Vigilante
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 20:10

Hej

Jeg troede at Wiliam Lustig lavede voldelige film?

Har lige set Vigilante og den er da mildest talt en gang lort....?

Rune

Fra : Jesper

Dato : 16-12-03 20:51

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg troede at Wiliam Lustig lavede voldelige film?
>
> Har lige set Vigilante og den er da mildest talt en gang lort....?
>
> Rune

Jeg fandt Vigilante rimeligt underholdende da jeg så den i biografen for
100 år og en ostemad siden, den danske videoudgave er iøvrigt klippet.

Men ellers er der Maniac af William Lustig der er en af de mest
gennemført makabre ripperfilm.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 21:35

> [...]
> gennemført makabre ripperfilm.
> --
> The trouble with the global village are all the

Så er det nok derfor.
Den skal også bare smides ud..... sådan er det med alle mine VHS
De skal bare lige ses først.

Jeps - har overvejet at købe Maniac på DVD.

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 17-12-03 18:27

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps - har overvejet at købe Maniac på DVD.

Vent lidt så, mener der er noget med rettighederne overgår til Blue
Underground snart og så får vi jo helt sikkert en kanon udgave - kan bare
ikke lige komme på hvor jeg har læst det henne

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 20:35

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Underground snart og så får vi jo helt sikkert en kanon udgave - kan bare
> ikke lige komme på hvor jeg har læst det henne

Laver Blue Underground fede og altid uncutte udgivelser?

Jeg har lige købt The Prowler fra Blue underground.
Den skulle være uncut, men jeg har læst at nogle scener er fjernet alligevel
(Der findes vidst nok ikke en uncut version som Tom Savini ville havde haft
den)

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 17-12-03 20:57

> Laver Blue Underground fede og altid uncutte udgivelser?

Det er min opfattelse at de gør hvad de kan i hvert fald - de udgiver meget
forskellige film i meget forskellige genrer; men jeg køber trofast samtlige
af deres udgivelser og har været godt tilfreds med kvaliteten indtil
videre... men selvfølgelig for kort tid siden skamroste jeg Anchorbay på
samme måde og mange af deres ældre udgivelser blegner nu sammenlignet med
fx. EC Entertainment's remasters, både i kvalitet og (endnu) flere
forsvundne scener dukker op... sådan blir det nok også med BU om nogle år -
der er jo penge i l*rtet og os genre-samlere er nok sværere at gøre tilfreds
end dem der køber Bad Boys 2 og xXx

> [...]
alligevel
> (Der findes vidst nok ikke en uncut version som Tom Savini ville havde

Oki, har den selv og var godt tilfreds; men hvis der findes en længere
udgave skal det da undersøges... ofte er manglende scener vandrehistorier
(pihrania scenen fra Cannibal Holocaust fx.) eller også er de måske gået
tabt med tiden - og endelig dukker der hele tiden nye ting op hos samlere og
på diverse lagre... alt den slags var jo stor set affald i de fleste
filmselskabers øjne indtil hjemmevideomarkedet skabte et marked og så kom
der knald på som bekendt...

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 21:55

> [...]
år -
> der er jo penge i l*rtet og os genre-samlere er nok sværere at gøre

Jeg er godt nok heller ikke til XXX og badboys 2
Købte dog Final Destination 2 - men der er satme også nogle opfindsomme døds
scener

Handler du meget på absurd online så?
Eller har du andre steder som er billigere?

> [...]
> på diverse lagre... alt den slags var jo stor set affald i de fleste
> filmselskabers øjne indtil hjemmevideomarkedet skabte et marked og så kom

Tror det er mig der har været for hurtig..... Har lige læst på esplatter at
alle scener skulle være intakte fra Blue Underground.
Måske det er Cherry Falls jeg har snakket om:

The movie had to be re-cut five times in order to achieve an R-rating for
Theatrical distribution. These edits include:
- graphic sexual activity during the climactic orgy sequence.
- The death of a character named Annette, The originally scripted scene
showed her having her throat slowly pushed onto a pane of glass. The scene
was filmed and very brutal, done all in one graphic cut. However, she shot
was later replaced with her character's head split open in the front door.
That scene was still trimmed heavily. In the original versions the top of
her head erupts and a splash of blood flies across the doorjamb.
- Rod's death had more blood.
- Timmy's death was an on screen kill that featured gruesome spurting blood.
- A character's death at the climatic orgy was nixed for time and MPAA
constraints. A male character's throat was slashed open.

