde fingrene for ørene... Synes selv det var OVER smertegrænsen, altså de
måtte gerne have skruet lige lidt ned...

MEN, der var fejl i lyden da Pippen (?) skal synge imens kongen gtov-æder ..
Hver gang han sang begyndte en højfrekvent hyletone, det irriterede mig
lidt.. men ellers var lyden i filmen acceptabel, men (som en skribent
herinde tidligere har skrevet) der manglede måske lidt "umpf" i form af dyb
bas når en Olifant vælter..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : USH

Dato : 19-12-03 22:04

> [...]
flyver
> på) skriger, var så højt og vedvarende at flere personer var nødt til at

Er det ikke Nazgûl selv der skriger på den måde? Syns jeg så i
ekstramaterialet til TTT EE at dragelyden kommer fra et æsel.

/Ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-12-03 22:10

USH wrote:

> Er det ikke Nazgûl selv der skriger på den måde? Syns jeg så i
> ekstramaterialet til TTT EE at dragelyden kommer fra et æsel.

LOL! Den kommer fra Peter Jacksons kone :)

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-12-03 16:08

Brian Christensen wrote:
> Er der andre der bemærkede, at lyden ikke var så god som normalt i
> salen. - både min kammerat og mig var irriteret over det.

Ring til dem, og hør om de ikke kan ordne problemet, og give dig en ny
billet.

/jim

Fra : Martin K. Mathiesen

Dato : 21-12-03 01:13

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Ring til dem, og hør om de ikke kan ordne problemet, og give dig en ny
> billet.

Hvis man er inde og se film og syntes lyden er dårlig så klag til personalet
inde i biografen. Så har de i det mindste en mulighed for at få rettet den
eventuelle fejl inden filmen er ovre. Man kan jo ikke forvente at personalet
fra alle landets biografer læser denne nyhedsgruppe og derved finder ud af
at de har haft en utilfreds gæst.

MVH
Martin Mathiesen

Fra : Brian Christensen

Dato : 21-12-03 13:13

Hej Martin!

> [...]
personalet
> fra alle landets biografer læser denne nyhedsgruppe og derved finder ud af

Jeg forventer skam ikke at biografernes personale læser dette forum, derfor
har jeg også skrevet en mail til biografen. Dette indlæg var mest for at se
om andre havde bemærket det samme som os.

Fra : Martin K. Mathiesen

Dato : 21-12-03 19:47

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
se
> om andre havde bemærket det samme som os.

Ok fint nok.

Men jeg kan da fortælle at jeg efter at have læst din posting har gennemgået
lydanlægget i sal 1 for eventuelle fejl.

Jeg har dog fundet alt fungerende optimalt.

Derfor forstår jeg ikke den omtalte manglende dynamik. Var problemet der
igennem hele filmen?

Martin