Omvendt funktion af <table>
Fra : Kasper Johansen

Dato : 17-12-03 01:23

Hej gruppe.

Når man tegner <table> vil man begynde at gå fra højre mod venstre med hver

Er det muligt at tegne cols omvendt, altså nedad?

Kan man sætte <table> til at genere følgene output med følgene kode:

Håber at jeg har formuleret mig godt nok til at der er nogen der kan forstå
det :)

Med venlig hilsen
Kasper Johansen

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-12-03 07:32

>Når man tegner <table> vil man begynde at gå fra højre mod venstre med hver

fra venstre mod højre, mener du vel ;)

>Er det muligt at tegne cols omvendt, altså nedad?

nixen, ikke ved brug af en alm. table.. ehm.. hvad skal du bruge det
til? måske findes der en bedre løsning..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 18-12-03 22:28

> nixen, ikke ved brug af en alm. table.. ehm.. hvad skal du bruge det
> til? måske findes der en bedre løsning..

Jeg skal bruge det til et turneringssystem. Jeg har dog arbejdet mig frem
(ved hjællp af PHP) til en løsning som gør det muligt. Denne fylder dog en
stor del kode og er meget forvirrende. Hvis kunne tegne nedad i stedet for
henad ville dette løse mit problem og PHP scriptet vil være meget lettere
for maskinen af loade.

I kan se en slags beta af mit turneringssystem på www.wc3replays.dk under
turneringer. Det skal måske også siges at jeg har problemer med Mozilla
browsere så i gør bedst i at bruge IE (indtil jeg får ordnet det
selvfølgelig).

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-12-03 14:08

Jeg ser ikke andet end ganske almindelige tables der.
Hvis du med "tegne nedad" mener at det skal gå over to eller flere
rows i en kolonne, så gøres det med rowspan.

Som dette:

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-12-03 08:24

Kasper Johansen wrote:
> Hej gruppe.
>
> Når man tegner <table> vil man begynde at gå fra højre mod venstre med hver
>
> Er det muligt at tegne cols omvendt, altså nedad?

Nej. Hvad vil du bruge det til ?

Hintzmann c",)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-12-03 12:26

Nej det er row (<tr>) der går nedad så benyt det istedet til hvad det
nu er du vil opnå.