Mininetværk - HJÆLP!
Fra : JtM

Dato : 18-12-03 07:57

Nødråb til den som måtte kunne hjælpe...

Jeg har en almindelig ADSL opkobling fra TDC m. Siemens Xpress Link ADSL
modem og skillefilter. Jeg har nu trukket et netkabel til min søns PC, og
forsøgt at få ham på nettet også. Men det virker ikke, eller rettere... Jeg
kan ikke finde ud af det!

Som hjemmenetværk kører det. Vi kan spille mod hinanden, jeg kan se hans
filer og han kan ikke se mine *S*. Og Han kan også printe ud på min printer.

Hvad skal jeg gøre, for at det kommer til at køre?

På forhånd tak og med venlig hilsen:

Jan Fisker....

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-12-03 09:28

>Som hjemmenetværk kører det. Vi kan spille mod hinanden, jeg kan se hans
>filer og han kan ikke se mine *S*. Og Han kan også printe ud på min printer.
Hvordan forbinder du PC'erne? Direkte via krydset kabel, eller via
HUB/Switch?

>Hvad skal jeg gøre, for at det kommer til at køre?
Hvis du trækker en ledning direkte fra modemet til en PC, så skal du
sætte IP-indstillingerne til at bruge DHCP. Det er muligt du også skal
bruge et krydset kabel.

Tip: Start med at slå fildeling fra, når du pludselig inviterer ADSL
med på hjemmenetværket. Ellers kan du hurtig risikere at I deler jeres
filer med alle på Internettet.

/Jan