Hvad nu? 1½ års arbejde spildt?
Fra : Ladycatwoman

Dato : 17-12-03 07:05

Cujo (schæfer) blev for 1½ år siden bidt af en boxer og ville i en lang
periode ikke nærme sig store hunde. Gøede og rejste børster.
Efter 1½ år er det lykkedes mig at give ham selvtilliden tilbage, og i dag
leger han rigtig godt med bl.a. to golden retrivere.
Her til morgen kom vi så gående i snor og pludselig kommer en golden
retriever stormende over vejen og direkte mod os.
Jeg kan se på Cujo, at han bare vil lege, men det vil den anden ikke. Den
springer lige på ham, uden hverken Cujo eller jeg kan nå at reagere.
Jeg kan høre på begge hunde, at det her er alvor, og jeg forsøger at trække
Cujo væk, men den anden følger bare efter. Heldigvis når vi til et
gadehjørne og den anden stopper op. Vi går lidt videre og stopper så op. Jeg
vil lige tjekke ham for eventuelle bid ( der var heldigvis ingen). Så kommer
den anden hunds ejer ud og får den kaldt til sig. Jeg råber til ham, at han
skal holde sin hund inde, hvis den ikke kan opføre sig ordenligt. "Den løb
bare ud", siger han så. Det kan måske ske for enhver, men hvad med min hund?
Er 1½ års arbejde nu ødelagt? Vil Cujo igen være bange for overfald, og
hvordan får jeg ham til at slappe af igen på vores ture?
Lige nu ligger han på sofaen og virker rimelig afslappet, men hele vejen
hjem kiggede han sig over skulderen.
Skal jeg hurtigst muligt få ham sat sammen med hans legekammerater, der
desværre også er retrievere og måske kan sætte ting i gang i ham igen?
Jeg har desværre ikke den store forstand på, hvordan hunde tænker i sådan en
situation, men måske kunne nogen af jer hjælpe?

Med venlig hilsen Cujos bekymrede mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 08:44

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> situation, men måske kunne nogen af jer hjælpe?

Kommer selvfølgelig lidt an på, hvem vandt. Det kunne jo give ham en masse
selvtillid tilbage, hvis det var ham der var den stærke.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lykke

Dato : 17-12-03 08:49

Jeg ville nok havde sluppet min hund løs, hvis det selvfølgelig ikke lige er
på en stærk befærdet vej. Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis alle
hundeejerer har deres hund koblet, men sådan er verden ikke skruet sammen.
Mange hunde kan ikke komme af med deres signaler, når de netop er bundet og
møder en løs hund. Jeg har set eksempler på en hund der havde overgivet sig
og begge hunde var klar til at lege, da hakkeorden nu var bestemt, men så
træk den gamle kone afsted min sin hund, som lå der på rykken og havde
overgivet sig.
Så skete der noget for hun træk den ud af overgivelses stillingen og den
anden hund gav den en tur mere.
Min egen hund er aldrig koblet pga 2 sindsyge amerikanske bulldog i Aalborg
øst.
Han skal have en chance for at komme væk.
Læs bogen af Poul Thomsen der hedder "hvorfor gør dyrene sådan"

mvh
Poul

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-12-03 19:30

"Ladycatwoman" skrev d. 17-12-03 07:05 dette indlæg :

----- snip------

> Her til morgen kom vi så gående i snor . . . . .

Det må se skægt ud

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Nave

Dato : 30-12-03 20:21

Eifelvuf wrote:
> "Ladycatwoman" skrev d. 17-12-03 07:05 dette indlæg :
>
> ----- snip------

> Det må se skægt ud
>
> Eifel & Co.

LOL

--
Mvh. Pia

Fra : Winther

Dato : 31-12-03 00:41

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Ladycatwoman" skrev d. 17-12-03 07:05 dette indlæg :

> Det må se skægt ud
>
> Eifel & Co.

Hvorfor dog det, èn i hver ende, så kan de skiftes til at være henholdsvis
hundefører og førerhund.

Vh. Winther, som ønsker godt nytår til alle...