S55 FW20 og dansk ordbog ?
Fra : TDJ

Dato : 16-12-03 00:15

Har lige prøvet version 20 firmware, som kan findes forskellige
steder på nettet. Det lader til at fonen bliver noget hurtigere
i menuer etc.. men nu mangler desværre den danske ordbog og
menuer :(

Er der nogen som ved om man kan "efterinstallere" dansk sprog ?

Fra : Frank W.

Dato : 16-12-03 08:20

On Mon, 15 Dec 2003 23:14:59 GMT, TDJ <myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote:

> [...]
>menuer :(
>
>Er der nogen som ved om man kan "efterinstallere" dansk sprog ?

Hvis du kan vente, så kommer den til download på siemenes egen
hjemmeside...men eller prøv at høre de forskellige telecenter hvis du
stadigvæk har garanti på.

Har selv en S55 med 20 firmware - fra fabrikkens side og den rykker
betydeligt i forhold til min ME45 (Siemens). Den er desværre til Rep
nu (se evt anden tåd her i NG)

Hilsen
Frank W.

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-12-03 10:37

On Mon, 15 Dec 2003 23:14:59 GMT
TDJ <myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote:
> Har lige pr_vet version 20 firmware, som kan findes forskellige
> steder p_ nettet. Det lader til at fonen bliver noget hurtigere
> i menuer etc.. men nu mangler desv_rre den danske ordbog og
> menuer :(
>
> Er der nogen som ved om man kan "efterinstallere" dansk sprog ?

hvordan er det nu lige man tester hvilken version man kører med. ?

Fra : Frank W.

Dato : 16-12-03 14:54

*#06# og dernæst tryk på INFO.

Hilsen
Frank W.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-03 19:23

"TDJ" <myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote in message
> [...]
> steder på nettet. Det lader til at fonen bliver noget hurtigere
> i menuer etc.. men nu mangler desværre den danske ordbog og

Okay :-/

Men er der kommet nye funktioner med sortering af adressebog... sortering
efter grupper osv... det kan man på fx. ME45 men ikke i min software version
på S55

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 17-12-03 20:53

Det var smuk og solrig dag da Bjarke Hansen skrev
news:Z3IDb.6141$p65.4821@news.get2net.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Men er der kommet nye funktioner med sortering af adressebog...
> sortering efter grupper osv... det kan man på fx. ME45 men ikke i min
> software version på S55

Den funktion ville jeg gerne have. Nogen ved hvornår man kan forvente at
den dukker op officielt. Vil helst ikke undvære dansk ordbog!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-12-03 01:04

> [...]

> steder på nettet. Det lader til at fonen bliver noget hurtigere
> i menuer etc.. men nu mangler desværre den danske ordbog og

Min S55 har fw 20 - og den er med dansk ordbog/menuer m.v.
*#06# (efterfulgt af tryk på INFO) siger:
Product: S55
P.-Date: 2003-09-27
SW-Version: 20.
SW-Date: 2003-08-20
Variant: A 203
Std-Map/SW: 1/20
D-Map/Prov.: 151/209
Lang./T9: lg2/2
Codecs: FR/EFR/HR
Audio-Par.: NfV 27
Accessories: none

Så den må da findes derude i den store verden. ;)

Jeg købte min lige i starten af december hos Fona til 99kr - dejlig
billigt for en glimrende telefon.

Flemming

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 21-12-03 11:03

"TDJ" <myicq@gmx_fjernmig_.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> menuer :(
>
> Er der nogen som ved om man kan "efterinstallere" dansk sprog ?

Hvis jeg forstår dig ret, så har du gjordt ligesom mig.......idiot
og det gælder for os begge to.....

Her er et spørgsmål jeg sendte til Siemens, mit spørgsmål er i bunden:

Hej Brian

Du kan ikke nedgradere din software til S55, eller installere en anden
sprog
version over i med samme nummer. Du skal derfor vente til der kommer en
ny
version på dansk, vær opmærksom på at du ikke vil kunne installere
version
20 da du allerede har den. Ellers skal du have den ind til et af vores
service værksteder, men de vil tage penge for at ændre din software
version
til dansk.

Håber det var svar på dit spørgsmål.

Hvis du har flere spørgsmål til din telefon eller andre Siemens
telefoner er
du velkommen til at kontakte os igen, enten via http://www.my-siemens.dk

eller
på hverdage mellem 9 og 18 på 35 25 86 00.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : TDJ

Dato : 21-12-03 14:12

Du skal nu ikke tro på ALT hvad Siemens siger :)

> Du kan ikke nedgradere din software til S55
Det er ikke korrekt.

> eller installere en anden
> sprog
> version over i med samme nummer.

Muligvis korrekt ?

Du har sikkert fundet en "S55_200101" firmware.
Du skal bruge en S55_200202.

Metoden for at "downgrade" er følgende
   * download en version 16 fra http://gsm-free.com/ -> Software update
   * installer den
   * gå til www.my-siemens.dk og hent den officielle danske.
    Installer den.

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 21-12-03 15:44

> [...]
> Det er ikke korrekt.

> Muligvis korrekt ?
>
> Du har sikkert fundet en "S55_200101" firmware.

Kanon. Jeg kunne godt genkende siden og ka' huske at det var der jeg
hentede ver. 20 fra. Jeg har skrevet tilbage til Siemens Support -
hvordan og hvorledes, men man skal nok ikke regne med at de tager
sådanne metoder til efterretning.

Mvh.

Brian