Tillæg til koralbog??
Fra : Olav Noksagt

Dato : 16-12-03 15:04

Hej
Jeg aner ikke hvilken nyhedsgruppe jeg skal poste til, så jeg prøver:
Der skulle være kommet et tillæg til koralbogen til den nye salmebog. Den
udgives angiveligt både af Wilhelm Hansen (398,-) og Kroghs forlag (349,-)

Hvilken en er mest "korrekt" - og hvad er forskellen?

Olav

Fra : iddqd

Dato : 16-12-03 15:23

Olav Noksagt wrote:

> [...]
> udgives angiveligt både af Wilhelm Hansen (398,-) og Kroghs forlag (349,-)
>
> Hvilken en er mest "korrekt" - og hvad er forskellen?

Jeg kender ikke svaret, men da jeg i professionel sammenhæng* har hørt
lidt kontroverserne så vil jeg foreslå dig at forespørge hos
Kirkeministeriet eller eventuelt det danske bibelselskab.

Mvh

Bruno

*Jeg har arbejdet for Textware, der har lavet de elektroniske versioner
af Salmebogen og Biblen m.m.

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : callesen

Dato : 04-01-04 10:23

Der er ingen der kender forskellen. Krogh udsender en særudgave med de
nye koraler fra Kroghs nye koralbog. Den går i trykken 8. januar 2004 og
forventes i butikkerne medio februar. Wihelm Hansen overvejer om de vil
lave et tillæg. Udover de nye koraler fra den nye koralbog vil der i
Kroghs særudgave være et udvalg af alternative koraler til de nye salmer
i den nye salmebog.
Mest korrekt er Koralbog til den Den Danske Salmebog 2003 fra Kroghs
Forlag.

mvh
callesen

http://www.kandu.dk/