Oprettelsesgebyr...?
Fra : Caspar Møller

Dato : 18-04-01 21:48

Hvorfor er der egentlig oprettelsesgebyr på de hurtige ADSL-forbindelser?
Får man noget extra udstyr med eller?

Mvh,
Caspar

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-04-01 22:32

"Caspar Møller" <cm@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er der egentlig oprettelsesgebyr på de hurtige ADSL-forbindelser?
> Får man noget extra udstyr med eller?

Hmm...ja, godt spørgsmål.

Umiddelbart vil jeg tro, at det er ISP'ernes måde at "spare" lidt på deres
båndbredde.
Ellers kan jeg ikke se hvorfor.

Mvh HAA:

Dette indlæg er udtryk for min personlige mening.
HA3180-RIPE

Fra : JPO

Dato : 18-04-01 22:42

> Hvorfor er der egentlig oprettelsesgebyr på de hurtige
ADSL-forbindelser?

Jeg har faktisk spurgt CC om det selvsamme i dag. Jeg fik at vide at det
er fordi de har nogle udgifter vedrørende centralen. Hvis du ser efter, er
det linjerne med høj _upload_ speed, der er oprettelsesafgift på. Ken ikke
helt gengive det, men det er noget derhenad. Måske kan en eller anden
uddybe?
--
JPO

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-04-01 23:00

> Hvorfor er der egentlig oprettelsesgebyr på de hurtige ADSL-forbindelser?
> Får man noget extra udstyr med eller?

Spørgsmålet er vel snarere:
Hvorfor er der mindre oprettelsesgebyr på de små linier?

Der er jo omkostninger ved at modtage ordrer, installere centraludstyr,
router-programmering, osv. Alle disse opgaver er lige besværlige uanset
ADSL-liniens hastighed.

Måske det var mere retfærdigt hvis der var f.eks. 500kr oprettelse på alle
linier.

Desuden kunne man overveje at indføre hurtige linier med trafikbegrænsning
(f.eks. 2-4GB udenrigstrafik og fri indenrigs). Så kunne man nok holde
priserne på et lidt lavere niveau, så hjemmebrugerne kunne være rigtigt
hurtigt på nettet.

Men altså, indtil videre er alt dette jo bare spekulationer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-01 23:11

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppe_dam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Desuden kunne man overveje at indføre hurtige linier med trafikbegrænsning
> (f.eks. 2-4GB udenrigstrafik og fri indenrigs).

SUBSCIRBE!

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-04-01 23:13

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppe_dam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
ADSL-forbindelser?

> Spørgsmålet er vel snarere:
> Hvorfor er der mindre oprettelsesgebyr på de små linier?

Fordi ISP'erne helst vil have så mange som muligt til at købe den mindste
pakke.

> Desuden kunne man overveje at indføre hurtige linier med trafikbegrænsning
> (f.eks. 2-4GB udenrigstrafik og fri indenrigs).

Det er "nemmest" for alle parter hvis man kører FlatRate, og få det til at
køre rundt økonomisk.
Hver gang der skal måles og ting skal igennem billing-systemer...så koster
det mange penge at opretholde sådan et system.

Mvh HAA.

ps..stadig min egen mening.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-01 23:21

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hver gang der skal måles og ting skal igennem billing-systemer...så koster
> det mange penge at opretholde sådan et system.

Så er det da sært at stort set alle faste kredsløb kører efter det princip.

Fra : Simon Skals

Dato : 18-04-01 23:26

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:

>Så er det da sært at stort set alle faste kredsløb kører efter det princip.

Nej, for faste kredsløb henvender sig til et helt andet publikum.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ghashûl

Dato : 19-04-01 06:02

On Thu, 19 Apr 2001 00:13:13 +0200, "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk>
wrote:

>Fordi ISP'erne helst vil have så mange som muligt til at købe den mindste
>pakke.

Ud fra en ISP's synspunkt ville jeg da helst have flest muligt til at
købe den dyreste pakke ;)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Simon Skals

Dato : 18-04-01 23:25

It seems Jeppe Seidelin Dam wrote:
> [...]
>(f.eks. 2-4GB udenrigstrafik og fri indenrigs). Så kunne man nok holde
>priserne på et lidt lavere niveau, så hjemmebrugerne kunne være rigtigt

De almindelige hjemmebrugere, der efterhånden også har taget ADSL
til sig, fatter næppe noget som helst af begreber såsom
udlandstrafik, trafikvolumen pr. måned, osv.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-01 23:12

"Caspar Møller" <cm@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der egentlig oprettelsesgebyr på de hurtige ADSL-forbindelser?
> Får man noget extra udstyr med eller?

Det er en ren produktmæssig beslutning. Start-udgiften ved de store er ikke
væsentlig større end på de små.
Man har vel beregnet at man nemmere kan få kunden til at sluge et
oprettelsgebyr på de dyre end på de billige forbindelser.