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 18-12-03 17:53

> Jeg er godt nok heller ikke til XXX og badboys 2
> Købte dog Final Destination 2 - men der er satme også nogle opfindsomme
døds
> scener

Jeg er skyldig, har xXx og synes det er ok popkorn underholdning - har ikke
set de 2 andre endnu; men mon ikke de ryger med hjem fra Blockbuster en dag?
Det meste af min omgangskreds har ikke meget til overs for italienske
krimier, japanske splatter osv - men hedligvis slipper jeg så for at låne
mine film ud...

> Handler du meget på absurd online så?
> Eller har du andre steder som er billigere?

Har handlet en del hos Kenneth; men desværre er filmene ofte meget dyre og
der kommer så meget at det er umuligt at følge med - køber hovedsagligt R1
og enkelte tiltler fra Østen som jeg tilfældigt får læst om... Har alt hvad
Blue Underground har udgivet fx...

> Tror det er mig der har været for hurtig..... Har lige læst på esplatter
at
> alle scener skulle være intakte fra Blue Underground.
> Måske det er Cherry Falls jeg har snakket om:

Esplatter? link tak... pretty please - with sugar on top

> [...]
> - A character's death at the climatic orgy was nixed for time and MPAA
> constraints. A male character's throat was slashed open.

Hmm lyder spændende - kendte ikke til Cherry Falls... det skal jeg da lige
have kigget nærmere på...

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 23:05

> [...]
> Det meste af min omgangskreds har ikke meget til overs for italienske
> krimier, japanske splatter osv - men hedligvis slipper jeg så for at låne

Har du ikke set Final Destination 2?
Skynd dig at køb den på cd wow HK
Der er nogle helt geniale døds scener i filmen....

> [...]
> der kommer så meget at det er umuligt at følge med - køber hovedsagligt R1
> og enkelte tiltler fra Østen som jeg tilfældigt får læst om... Har alt

Ja - Kenneths film er ultra dyre.
I de gamle VHS tider byttede jeg tit film med ham
Kan huske han skaffede mig Aftermath, Men behind the sun og Guinea Pig - han
er sgu en god mand

http://www.esplatter.com/index.html

> Hmm lyder spændende - kendte ikke til Cherry Falls... det skal jeg da lige
> have kigget nærmere på...

Finder du den uncut et sted så sig til.
(Gør du nok ikke når den ikke er udgivet)

Rune

Fra : ML-78

Dato : 19-12-03 07:25

> Har du ikke set Final Destination 2?
> Skynd dig at køb den på cd wow HK
> Der er nogle helt geniale døds scener i filmen....

Lad hellere være. Den handler bare om nogle teenagere der bliver dræbt én efter
én og er filmisk noget makværk.

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 07:46

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Lad hellere være. Den handler bare om nogle teenagere der bliver dræbt én
efter
> én og er filmisk noget makværk.
>

> ML-78

Ja - den er ligesom 1'eren, bare med nogle sejere døds scener.

Rune

Fra : Jesper

Dato : 19-12-03 14:29

> [...]

> efter

> Ja - den er ligesom 1'eren, bare med nogle sejere døds scener.

Jeg syntes ikke 1'eren var specielt fremragnede.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 14:59

"Jesper" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes ikke 1'eren var specielt fremragnede.

Heller ikke mig!
Ser også kun filmene pga de fremragende opfindsomme døds scener!

Syntes nu ikke at nogle af filmene er direkte dårlige.

Rune

Fra : ML-78

Dato : 18-12-03 07:42

> Vent lidt så, mener der er noget med rettighederne overgår til Blue
> Underground snart og så får vi jo helt sikkert en kanon udgave - kan bare
> ikke lige komme på hvor jeg har læst det henne

Det er jo William Lustig selv der står bag Blue Underground, så det lyder ikke
usandsynligt.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 18-12-03 17:48

> Det er jo William Lustig selv der står bag Blue Underground, så det lyder
ikke
> usandsynligt.

Det er iøvrigt morsomt at se så travlt de "store" studier har fået med at
hive rettighederne tilbage på deres genretitler efter studios som AB og
lignende har fået kanon success... MGM genforhandler i hvert fand nok ikke
rettighederne til Army of Darkness

Fra : Morten DH

Dato : 18-12-03 17:46

"Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> Hørt! Vigilante er ganske god genreunderholdning. Maniac er fantastisk!!

Jeg tænker i hvert fald på den hver gang jeg ser en dukke i et butiksvindue

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 23:02

> "Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tænker i hvert fald på den hver gang jeg ser en dukke i et
butiksvindue

En dukke?

Der tænker jeg på Childs Play

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 19-12-03 16:07

> En dukke?

De dukker som tøjbutikkerne har stående i vinduerne...

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 17:38

> "Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> De dukker som tøjbutikkerne har stående i vinduerne...

Nårh - mannequin

Fra : Morten DH

Dato : 20-12-03 12:22

> Nårh - mannequin

Jeps, havde fuldstændig svedt ud hvad de hed