Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP og pixelborder problem?
Fra : Ledderlappan

Dato : 16-12-03 16:14

Hejsan,

Har lige læst et indlæg fra en person som fortæller, at han har hørt at en
hel del personer som har bestilt en Dell 2001FP rent faktisk vil afleverer
den tilbage igen, idet den skulle ha et problem med store pixelborders som
skulle få displayet til at se grynet ud?
Andre som har hørt noget?

/Søren.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-12-03 13:08

Jeg er i samme dilemma som dig.

Troede lige jeg var sikker på denne skærm, men intet i denne verden er
sikkert.

Jeg ville have bestitl 2 stk i et dual setup, men tror nu, at jeg gør noget
helt andet.

Køber en Samsung 213T som min hovedskærm til photoshop, text, internetsurf
- og som jeg tilslutter via DVI.

Køber dernæst en Dell 2001FP og bruger den med analog tilslutning og vil
bruge den som reserveskærm til spil og DVD kig.

Det vil ikke se godt ud at have dem LIGE ved siden af hinanden - her havde
2 stk. Dell 2001FP været frækt. Vil derfor nok have 213T sat op lige foran
mig, og Dell 2001FP ude til højre side.

Men meget kan nå at ændre sig inden jeg tager min endelige
beslutning.......

Har nu læst en hel del bemærkninger om Dell 2001FP og 213T. Dell 2001FP er
der kun et 4-5 der har bemærket disse vandrette striber - og det KUN md
grålig braggrund. Ellers er Dell 2001FP en meger rost skærm.

213t fra Samsung er udskælt pga dens forholdsvis ringe opdatering, hvilket
gør den mindre egnet til spil. Men til gengæld har jeg hørt fra 2, der har
både Dell 2001FP og Samsung 213T i et dual setup, at 213T skulle være
overlegen mht til farver og text i forhold til Dell 2001FP, så S-IPS er
ikke altid overlegen mht til farvegengivelse - PVA kan åbentbart også være
med her i visse paneler.

Så lige nu tror jeg, at den står på 1 stk. 213T og 1 stk. 2001Fp.
Men kun tiden vil vise, om dette holder.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jacob Riis

Dato : 19-12-03 13:30

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Jeg ville have bestitl 2 stk i et dual setup, men tror nu, at jeg gør
> [...]

Først siger du at du helt sikkert køber LG skærme, så ombestemmer du dig og
vil i stedet vælge 2 Dell. Nu vil du så have Samsung... Hvad bliver den
næste... Mangler du ikke helt sikkert at købe nogen NEC skærme Men
bliv endelig ved endelig ved med at undersøge markedet, der er sikkert et
par stykker her i gruppen der nyder at læse om dit næste skærmkøb. Man
bliver jo hele tiden lidt klogere efter alle de indlæg der er kommet...

Jeg tror at jeg bare ville nyde den gode Dell du har nu, men det er jo bare
mig

--
Jacob

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-12-03 16:05

> [...]
>
> Jeg tror at jeg bare ville nyde den gode Dell du har nu, men det er jo bare

Du har ret.....jeg er forvirret, men det skyldes, at markedet lover ting,
de ikke kan holde...................surpriseeeeeee :)

LG var jeg meget opstemt på, efter en - troede jeg - saglig diskussion med
LG's tekniske chef i norden - men deciderede løgn og usandheder, som han
fyldte mig med, fik mig på andre tanker. Det kan ikke tilskrives mig, men
LG's politik, der åbenbart går på parolen " går den så går den, går den
ikke...SO WHAT"

Viewsonic viste sig, at lade deres kunder i stikken mht til fejl på DVI.

Dell har lavet en fin skærm, 2000FP og 2001FP er også meget fin - blot har
nogen nu konstateret noget interferens på den - uheldigt, men måske en fejl
i selve det nye LG Phlips panel og ikke en Dell fejl.

Jeg er lidt freak mht til skærme, så jeg har altid nye planerog spreder
gerne mine vilde planer herinde - selvom kun 1/5 af dem bliver til noget :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : R-8700

Dato : 19-12-03 16:13

Ifølge ordrebekræftelse fra Dell, skulle jeg have haft min Dell 2001FP med
fragtmand idag d. 19/12, men intet er ankommet ;0((( ØV

Så jeg ringede og fik en snak med dem. De kunne ikke garantere at jeg fik
den før jul. ( Så blev jeg lidt sur ) ;0))

Fik forklaret dem at de kunne beholde deres skærm og returnere mine penge,
som de havde trukket i mandags.

De var ikke glade for at slette ordren, så de tilbød forskelligt hardware
som kompensation - Ingen interesse

Så tilbød de 500 i extra afslag - Ingen interesse

Så jeg endte med 1000 i extra afslag, så nu er skærmen nede på 9200,-

Nu håber jeg bare at de når at rette de fejl der bliver snakket om inden jeg
modtager den.

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-12-03 23:59

> Nu håber jeg bare at de når at rette de fejl der bliver snakket om inden jeg
> modtager den.

Skriv endelig, når du har fået den.
Det er kun lige denne ene negative ting ved den nye Dell 2001Fp, som vi
fokuserer på (Altså inteferens ved grålige farver)- ellers har fok været
ovenud begejstret for Dell 2001Fp.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 19-12-03 22:40

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Så lige nu tror jeg, at den står på 1 stk. 213T og 1 stk. 2001Fp.
> Men kun tiden vil vise, om dette holder.

