Validering af felter i Forms
Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 18-04-01 20:40

Jeg har en simpelt Form, hvor brugeren bla. skal udfylde navn, adresse etc.

Hvordan sikrer jeg, at et eller flere felter ER udfyldt inden formularen
sendes og kan jeg validere på indhold i selve felterne (antal karakterer,
tal/bogstaver etc.)?

Birger Holm
bhj@postman.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-04-01 21:04

Birger Holm-Jensen wrote:

> Jeg har en simpelt Form, hvor brugeren bla. skal udfylde navn, adresse etc.
>
> Hvordan sikrer jeg, at et eller flere felter ER udfyldt inden formularen
> sendes

Det kan gøres via javascript, men det fleste formmail scripts har
indbygget en requiered parameter som kan bruges.
tjeck dokumentationen for det formmail script du bruger.

> og kan jeg validere på indhold i selve felterne (antal karakterer,
> tal/bogstaver etc.)?

Gøres nemmest ved brug af noget javascript. spørg i
<news:dk.edb.internet.webdesign.clientside> hvis du vil vide mere
specifikt hvordan.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere