hvor køber man LOTR ?
Fra : Lhs

Dato : 16-12-03 21:26

Hej

Jeg er lidt newbie mht. køb af dvder udenlands, men er meget varm på at købe
LOTR 1 + 2 i extended udgaven udenlands, gerne med danske tekster. Har brugt
Loaded 24´7 for længe siden da de hed noget andet, emn er det ikke noget med
at de er begyndt at ligge told over på import af reg 2 dvder ?

Mit spørgsmål er hvem handler man billigt med, med de to titler ? Er der
forskel på indholdet af selve filmene i 2 dvderne og 4 dvdrne, ikke extra
materialet naturligvis. Og er der danske undertekster på dem på reg 2 ?

MVH
Lars HS

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-12-03 23:39

Kan kun anbefale www.axelmusic.dk

Nu må du have mig undskyldt, jeg er på vej i biffen

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-12-03 00:02

Og http://www.cd-wow.com

De to er et godt udgangspunkt. Ellers check http://dvdpricecheck.co.uk

> Nu må du have mig undskyldt, jeg er på vej i biffen

Jeg har lige set FOTR EE og TTT EE siden klokken 15. Blev færdig kl. 23.
Det er godt nok nogle fede film. Jeg er helt fyldt op. Og i morgen kl.
22, skal jeg i Imperial...

/David

Fra : PerX ...

Dato : 17-12-03 04:59

In article <brnpu9$157$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>,
shanefjern@get2net.dk says...
> Jeg er lidt newbie mht. køb af dvder udenlands, men er meget varm på at købe
> LOTR 1 + 2 i extended udgaven udenlands, gerne med danske tekster.

Man kan vist ikke købe den i udlandet med danske tekster??

Fra : Tim Christensen

Dato : 17-12-03 13:54

PerX ... wrote:

> Man kan vist ikke købe den i udlandet med danske tekster??

Det er som man tager det, man kan købe den lidt billigere i Sverige, men
der er coveret på svensk.

Mvh

Tim

Fra : JH

Dato : 17-12-03 11:00

Lhs wrote:
> [...]
> der forskel på indholdet af selve filmene i 2 dvderne og 4 dvdrne,
> ikke extra materialet naturligvis. Og er der danske undertekster på

Prøv her: http://www.softexchange.dk/
God og effektiv forretning, med orden i tingene.
Har købt alt for meget der

JH

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-12-03 13:25

"Lhs" <shanefjern@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Loaded 24´7 for længe siden da de hed noget andet, emn er det ikke noget med
>at de er begyndt at ligge told over på import af reg 2 dvder ?

Der lægges kun told og moms på, hvis de er købt udenfor EU.

>Mit spørgsmål er hvem handler man billigt med, med de to titler ? Er der
>forskel på indholdet af selve filmene i 2 dvderne og 4 dvdrne, ikke extra
>materialet naturligvis. Og er der danske undertekster på dem på reg 2 ?

Extended Edition betyder udvidet udgave. Så ja, der er stor forskel på
filmen. Efter min mening bliver begge - og især De To Tårne - bedre i
den lange version. For at få danske undertekster, skal du have fat i en
nordisk udgave.

Du kan tjekke priser på dvdpriser.dk. Ikke alle forhandlere er lige
gode. Jeg har gode erfaringer med dvdoo.dk og proshop.dk. Jeg har også
gode erfaringer med axelmusic.dk og tpmusik.dk, men de er ikke med på
dvdpriser, så dem må du selv tjekke. Endelig er der laserdisken.dk. Men
de kan normalt ikke måle sig på pris med de andre.

Af udenlandske sites kan du prøve dvdpricecheck.co.uk. Jeg har gode
erfaringer med choicesdirect.com, cd-wow.com, frontrowdvd.com og
amazon.co.uk.

Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-12-03 15:44

Peter Rongsted wrote:

> Har brugt Loaded 24´7 for længe siden da de hed noget
>
> Der lægges kun told og moms på, hvis de er købt udenfor EU.

.... og de er de netop, hvis de er købt fra Loaded 247. De sender nemlig alle
deres R2-titler fra en af kanaløerne og altså dermed *ikke* fra EU.
R1-titler sender de derimod stadigvæk fra en engelsk adresse, dvs. indenfor
EU.

--
Jens Thomsen

"See you later, space cowboy..."

Fra : PerX ...

Dato : 17-12-03 20:09

> [...]
> forskel på indholdet af selve filmene i 2 dvderne og 4 dvdrne, ikke extra

Iøvrigt, der er forskel på extra materialet, det som er på 2 dvd's
versionen er ikke det samme som er på 4 dvd versionen.

Fra : Jesper

Dato : 17-12-03 20:22

> [...]

> forskel på indholdet af selve filmene i 2 dvderne og 4 dvdrne, ikke extra
> materialet naturligvis. Og er der danske undertekster på dem på reg 2 ?

