Så ryger Soltek Erv2
Fra : Claus Stensgaard

Dato : 17-12-03 20:33

Er der nogen der kan hjælpe mig til et bedre bundkort (Ca. 1000-1200) som
kører stabilt og med følgende :

4 USB 2.0 (eller flere)
Firewire
RAID skal kunne køre ordenligt - har tidligere haft et Soltek med en Skod
Promise raid.
Skal kunne køre PC2700 DDR
AGP8
478 Sokkel (P4 2.4 Northwood)

Hvis der er et superduperfantastisk kort til 1500 hvor man bare får så meget
mere, kan jeg gå med til det også.....men så stopper fest også

Tak på forhånd

Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 08:05

"Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> wrote in message
> [...]

meget
> mere, kan jeg gå med til det også.....men så stopper fest også

ABIT IC7-G
Overvejer selv et sådant kort
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=4
http://php.technobabble.com.au/article389.html

- Peter

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 18-12-03 14:51

Hej Peter

Yep - you´re on - jeg køber sgu Abit for første gang.

Men sig mig, kan RAID´en køre med almindelige ATA133 diske ? ellers skal jeg
have et andet board.

Har nemlig 2 DVD drev og 4 Western Digital 120 diske

Håber på et hurtigt svar da jeg skal i SHG om ikke så længe

Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 15:19

> [...]
>
> Yep - you´re on - jeg køber sgu Abit for første gang.
>
> Men sig mig, kan RAID´en køre med almindelige ATA133 diske ? ellers skal

Hmm beats me
Evt et IDE raid oven i?
De er sgu ikke så dyre
Ellers kør med softwareraid til at starte med?

- Peter

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 18-12-03 15:28

Det er det jeg vil undgå.

Har en skod RAID IDE controller fra CMD )tror jeg( Yakkkkk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 15:45

> Det er det jeg vil undgå.

Jow, jow, det var jo bare indtil du fik 2x36g SATA 10k RPMS monstre fra WD
til dit OS
I know - penge

Forskellen på IC7 og IC7-G er blandt andet 4 SATA porte IC7-G mod 2 på IC7
Hvis jeg har læst rigtigt

- Peter

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 18-12-03 16:29

ja men er SATA bagudkompatibel med ATA - altså kan jeg sætte 2 ATA diske på
den onboard raid controller ?

Ved du dét ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 17:02

> ja men er SATA bagudkompatibel med ATA - altså kan jeg sætte 2 ATA diske

> den onboard raid controller ?
>
> Ved du dét ?

Nope - sorry
Men mon man kan få SATA til IDE konverter så man kan sætte IDE diske på
SATA?
/me checks
Det ser sådan ud - ingen garantier
http://www.dvd-supply.com/idtoseatacoc.html

- Peter

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 18-12-03 16:30

Har selv lige fundet svaret : og det er desværre nej !

Se her :

Conclusions
To my opinion the board Abit IC7-G is one of the best boards for processors
with the 800MHz bus.

The board has the vast expansivity options: support for the serial buses
USB2.0 and Firewire, SerialATA\RAID controller, ICH5R supporting SerialATA
and RAID (total - 4 channels), high-speed Gigabit Ethernet LAN controller.
But, some users may be unpleased with missing RAID controller with
ParallelATA.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 17:35

> Har selv lige fundet svaret : og det er desværre nej !
>
> But, some users may be unpleased with missing RAID controller with
> ParallelATA.

Jow, men der stadig den option at smide en SATA adapter på dine IDE diske
Hvordan det virker i praksis? - beats me

- Peter