Sitemapliste til et ordentligt sitemap
Fra : Lars Olesen

Dato : 17-12-03 16:49

Jeg har lavet mit sitemap som en liste på
www.vih.dk/newsitemap.php og jeg vil gerne have det til at ligne
www.vih.dk/sitemap.php.

Kan det overhovedet lade sig gøre med CSS, så det ser nogenlunde
pænt ud?

Hvis det kan, går jeg ud fra, at jeg skal bruge floats, er det
ikke rigtigt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 17-12-03 17:57

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan det overhovedet lade sig gøre med CSS, så det ser
nogenlunde
> pænt ud?

Det er lidt af en udfordring du stiller dig selv, og det bliver
spændende at se om det kan løses fornuftigt.

Jeg synes det er vigtigt at holde fast i strukturen i dit
sitemap, så denne stadig vises som en unordered list i flere
niveauer hvis siden vises uden CSS. På den måde bevarer du
tilgængeligheden for den gruppe af funktionsnedsatte brugere, der
ikke kan afkode den visuelle præsentation, men må forlade sig på
strukturen.

> Hvis det kan, går jeg ud fra, at jeg skal bruge floats, er det
> ikke rigtigt?

Floats er en mulighed, men jeg vil foreslå dig også at se nærmere
på positionering. Se f.eks.
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp

Tillykke med prisen i Bedst på Nettet

Fra : Lars Olesen

Dato : 17-12-03 18:06

> Det er lidt af en udfordring du stiller dig selv, og det bliver
> spændende at se om det kan løses fornuftigt.

Jep, men synes det kunne være godt!

> [...]
> tilgængeligheden for den gruppe af funktionsnedsatte brugere, der
> ikke kan afkode den visuelle præsentation, men må forlade sig på

Jeg er helt enig!

> Floats er en mulighed, men jeg vil foreslå dig også at se nærmere
> på positionering. Se f.eks.
> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp

Ja, det har du naturligvis ret i. Jeg vil prøve mig frem i morgen :9

> Tillykke med prisen i Bedst på Nettet

Jo, tak. Men siden da har jeg lært rigtig meget, bl.a. af at kigge
www.ams.dk, som en her vist har haft en finger med i spillet på
:)

--
Lars

Fra : from south

Dato : 17-12-03 21:07

"Lars Olesen" <lars@legestue.net> skrev i en meddelelse

> Jo, tak. Men siden da har jeg lært rigtig meget, bl.a. af at kigge
> på www.ams.dk, som en her vist har haft en finger med i spillet på
> :)
> Lars
Hej Lars, ved ikke om du tænker på en Hintz......, jeg tror han har
haft alle ti fingre meget med i spillet. Og det var med det positive jeg
mente det. Mvh Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-12-03 21:17

from south wrote:

> Hej Lars, ved ikke om du tænker på en Hintz......, jeg tror han har
> haft alle ti fingre meget med i spillet. Og det var med det positive jeg
> mente det. Mvh Knud

Faktisk ikke. Selvom det kunne have været sjovt

Joachim har spurgt om han måtte bruge min menu og det har jeg
selvfølgelig sagt ja til. Den er jo lavet for at blive brugt

Men resten er Joachims egen création, og det ser jo godt ud.

Til Joachim: Jeg har lavet en version 1.0 af mhaList.

Hintzmann c",)

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 17-12-03 21:34

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Joachim har spurgt om han måtte bruge min menu og det har jeg
> selvfølgelig sagt ja til. Den er jo lavet for at blive brugt

Og endnu en gang tak for det Martin

> Men resten er Joachims egen création, og det ser jo godt ud.

Takker. Der er dog stadig plads til forbedring, men mhaList 0.9 løste en del
af min hovedpine.

> Til Joachim: Jeg har lavet en version 1.0 af mhaList.

Det er noteret

Jeg vil i øvrigt gerne nævne i denne tråd, at jeg selv er ganske imponeret
over Lars Olesens arbejde med Vejle Idrætshøjskoles website. Det er lækkert
skruet sammen.

De bedste hilsner, Joachim

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-12-03 22:04

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk wrote:

> Takker. Der er dog stadig plads til forbedring, men mhaList 0.9 løste en del
> af min hovedpine.

Jeg tror umiddelbart at du har fat i en gammel version 0.8 med en
speciel tilretning til jeres julekonkurrence sidste år [1].

Den nye version 1.0 af mhaList har både vertikalt og horisontalt faldned
menuer i flere niveauer.
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example3.html
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example4.html

[1] Hvorfor kom der ingen julekonkurrence i år ?

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 18-12-03 13:29

> Og endnu en gang tak for det Martin

Det er verdensklasse. Der er ingen grund til selv at holde på
guldkornene

> Jeg vil i øvrigt gerne nævne i denne tråd, at jeg selv er ganske imponeret
> over Lars Olesens arbejde med Vejle Idrætshøjskoles website. Det er lækkert
> skruet sammen.

Takker. Som du selv skriver er der dog stadig plads til forbedringer :)

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk