Hvad koster en hund?
Fra : Stinne og Rune

Dato : 17-12-03 00:36

Hej

Min mand og jeg ovrevejer at købe en hvalp, vi har kig på en bassethund, da
vi mener den passer godt til vores temperament og min mand er vokset op med
flere bassethunde. Det er flere år siden nogen af os har delt logi med en
hund, så vi er lidt på herrens mark mht hvad vi skal forvente af udgifter -
både i anskaffelse og daglige omkostninger til foder, vaccinationer osv.

Jeg har søgt og søgt, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle rigtig gode
sider på nettet om ovenstående, desuden ville det være rart hvis nogen kan
henvise til en hvalpeside. Jeg har selvfølgelig været på dkk's side, men det
gav ikke noget resultat.

På forhånd tak!
Stinne

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 08:45

"Stinne og Rune" <Stinne-Rune slet det her@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
udgifter -
> både i anskaffelse og daglige omkostninger til foder, vaccinationer osv.

Jeg kender ikke prisen på Basset hunde, men vores flat kostede 5.000,- for
snart 4 år siden.
En af mine kollegaer har lige købt en brun labrador til vist nok 6.500,-

Derudover ca. 1.000,- til udstyr.

Vores udgifter til hunden er ca. 600 kr / mdr incl foder, træning i DRK,
forsikring etc.
Derudover udgifter til dyrlæge. Vaccination + sundhedcheck hvert år er vist
nok 400 kr.

> [...]
> henvise til en hvalpeside. Jeg har selvfølgelig været på dkk's side, men

<http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=5
&Vis=http://80.163.170.166/cgi-bin/dkk0021x.pgm&Titel=Hvalpeliste>

Søg på "Basset Hound"

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Eifel_og_Co.

Dato : 17-12-03 15:00

"Stinne og Rune" skrev d. 17-12-03 00:36 dette indlæg :
> [...]
kan
> henvise til en hvalpeside. Jeg har selvfølgelig været på dkk's side,

Hej Stinne og Rune.

Jeg kender desværre ikke prisen på sådan en vuf, men mon ikke den ligger
i omegnen af små 5-6000,- ?

En ting jeg dog vil råde jer til (ikke fordi det er lige den vuf i vil
have - det er bare sådan generelt) :

1). Køb en hund med stamtavle (i står meget bedre rent klagemæssigt,
hvis der kommer problemer med hunden),

2). Meld jeres hund ind i en "sygekasse". Det kan virke dyrt - men
betaler sig hurtigt hjem, hvis i er bare l-i-d-t uheldige.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 28-12-03 00:48

> [...]
> henvise til en hvalpeside. Jeg har selvfølgelig været på dkk's side, men

Hej Stinne.

Min kæreste og jeg har selv lige købt en lille Basset Hound, eller dvs. at
vi skal ned og hente den d.2 januar. Vi giver i alt 6.500kr. for den,
hvilket vist er meget normalt for sådan en hund (et andet sted vi kiggede
ville de have 7.000, det var dog ikke prisen der bestemte hvor vi købte).
Derudover har vi brugt ca. 1.000kr. på kurv, tæpper, legetøj, skåle,
halsbånd og snor. Hunden er self. vacineret, fået ormekur, har stambog osv.

Det var et kuld på 8 hvalpe, og jeg ved at de har 2 tæver tilbage der ikke
er solgt, hvis det skulle have interesse? De befinder sig i vestjylland, jeg
vil ikke lige skrive deres adresse på Internettet men du kan få den hvis du
sender mig en mail (husk at fjerne spamfiltret). Ellers mener jeg at Kennel
Mørkebergs i Ringsted også har hvalpe der skulle blive salgsklare her mellem
jul og nytår, du kan finde dem under "opdrættere på bassetklubbens
hjemmeside.

Du kan læse meget mere om Basset Hounds på www.bassethound.dk og
www.bassetklubben.dk

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!