<? vs. <?php ?
Fra : Martin

Dato : 18-04-01 20:33

Hvad er forskellen SKAL man skrive <?php eller hvad...?

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 18-04-01 20:36

Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Hvad er forskellen SKAL man skrive <?php eller hvad...?

RTFM

<http://dk.php.net/manual/en/language.basic-
syntax.php#language.basic-syntax.phpmode>

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 20:40

Martin skrev:

>Hvad er forskellen SKAL man skrive <?php eller hvad...?

Kommer an på opsætningen af PHP på den server du bruger. Jeg tror de
fleste understøtter den korte form med <?; ?>

En 3. mulighed er

<script language="php">
</script>

Og det er faktisk også muligt at bruge samme tags som ASP (kan ikke
lige gennemskue hvorfor):

<%; %>

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Skal du have fjeret SIM-låsen på din Nokia-telefon?
- Eller installeret vibrator og ekstra spil i Nokia 3210?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-04-01 20:45

On Wed, 18 Apr 2001 21:39:49 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Og det er faktisk også muligt at bruge samme tags som ASP (kan ikke
>lige gennemskue hvorfor):
>
><%; %>

på en box har vi en kunde som specifikt har requested dette. Skyldtes
at de har et "skabelonsystem" som både webdesignere og programmører
arbejder i.

Så behøver de stakkels webdesignere ikke bekymre sig om slutmålet skal
afvikles som asp eller php.

Ellers kan heller ikke jeg komme på argumenter.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 18-04-01 20:47

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

>Så behøver de stakkels webdesignere ikke bekymre sig om
>slutmålet skal afvikles som asp eller php.

SVJV er der da forskel på syntaxen også, og ikke kun "tags'ne" ?

eh ?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-04-01 20:51

On Wed, 18 Apr 2001 19:47:28 GMT, ttao0nxes7rv001@sneakemail.com
(Christian Jørgensen) wrote:

>SVJV er der da forskel på syntaxen også, og ikke kun "tags'ne" ?

yep

>eh ?

jeg kender ikke deres skabelonsystem.. det var blot den argumentation
vi fik da vi kommenterede at deres 1.000+ php-filer var fyldt m. asp.

men det de bruger deres skabelon-system til er på højde med:
<%=display_menu_include("000");%>

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 20:55

Christian Jørgensen skrev:

>SVJV er der da forskel på syntaxen også, og ikke kun "tags'ne" ?

Selvfølgelig - ASP og PHP er jo to vidt forskellige 'sprog'.

Jeg tror Thomas mener, at dem der har lavet skabelonsystemet ikke
behøver at tænkte på, om der skal programmeres i PHP eller ASP.

- Dog ikke den smarteste løsning IMO.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 18-04-01 20:49

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> afvikles som asp eller php.
>
> Ellers kan heller ikke jeg komme på argumenter.

måske for at det er "nemmere" for ASP kodere at konvertere ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-04-01 20:53

On Wed, 18 Apr 2001 21:49:07 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>måske for at det er "nemmere" for ASP kodere at konvertere ?

ikke forstået?

1) jeg har til dato aldrig hørt om nogen som ønskede at konvertere
_fra_ php -> asp
2) hvis man kalder sig programmør kan man nok også håndtere en gang
søg og erstat

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Mickey

Dato : 18-04-01 21:04

> ikke forstået?
>
> 1) jeg har til dato aldrig hørt om nogen som ønskede at konvertere
> _fra_ php -> asp

det er også lige den anden vej jeg mente...

> 2) hvis man kalder sig programmør kan man nok også håndtere en gang
> søg og erstat

jaaa, men alligevel ? - sku jo lige finde på en god argument...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 21:00

Mickey skrev:

>måske for at det er "nemmere" for ASP kodere at konvertere ?

Det er da en dårlig lappeløsning, og langtfra alle servere er sat op
til at acceptere <% %> som PHP-tag...

Hvis man skal gøre det, så skal man da gøre det ordentligt.

Det kunne egentlig være lidt interesseant at høre PHP-udviklernes
argumenter for at have implementeret <% %>

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-04-01 21:10

On Wed, 18 Apr 2001 21:59:46 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det kunne egentlig være lidt interesseant at høre PHP-udviklernes
>argumenter for at have implementeret <% %>

jeg kunne forestille mig flg. scenarie:

"Hej, jeg er en helt vild kreativ webdesigner i et større europæisk
webfnidderbureau... Jeg har helt vildt mange spørgsmål til jer dygtige
programmører. Er der nogen forskel på asp. og .php udover at filerne
ender på noget forskelligt?"

Ovenstående tilgang til nogle videnstunge drenge og derudover
flaskehalse i organsiationen er på 5. år træt AD'ere og andre som blot
render til møder m. powerpoints under armen, skal man så forestille
sig som en rekursiv proces indtil:

"Kom gutter... nu laver vi sgu et skabelonsystem, så designerne kan
sidde i deres GUI-miljø og klikke lidt rundt m. nogle giffer og noget
flash, uden de overhovedet behøver at belemre os med flere helt vildt
tekniske spørgsmål"

Et andet scenarie knap så realistisk er måske at har man først een
gang fået implementeret en kanonisk udviklingsmiljø er tidens trend
mht. scriptsprog og platform af mindre betydning... som enhver i
branchen jo ved er form noget mere væsentligt end indhold, hvorfor det
er der ressourcerne primært kanaliseres hen.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-04-01 03:38

wrote:

>Det kunne egentlig være lidt interesseant at høre PHP-udviklernes
>argumenter for at have implementeret <% %>

Jeg mindes, at man i tidligere versioner af PHP kun kunne bruge den
korte print-form - fx:
<%=date("H:i:s");%>

.... med ASP-tags, og ikke med PHP-tags. Ikke at det i sig selv er en
forklaring, måske blot en føler, om det var en god idé, eller om det
var "forurening" at tillade den slags i PHP.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mickey

Dato : 18-04-01 20:50

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen SKAL man skrive <?php eller hvad...?

kommer an på indstillingerne i php.ini
- det kan indstilles hvorvidt der skal skrive <?php eller <? er nok

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 20-04-01 01:16

In article <2vqrdtkv08uhu9cc42k6vk7lkcq89vl57e@4ax.com>, Martin wrote:
> Hvad er forskellen SKAL man skrive <?php eller hvad...?

Hvis man blander php og xml er det et issue.

<?php ?> angiver php-kode
<?xml ?> angiver xml

/tlk