ECS K7S5A skal køre med AMD Thoroughbred
Fra : [8600]Benny

Dato : 17-12-03 09:56

Sidder lige og læser om at køre Thoroughbred på et K7S5A bundkort, og bliver
anbefalet en bios opdatering.
Der bliver skrevet en del om honey X', men hvad er det, og hvordan laver jeg
sådan en opdatering, så mit k7s5a kan læse cpu'en rigtigt, lige nu skriver
den unknown cpu type 1666 Mhz.
Ikke at det er dårligt, det er jo den rigtige clockfrikvens, men forklare
lige det til en som ikke kender til det (køberen)

Håber på svar
Benny

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-03 10:32

"[8600]Benny" <benny.h@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke at det er dårligt, det er jo den rigtige clockfrikvens, men forklare
> lige det til en som ikke kender til det (køberen)

HoneyX BIOSen er hvis du skulle få lyst at overklocke, eller eksperimentere.

Når det er noget du skal videresælge, bør du nok vælge en
"officiel" bios Du kan finde både BIOS og flash util. på:
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=192

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-12-03 10:36

"[8600]Benny" <benny.h@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Ikke at det er dårligt, det er jo den rigtige clockfrikvens, men forklare
> lige det til en som ikke kender til det (køberen)

Du henter den her -> http://www.lejabeach.com/ECS/ez.html

Jeg bruger selv oc1209b.zip og det du skal gøre er at hente AMI-flasheren
aminf336.zip.

Her står der hvordan du gør
http://pub140.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm5.showMessage?topicID=1200.topic under "Flashing the Bios".

Mvh
Henrik

Fra : [8600]Benny

Dato : 17-12-03 12:22

Henrik skriver

> Jeg bruger selv oc1209b.zip og det du skal gøre er at hente AMI-flasheren
> aminf336.zip

Har hentet oc1209b
men på ecs.com.tw side finder jeg kun aminf333.zip, er det den?
Hvis ja, er det så lige meget hvilken en, er det den samme der bliver brugt
til at flashe alle med, eller er der forskel fra gang til gang.
Der er første gang jeg flacher en bios, så derfor måske lidt dumme
spørgsmål.

Benny

Fra : [8600]Benny

Dato : 17-12-03 13:08

Jeg kunne ikke vente på svar, det var lidt for spændende.
Er nu flashet, og giver mig nu muligheden for at lege lidt på et bundkort
som før ikke gav mulighed for det.

Tak til Henrik og Henrik.

Hvor stabil er en ny bios, vil den kunne klare problemer med evige
nulstillinger af bundkortet, som ecs har problemer med?

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-12-03 13:42

> [...]
>
> Hvor stabil er en ny bios, vil den kunne klare problemer med evige
> nulstillinger af bundkortet, som ecs har problemer med?

Nej, det problem oplever jeg stadig :-/

Den eneste løsning på det problem er vist noget med en loddekolbe, så vidt
jeg har kunne surfe mig frem til.

Mvh
Henrik

Fra : Kristian

Dato : 17-12-03 14:28

Jeg har brugt denne bios i over et år (+ 1 stk. 512mb DDR), og min maskine
er klippestabil.
Min processor er en AMD XP2000+ tb, klokket til 2400.

Kristian

Fra : [8600]Benny

Dato : 17-12-03 14:58

har selv surfet mig frem til det samme, men det var lige før Thoroughbred
var kommet på markede, havde håbet på noget udvikling.

Kristian du har vidst været en af de 50% som har fået det rigtige board med
ud af forretningen, der er en del som har problemer

Fra : Kristian

Dato : 17-12-03 15:38

> Kristian du har vidst været en af de 50% som har fået det rigtige board
med
> ud af forretningen, der er en del som har problemer

Jeg fik det faktisk tilsendt med det kongelige danske postvæsen

Kristian

(I starten brugte jeg SD-ram............det var ingen succes)

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-12-03 00:07

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote in message

> (I starten brugte jeg SD-ram............det var ingen succes)

Hvad var problemet med dem ?

Jeg har selv haft en SD 512mb pc133 klods i, men nu har jeg lige sat en DDR
512mb PC3200 i.

Mvh
Henrik

Fra : Kristian

Dato : 17-12-03 17:07

> Hvad var problemet med dem ?
>
> Jeg har selv haft en SD 512mb pc133 klods i, men nu har jeg lige sat en
DDR
> 512mb PC3200 i.

Problemet med SD-ram var (og er) at bundkortet bliver ustabilt, og du kan
komme ud for, at computeren genstarter igen og igen.

Kunne bundkortet virkelig køre stabilt med det store stykke SD-ram?

Kristian

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-12-03 17:15

> [...]
> komme ud for, at computeren genstarter igen og igen.
>
> Kunne bundkortet virkelig køre stabilt med det store stykke SD-ram?

jeps, det eneste problem jeg nogensinde havde med min SD-klods var
cmos-reset-problemet og den kørte 147/147 uden problemer.

Mvh
Henrik

Fra : [8600]Benny

Dato : 17-12-03 19:48

Har bygget en del Computere med det kort, og problemerne er ikke ens, jeg
køre selv med DDR, og har problemer alligevel, andre kort kører klippe
stabil lige meget hvad man gør ved dem, det er sku´ et mærkeligt kort, men
billigt