11 eller 54 Mbit ???
Fra : Hektor

Dato : 17-12-03 14:42

Hejsa

Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at få 54
Mbit netværksforbindelse ?

Mvh
Hektor

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-12-03 16:13

Hektor skrev i et indlæg på usenet:
> Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at
> få 54 Mbit netværksforbindelse ?

Kommer vel an på, hvad du skal bruge det til ?

Hvis du skal dele internet, post og lign, så behøver du ikke så meget
hastighed, da selv 11 mbit/s er væsentlig hurtigere end den hurtigste
ADSL......

Men hvis du skal overføre filer fra den ene PC til den anden, så vil du
blive glad for den høje hastighed.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Z

Dato : 17-12-03 18:27

ADSL på 11Mbit er kommet til DK kender en der har 11Mbit i Ishøj!!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-12-03 11:32

On Wed, 17 Dec 2003 18:26:49 +0100, Z wrote:
> ADSL på 11Mbit er kommet til DK kender en der har 11Mbit i Ishøj!!

Naeppe ADSL, da standarden maks. kan klare omkring 8 Mbps ..

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-12-03 16:11

On Wed, 17 Dec 2003 14:41:55 +0100, "Hektor" <1@2.3> wrote:

> Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at få 54
> Mbit netværksforbindelse ?

Det koster ikke ret meget (ekstra), men om det er for meget eller
passende, afhænger jo en del af, om man har noget af bruge det
ekstra til. Det er faktisk kun dig selv, der kan svare på det.

-A

Fra : anders majland

Dato : 17-12-03 19:21

> Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at
> få 54 Mbit netværksforbindelse ?

54Mbit - Det er væsenligt hurtigere end 11Mbit og man kan aldrig få en
forbindelse der er hurtig nok ... Jeg har et 3com kort der undstøtter
både a b og g og det gør en stor forskel ved flytning af selv relativt
små filer...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brizz

Dato : 18-12-03 15:15

> Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at få
54
> Mbit netværksforbindelse ?

Jeg stod med samme tanker da jeg skulle købe. Jeg valgte dog et 22 mbps. For
mit primære behov er på internet. Da vores forbindelse er 10mbit klarer jeg
mig jo fint med 22 mbps. Overførsel af filer internt er også ok. Det tager
selvfølgelig længere tid men er der meget der skal overføres kan man jo
bruge et netkabel de få gange man overfører meget. Men hvis du skal
overfører store mængder data tit så køb 54 mbps.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mads Bahrt

Dato : 18-12-03 21:06

Brizz wrote:

> [...]
> mit primære behov er på internet. Da vores forbindelse er 10mbit klarer jeg

Du skal være opmærfksom på at den effektive overførselsrate over på Lag
3 niveau er nede på halvdelen af den nominelle overførselselshastighed.
Altså skal du ikke regne med meget over 11 Mbps på en 22 Mbps trådløs
forbindelse. Derfor er 22 Mbps nok lige i underkanten hvis du vil have
mest muligt ud af din 10 Mbps.

MVH
Mads

Fra : Brizz

Dato : 18-12-03 21:26

> [...]
> Altså skal du ikke regne med meget over 11 Mbps på en 22 Mbps trådløs
> forbindelse. Derfor er 22 Mbps nok lige i underkanten hvis du vil have

Og det siger du først nu. Jeg anede det ikke. Men anyway..om jeg så¨kun har
brug af de 9 er det også ok vil jeg mene .

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hektor

Dato : 19-12-03 09:43

Hektor wrote:
> Hejsa
>
> Skal købe trådløs netværk !Er det værd at give de ekstra penge for at
> få 54 Mbit netværksforbindelse ?
>
> Mvh
> Hektor

Takker alle for svarene. Det blev........... 11 mbit !

Mvh & glædelig jul
Hektor