Det er ikke nemt hva - sikker på at du ikke skal have en HP L2035 og en HP
L2335 i stedet?

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-12-03 00:01

On Fri, 19 Dec 2003 22:39:51 +0100, Esben wrote:

> "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nemt hva - sikker på at du ikke skal have en HP L2035 og en HP
> L2335 i stedet?

Fortæl...fortæl...hvad er L2335 - en 32' TFT i 1920X1200 ?
Med S-IPS panel ?
Hvad med responsen på den - vel stadis på 25-30 ms ?

Hvad med L2035 - kommer den snart mon ?
Får vist et panel magen til Dell 2001FP ?

Du er jo ved HP, så du må gerne give og lidt guldkorns info :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-12-03 00:08

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> Fortæl...fortæl...hvad er L2335 - en 32' TFT i 1920X1200 ?

Så vidt jeg kunne se med google er det kun en 23"

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben

Dato : 20-12-03 00:20

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

HP

> Fortæl...fortæl...hvad er L2335 - en 32' TFT i 1920X1200 ?

Nej, dog kun 23", men ellers:
Opløsning: 1920x1200
Viewangle: 170/170
Lysstyrke: 250 nits
Kontrast: 350:1
Respons: <25ms
Pixel pitch: 0,258
Input: VGA, DVI-I, component, composite video og s-video

Her er et billede
http://www.flc.dk/temp/tft.jpg

Det ligner umiddelbart meget specs´ene på den gamle 2025, så jeg vil tro det
er s-ips.

> Med S-IPS panel ?

Det vil jeg tro.

> Hvad med L2035 - kommer den snart mon ?

Det håber jeg - jeg havde egentlig troet den kom i december, men det trækker
ud. I det hele taget har HP det sidste stykke tid været lidt bagud mht til
at levere TFT-skærme, både til desktop og notebook.

> Får vist et panel magen til Dell 2001FP ?

Det vil jeg tro, specifikationerne er jo stort set identiske.

> Du er jo ved HP, så du må gerne give og lidt guldkorns info :)

Jeg er hos en forhandler, ikke hos selve HP - vi forhandler dog stort set
ikke andet end HP :)

--
Esben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-12-03 20:08

"Ledderlappan" <ledderlappan@nospamefilnet.dk> crashed Echelon writing

> Dette ser sgu noget sort ud. Nu havde jeg lige sat mig for en
> 2001FP'er men nu ved jeg ikke what to do :/

I forbindelse med en anden dialog jeg havde gang i med Dell og 2001FP, har
jeg spurgt til de nævnte problemer og hvad tiltagene er for de bliver
"løst".

Mette Nielsen fra Dell (der skulle være monitor_kvinden) har ikke hørt til
problemerne kun positive svar (sikkert std. melding), men fortalt hun har
sendt forespørgslen til produkt ansvarlige.

Desuden melder Dell at 2001FP ikke kommer på dell.dk før 2004. Dog ingen
uddybning hvorfor.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-12-03 00:04

> Desuden melder Dell at 2001FP ikke kommer på dell.dk før 2004. Dog ingen
> uddybning hvorfor.

Kunne være spændende hvis Dell sætter en ordentlig og dygtig gut til at
tjekke op på tingene - og ikke bare laver en standard "undersøgelse" som de
efterfølgende følger op med en standard "tilbagemelding"

Dell har nogle dygtige gutter i deres skandinaviske afdeling, der ved et og
andet om paneler - håber de sætter dem på sagen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 21-12-03 01:09

Ja .... tror snart det er umuligt at finde en skærm som ikke har et eller
andet minus, som gør at man vil vælge den fra. Jeg har dog snakket med een,
som nok får sendt een over fra usa til meget billige penge. Når/hvis han
modtager den vil jeg gøre mit bedste for at kunne komme ud og se den i
action.

Mht. Samsung 213T har jeg set den i "action" i Singapore og må indrømme at
den er en absolute beauty og også vedkende mig at farverne virkelig stod
godt på denne skærm. Jeg så den dog ikke i action ingames, men eftersom den
vil være mere langsom en et ips/s-ips panel kan det vel som sådan være
ligemeget.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-12-03 11:24

> [...]
> vil være mere langsom en et ips/s-ips panel kan det vel som sådan være

Ikke helt, for lige nu er jeg tættere på at købe 1 213T og 1 2001Fp brugt i
kombination, så jeg får de bedste farver og text til 213T og den bedste
action og dvd på 2001FP.

Det bedste fra begge verdener..............

Lyder godt på papiret, men meget kan nå at ske inde da........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-01-04 01:00

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing

> Mette Nielsen fra Dell (der skulle være monitor_kvinden) har ikke hørt
> til problemerne kun positive svar (sikkert std. melding), men fortalt
> hun har sendt forespørgslen til produkt ansvarlige.

Samme Mette Nielsen har nu 2x skrevet at hun endnu ikke har fået svar og
kommet med en sang at alle "hendes" kunder kun har haft positive meldinger
om 2001FP.

Så kære "utilfredse" 2001FP ejere, enten kontakt hende direkte hos Dell
eller skal jeg henvise hende hertil?

--
Bjarke Andersen