Tja...den første LOTR 4 Disk version købte jeg i SuperBrugsen for sølle
198 kr.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 04:24

In article <1g64oic.1m4o6021v1d11cN%none@none.invalid>, none@none.invalid
says...

> Tja...den første LOTR 4 Disk version købte jeg i SuperBrugsen for sølle
> 198 kr.

Wow, det er kun 18 kr over liste pris i USA :)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-12-03 12:12

PerX ... wrote:

> Wow, det er kun 18 kr over liste pris i USA :)

Mja, lige bortset fra at amerikanske priser altid opgives uden afgifter. Du
kan kun lave en reel sammenligning med den danske pris, hvis trækker momsen
fra først.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not?"

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:03

In article <brs1nh$72nmd$1@ID-210473.news.uni-berlin.de>, virker@ikke.dk
says...

> Mja, lige bortset fra at amerikanske priser altid opgives uden afgifter.

Bortset fra at Amazon fx sælger den til 150kr - men så vil der vel komme
straf skat på når man skal hente dem til danmark.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-12-03 20:11

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Bortset fra at Amazon fx sælger den til 150kr - men så vil der vel komme
> straf skat på når man skal hente dem til danmark.

Og tilsvarende ville en amerikaner heller ikke kunne købe den for de 150kr.
Han skal betale sin egne lokale afgifter (afhængige af staten) oveni. Dermed
er amazons pris ikke rigtigt relevant.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/

"You talk the talk. But do you walk the walk?"

Fra : PerX ...

Dato : 21-12-03 04:36

In article <brstqc$7bbg8$1@ID-210473.news.uni-berlin.de>, virker@ikke.dk
says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Og tilsvarende ville en amerikaner heller ikke kunne købe den for de 150kr.

Jo.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-12-03 15:15

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Jo.

Nej. Amerikanere betaler en momssats - sales tax - der afhænger af
hvilken stat de bor i. Den kan vist være helt op til 18% visse steder.

Den angives stort set aldrig incl. i prisen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 22:38

In article <m23cbe5kbc.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>,
p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk says...

> Amerikanere betaler en momssats - sales tax - der afhænger af
> hvilken stat de bor i. Den kan vist være helt op til 18% visse steder.

Er du gal, hvis den var så høj ville de begå revolution :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-03 22:42

PerX ... wrote:

> Er du gal, hvis den var så høj ville de begå revolution :)

http://www.taxadmin.org/fta/rate/sales.html

/David

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-03 20:35

In article <bs7o49$94t$1@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...

> http://www.taxadmin.org/fta/rate/sales.html

Som viser at den er langt under 18%, tak :)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-12-03 20:49

PerX ... wrote:

> Jo.

Øh, nej. Du har tydeligvis ikke ret meget begreb om amerikansk handel.
Amerikanske priser, selv i butikkerne, angives normalt altid uden afgifter.
Sales tax, hvilket er, hvad der svarer bedst til vores moms, lægges først på
ved betaling og varierer i øvrigt mellem staterne. Dvs. at de 150kr svarer
til en pris uden moms. En amerikaner vil skulle betale både de 150kr OG de
tilsvarende afgifter oveni.

Jeg har forøvrigt endnu ikke mødt en amerikaner, der *ikke* synes, at vores
system er bedre (sålænge vi ikke taler procentsatser). Det er langt mere
gennemskueligt at inkludere afgifterne direkte i prisen.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
"You are not entitled to your opinion,

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 22:36

In article <bs4t4r$9c9cf$1@ID-210473.news.uni-berlin.de>, virker@ikke.dk
says...

> Øh, nej.

Jo. Eller du har delvis faktuelt ret, i alle stater ville de kunne købe
den for mindre en 150 hvis de bestiller den via nettet (konceptsionelt
mente du nok noget andet .

> Du har tydeligvis ikke ret meget begreb om amerikansk handel.

Jeg ved mere end de fleste, det er bare ikke så tit de hører efter
(eller, for at være fair, måske forklarer jeg det dårligt - og dog, det
er sgu nok bare deres neurogenese som er for aftagende *G*)

Amazon sælger den til $22.46 Californien er den stat med den højeste
salgs skat, på 7.25%(*), dvs beløbet bliver $24,08835 hvilket ifølge
kursen i skrivende stund er 144.52 kr. Floridas sales tax er på 6%, dvs,
23,8076=142.84 og New Hampshire har fx ingen skat, dvs 22.46=134.75 kr.

Så der selvfølgelig leveringen, hvis du køber for mere end $25 er det
gratis, ellers er det $2,98, men det har ikke jo ikke noget med prisen på
DVD'en at gøre (og der lægges ikke sales tax på levering)

--
* Men de har ikke skat på mad - Lets eat!