Godt single player RPG
Fra : Jannik E.

Dato : 16-12-03 20:48

Nogle bud?

Krav:
- God historie.
- Man skal i løbet af spillet få følgeskab af andre figurer (det er lige
meget om man kan styre dem eller ej).
- Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

--
Jannik

Slet "sletdette1020" ved direkte mail

Fra : Jannik E.

Dato : 16-12-03 20:50

"Jannik E." <jaesSLETDETTE1020@mail.dk> wrote in message
> [...]
> meget om man kan styre dem eller ej).
> - Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Glemt lige at skrive, at det ikke gør noget at de er gamle, bare grafikken
er hæderlig, og at det skal være med Fantasy tema.

Fra : Devast8or

Dato : 16-12-03 21:38

Jannik E. wrote:
> "Jannik E." <jaesSLETDETTE1020@mail.dk> wrote in message

> Glemt lige at skrive, at det ikke gør noget at de er gamle, bare
> grafikken er hæderlig, og at det skal være med Fantasy tema.

Baldur's Gate serien, specielt 2'eren er fed.

Neverwinter Nights er også godt, og der er lavet nogle virkelig gode moduler
til det.

Devast8or

Fra : NUXX

Dato : 16-12-03 23:15

> Baldur's Gate serien, specielt 2'eren er fed.
>
> Neverwinter Nights er også godt, og der er lavet nogle virkelig gode
> [...]

Jeg kan også på det varmeste anbefale Baldur's Gate 2. Sidder faktisk og
spiller det for tiden. Det er ikke til at slippe. Virkelig godt spil!

Neverwinter Nights er også rigtig godt med rigtig vild grafik, men er også
temmelig nemt, og gennemføres hurtigt.

/Mads

Fra : JH

Dato : 17-12-03 10:56

NUXX wrote:

> Neverwinter Nights er også rigtig godt med rigtig vild grafik, men er
> også temmelig nemt, og gennemføres hurtigt.

- nok fordi det er designet som online-spil

JH
..

Fra : NUXX

Dato : 19-12-03 18:01

> - nok fordi det er designet som online-spil
>
> JH
> .

Og da der jo efterspørges et singleplayer spil mente jeg ikke det var et
super-godt alternativ.........

;)

/Mads

Fra : Frost

Dato : 20-12-03 16:30

"NUXX" <cow@cow.com> wrote in message

> Og da der jo efterspørges et singleplayer spil mente jeg ikke det var et
> super-godt alternativ.........
>

> ;)
>
> /Mads

Njoh, der er faktisk mange gode single-player modules, som spillere selv har
lavet, derude på nettet. NWN er designet hovedsageligt som multiplayer-spil,
ja, men der ikke noget i vejen for at lave et rigtig godt single-player
modul. www.nwvault.com har mange moduler af alle slags til rådighed, og er i
hvert fald et kig værd.

Fra : Arcana Dragon

Dato : 20-12-03 20:20

"Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote in

> [...]
> godt single-player modul. www.nwvault.com har mange moduler af alle
> slags til rådighed, og er i hvert fald et kig værd.

KOToR er faktisk lavet i NWN-engine, såeh....

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Devast8or

Dato : 17-12-03 12:48

NUXX wrote:

> Neverwinter Nights er også rigtig godt med rigtig vild grafik, men er
> også temmelig nemt, og gennemføres hurtigt.

Det er netop derfor at det er fedt at man kan downloade nye mods. Man bliver
aldrig færdig med det spil :)

Kig på nwvault.ign.com der er rigtig mange mods. Jeg kan anbefale
Shadowlords/Dreamcatcher serien, The Rogues Of Quinn serien og Guildwar (de
to sidste er designet til at du spiller rogue).

A Harper's Tale skulle også være en god serie, men jeg har ikke spillet
andet end en lille smule af den første del. Det virkede ret godt, men det
var åbenbarty ikke en god ide at være bard, han får da for mange tæsk :)

Devast8or

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 23:00

> [...]
>meget om man kan styre dem eller ej).
>- Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Star Wars: Knights of the Old Republic

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Seth

Dato : 16-12-03 23:22

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse
> Star Wars: Knights of the Old Republic
>
> Mvh, Claus

Enig der!
Det er simpelthen for fængende og fantastisk grafik!

