/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
1 kroners mobiler
Fra : Thïngmand


Dato : 16-12-03 11:02

Forskellige operatører reklamerer højt og flot med deres mobiler til 1 kr.,
mod at man binder sig i et halvt år. Man behøver ikke en gang at skifte nr!

Det samme gør Debitel, men da jeg gerne ville beholde mig eksisterende
Debitel nr. (som jeg har haft i 2 år) - mod selvfølglig at få det dyrere
Debitel Automatic i min. mdr., fik jeg afvide at de ikke kunne nummerportere
internt! Jeg kunne få lov at købe telefonen til 999 kr. i stedet for den 1
kr. den ellers kostede. Ville jeg blot skifte mit abb. til Automatic, var
der lige pludselig ikke noget problem med at beholde nummeret...

Må de godt tilbyde at beholde nummeret fra alle andre, men ikke for deres
egne kunder? Det er jo helt tydelig blot en dårlig undskyldning for at få
nye kunder (om ikke andet udstedt en masse SIM kort der ikke bliver brugt,
så investorene kan se det store falske kundetal...)

--
Thïngmand
www.thingmand.dk



 
 
Kasper Bøggild (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bøggild


Dato : 16-12-03 13:41

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fded829$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Må de godt tilbyde at beholde nummeret fra alle andre, men ikke for deres
> egne kunder? Det er jo helt tydelig blot en dårlig undskyldning for at få
> nye kunder (om ikke andet udstedt en masse SIM kort der ikke bliver brugt,
> så investorene kan se det store falske kundetal...)

Ja det må de godt. Mobilselskaberne har pligt til at afgive numre til andre
selskaber men ikke til at modtage nummeret.
--
venlig hilsen
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"



Michael Brandt (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Brandt


Dato : 16-12-03 19:42

On Tue, 16 Dec 2003 13:41:22 +0100, "Kasper Bøggild" <dec03@mail.dk>
wrote:

>"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
>news:3fded829$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Må de godt tilbyde at beholde nummeret fra alle andre, men ikke for deres
>> egne kunder? Det er jo helt tydelig blot en dårlig undskyldning for at få
>> nye kunder (om ikke andet udstedt en masse SIM kort der ikke bliver brugt,
>> så investorene kan se det store falske kundetal...)
>
>Ja det må de godt. Mobilselskaberne har pligt til at afgive numre til andre
>selskaber men ikke til at modtage nummeret.

Det minder mig om at jeg i en TDC telebutik af en ansat i butikken fik
at vide at et Mobiltidsnr ikke kunne overføres til f.eks. Telmore
fordi TDC mobil ejede nr. Men at jeg da sagtens kunne få det flyttet
til et TDC mobil abb. Hun stod og sagde det i dybeste alvor uden at
blinke. Jeg havde lyst til at sige til hende "Skal vi lade det komme
an på en prøve" :)




Ivar Madsen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 16-12-03 21:23

Michael Brandt skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det minder mig om at jeg i en TDC telebutik af en ansat i butikken fik
> at vide at et Mobiltidsnr ikke kunne overføres til f.eks. Telmore
> fordi TDC mobil ejede nr.

Telestyrelsen ejer samtlige nummer, ikke noget teleselskab. Der kan blive
lavet om på nummerserierne uden at TDC eller andre teleselskaber kan blande
sig i det.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Jochke (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 16-12-03 22:56


"Michael Brandt" wrote

> Det minder mig om at jeg i en TDC telebutik af en ansat i butikken fik
> at vide at et Mobiltidsnr ikke kunne overføres til f.eks. Telmore
> fordi TDC mobil ejede nr. Men at jeg da sagtens kunne få det flyttet
> til et TDC mobil abb. Hun stod og sagde det i dybeste alvor uden at
> blinke. Jeg havde lyst til at sige til hende "Skal vi lade det komme
> an på en prøve" :)

Hmm hvorfor sagde du ikke det til hende? Kan være hun har fået noget andet
at vide fra en mindre pålidelig kilde. Jeg sætter da pris på når en kunde
vil rette mig i noget jeg ærligt indrømmer jeg ikke er helt sikker på.

/Jochke



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste