Frontside bus spørgsmål
Fra : Brizz

Dato : 17-12-03 12:08

Nu har jeg lige installeret aida32... skulle jeg nok ikke have gjort for nu
er der bare flere ting jeg skal stille spørgsmål til .
Men en ting jeg studser over er at under motherboard står der virkelig
hastighed-134mhz(DDR) og Effektiv hastighed-269Mhz. hvorfor kører jeg ikke
med den effektive hastighed? er det noget jeg ikke har sat rigtigt op? Jeg
kan se at tendensen er sådan både for hukkomelses bus, chipset bus osv.
Mit MB er et Soltek SL-75DRV5, 256mb DDR ram PC2100
Er det noget jeg skal være ligeglad med eller?

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Nic

Dato : 17-12-03 12:52

> [...]
> med den effektive hastighed? er det noget jeg ikke har sat rigtigt op? Jeg
Gør du. De nye 800Mhz FSB kører 200Mhz effektivt, men er såkaldt quad-pumped, så det giver reelt 800Mhz

Fra : Brizz

Dato : 17-12-03 13:29

Jeg
> Gør du. De nye 800Mhz FSB kører 200Mhz effektivt, men er såkaldt
quad-pumped, så det giver reelt 800Mhz

Det er hvad jeg kan se ud fra aida32. så det kan jeg vel tro på?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-12-03 14:54

Jeg
> Gør du. De nye 800Mhz FSB kører 200Mhz effektivt, men er såkaldt
quad-pumped, så det giver reelt 800Mhz

Forkert. 133 er x 4 = 533
200 x 4 = 800

I nye bundkort kan man sætte ramhastigheden uafhængig af CPU hastigheden.

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-12-03 16:13

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
Jeg
> Gør du. De nye 800Mhz FSB kører 200Mhz effektivt, men er såkaldt
quad-pumped, så det giver reelt 800Mhz

Bemærk lige at det er et Athlon bundkort der er tale om.
Nærmere bestemt dette:
http://www.soltek.de/English/product/75drv5.htm
Udstyret med VIA KT333 chipsættet.

Dín hastighed passer sikkert fint.
Athlon platformen benytter DDR (Dual Data Rate).
Nærmere bestemt en Alpha EV6 bus, men det er nu lige meget hvad den hedder.

De 133 skal så ganges med 2 det giver 266 DDR.
Hvis du kørte med 166 på bussen giver det 333 DDR.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-03 18:56

In article <brpde9$2vt$1@sunsite.dk>, nogen@microsoft.com says...

--