/Bo

Fra : cogco

Dato : 16-12-03 23:24

> [...]
> meget om man kan styre dem eller ej).
> - Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Har ikke selv prøvet det, men "The Temple of Elemetal Evil" skulle være ret
fedt, hvis man virkelig er til rollespil og Dungeons & Dragons-genren.
Har kun været på markedet 2-3 måneder.

Go' fornøjelse...

Claus

Fra : Arcana Dragon

Dato : 17-12-03 02:47

"cogco" <cogco@aub.dk> wrote in

> Har ikke selv prøvet det, men "The Temple of Elemetal Evil" skulle

Jeg har ToEE. Der er stadig - efter den første patch - mulighed for at gøre
ting i spillet, så du ikke kan gennemføre det.

Næ, må jeg så anbefale Gothic, Gothic 2 og Morrowind. De kræver jo godt nok
lidt af maskineriet, men på nye maskiner kører de perfekt.

For slet ikke at tale om Fallout-spillene, som er rent ud sagt geniale. Men
Fallout er ikke fantasy - de foregår i en post-atomkrigs-verden.

Fra : cogco

Dato : 17-12-03 10:56

> Jeg har ToEE. Der er stadig - efter den første patch - mulighed for at
gøre
> ting i spillet, så du ikke kan gennemføre det.

Det var da rart at vide.
Det er da muligt at det er en fejl, men befandt vi os i virkeligheden, var
det jo også muligt at gøre ting, så du ikke kunne gennemføre den...

Har nu ikke i sinde at spille det foreløbig, så når jeg endelig har, er
fejlene sikkert rettede.
Spiller for tiden selv Dungeon Siege (dejligt simpelt og ligetil) og NWN.

Claus

Fra : Jannik E.

Dato : 17-12-03 17:11

"Arcana Dragon" <this@ress.is.invalid.com> wrote in message

> Næ, må jeg så anbefale Gothic, Gothic 2 og Morrowind. De kræver jo godt
nok
> lidt af maskineriet, men på nye maskiner kører de perfekt.

Man spiller alene gennem spillet i Gothic 2, right?

Fra : arc@na

Dato : 17-12-03 18:06

"Jannik E." <jaesSLETDETTE1020@mail.dk> wrote in news:Ie%Db.61289
$jf4.3537189@news000.worldonline.dk:

> Man spiller alene gennem spillet i Gothic 2, right?

Jeps.

arc@na

Fra : JH

Dato : 17-12-03 10:54

Jannik E. wrote:
> [...]
> lige meget om man kan styre dem eller ej).
> - Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Morrowind - køb Game of the Year Edition.

JH

Fra : Loke

Dato : 17-12-03 13:13

On Tue, 16 Dec 2003 20:48:00 +0100, "Jannik E."
> [...]

>meget om man kan styre dem eller ej).
>- Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Med de kriterier du nævner, så vil jeg klart anbefale Planescape
Torment. Historien og NPC'ernes troværdighed/underholdningsværdi er
efter min mening ikke overgået af nogen andre RPG's.

/Loke

Fra : Arcana Dragon

Dato : 17-12-03 14:09

Loke <osr@agurk.dk> wrote in news:jvh0uvkn9j40q4irhote9jmbhls2vumsq5@
4ax.com:

> Med de kriterier du nævner, så vil jeg klart anbefale Planescape
> Torment. Historien og NPC'ernes troværdighed/underholdningsværdi er
> efter min mening ikke overgået af nogen andre RPG's.

Enig! Det er et af de ti bedste rollespil, der nogensinde er lavet til PC.

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-03 14:33

Arcana Dragon wrote:

> Enig! Det er et af de ti bedste rollespil, der nogensinde er lavet til
> PC.

Hvad hedder de 9 andre?

--
muh.
muh.

Fra : arc@na

Dato : 17-12-03 14:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in news:Xns94549404D77E1muh@
212.54.64.134:

> Hvad hedder de 9 andre?

Efter min mening:

Ultima 7 del 1&2,
Ultima Underworld del 1&2,
Gothic 1&2
Daggerfall
Morrowind
Fallout 1&2

- nå det var lige de første 10 jeg kunne komme i tanker om. Der er
sikkert nogen som savner Diablo 1&2 (men de er også multiplayer), System
Schock, Deus Ex og nogle stykker til...

arc@na

Fra : Peter T.

Dato : 18-12-03 08:48

arc@na wrote:

> Efter min mening:
>
> Ultima 7 del 1&2,
> Ultima Underworld del 1&2,
> Gothic 1&2
> Daggerfall
> Morrowind
> Fallout 1&2

Godt valg. :)

Fra : arc@na

Dato : 17-12-03 14:51

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-03 14:37

Jannik E. wrote:

> [...]
> meget om man kan styre dem eller ej).
> - Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Morrowind opfylder godt nok ikke kravet om at kunne få følgeskab af andre
figurer. Men historierne (der er kommet et par extensions til spillet) er
rigtig gode og spillet er det mest komplekse jeg har set.

Fra : Seth

Dato : 17-12-03 16:26

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> figurer. Men historierne (der er kommet et par extensions til spillet) er
> rigtig gode og spillet er det mest komplekse jeg har set.

Man kan da godt få følgeskab af andre i Morrowind...hvert fald gennem
plugins.

/Bo

Fra : Jannik E.

Dato : 17-12-03 17:09

"Seth" <crow_104@craphotmail.com> wrote in message

> Man kan da godt få følgeskab af andre i Morrowind...hvert fald gennem
> plugins.

Øv, det vidste jeg ikke, og jeg har lige solgt det :/

Har det dog til Xbox, men der skal man have GotY Edition, for at kunne leje
følgesvende, og det er ikke i hele spillet at det er muligt. Kun i selve
Tribunal udvidelsen.

I PC-udgaven, virker det også i hovedspillet med plugins?

Fra : Peter T.

Dato : 18-12-03 08:48

Seth wrote:

> Man kan da godt få følgeskab af andre i Morrowind...hvert fald gennem
> plugins.

Det anede jeg ikke. Hvad hedder det plugin?

Fra : Seth

Dato : 18-12-03 10:57

> Det anede jeg ikke. Hvad hedder det plugin?
> mvh. Peter T.

Til Peter T. & Jannik E.

Gå ind på http://thelys.free.fr/mods.htm og find "Witchgirl adventure",
"Boyfriend Imperial" & "Girlfriend Breton"
og de virker sammen med main questen...
Men der findes mange mange flere end dem....bla. på
http://www.morrowindfiles.com

Mvh.
Bo

[MUA]_Avalanche
www.clan-mua.org
Be nice to people on your way up, coz you meet them on your way down...

Fra : Peter T.

Dato : 18-12-03 11:04

Seth wrote:

> [...]
> "Boyfriend Imperial" & "Girlfriend Breton"
> og de virker sammen med main questen...
> Men der findes mange mange flere end dem....bla. på

Tak. :)

Fra : Jannik E.

Dato : 17-12-03 17:04

Tak for de mange gode bud.

Tror jeg napper Planescape: Torment, NWN eller BG 2 - det jeg først falder
over ;)

Der er ingen som har nævnt Wizardry 8. Synes demoen var lidt sløj, men
overvejer det allligevel...
Og hvad med Might and Magic VII. Er det ikke det bedste i serien?

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-03 12:13

On Wed, 17 Dec 2003 17:03:36 +0100, "Jannik E."
<jaesSLETDETTE1020@mail.dk> wrote:

>Og hvad med Might and Magic VII. Er det ikke det bedste i serien?

Det var pænt godt(og ret gammelt) men jeg synes personligt at nr. 8 er
ligeså godt.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Frost

Dato : 20-12-03 16:33

> [...]
> overvejer det allligevel...
> Og hvad med Might and Magic VII. Er det ikke det bedste i serien?

Tror med stor sandsynlighed at du falder over NWN først, så jeg vil stærkt
råde dig til at lede efter Planescape: Torment med lidt mere iver - det er
et af de spil (hvis ikke spillét) som jeg altid vil huske og elske.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 18-12-03 16:20

"Jannik E." <jaesSLETDETTE1020@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget om man kan styre dem eller ej).
> - Variet gameplay (altså, ikke spil hvor man næsten kun kæmper).

Jeg vil anbefale Gothic2.

Det er det bedste RPG spil jeg nogensinde har (og kommer til indtil Gothic3
;) ) Har spillet.

http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_english/news_headlines.php