Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion SX410Z Digital Camera
Fra : Christiansen

Dato : 15-12-03 23:23

Har for nylig installeret Windows XP.
Nu kan jeg ikke hente billeder fra mit kamera, et Medion SX410Z.
Har installeret den software der kom med kameraet.
Får bare at vide jeg skal genstarte eller resette kamera med mere.
Er der andre drivere der skal installeres ??

Poul Henrik

Fra : SB

Dato : 16-12-03 13:07

> [...]
> Får bare at vide jeg skal genstarte eller resette kamera med mere.
> Er der andre drivere der skal installeres ??

Når du sætter stikket i og tænder dit kamera, kommer der så ikke et lille
icon nede til højre i bunden.
Det gør det ved mig.
Ellers prøv at kigge i stifinder, om ikke det ligger der som en ekstra
harddisk.
Nu er det godtnok et videokamera jeg har, men de billeder jeg tager med det,
kommer ind på den måde

Søren

Fra : Christiansen

Dato : 16-12-03 15:59

Nej der kommer ikke noget som helst.
Men jeg prøvede at starte et billedbehandlingsprogram ArcSoft Photostudio
2000 der kom sammen med min printer, og det kunne hente billederne uden
problemer.
Så det vil jeg bruge i fremtiden hvis ikke jeg får det andet till at virke.
Det er rigtig nok som du skriver at under windows 98 kunne jeg se kameraet
som et ekstra drev og ikonet kom også nede i hjørnet.
Tak alligevel

Poul Henrik

Fra : Richard

Dato : 16-12-03 16:32

Christiansen wrote:

> Nej der kommer ikke noget som helst.

I XP m.fl. vil/skal funktionen Scanner & kamera automatisk starte og
lade dig vælge mellem at starte forskellige programmer, når dit kamera
tilsluttes vha USB. Prøv at se om funktionen Scanner & kamera er
installeret; det må være inde i Tilføj/slet programmer,
Windows-installation / -komponenter eller noget lignende.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 17-12-03 20:52

Christiansen wrote:
> [...]
> Får bare at vide jeg skal genstarte eller resette kamera med mere.
> Er der andre drivere der skal installeres ??

Hej PH
Har selv haft et Medion digital camera med samme problemer. Løste
problemet ved at købe en ekstern kortlæser, som kostede mellem 100 - 200 kr.
Hilsen
Karl Johan

Fra : Christiansen

Dato : 18-12-03 17:57

Karl Johan skrev

> Har selv haft et Medion digital camera med samme problemer. Løste
> problemet ved at købe en ekstern kortlæser, som kostede mellem 100 - 200
> [...]

I får tak for forslag, men intet hjalp. Men når jeg kan hente dem gennem
ArcSoft Photostudio er det jo også ok.

Christiansen

Fra : MicJen

Dato : 03-01-04 20:52

Hej!

Har selv haft samme problem. Når du installerer driveren finder windows den
selv og det hele kører automatisk, eller det burde det! Men det gør det
ikke!

Du skal gøre installationen af driveren helt manuelt, så virker det! Eller
det gjorde det i hvert fald i mit tilfælde.

Håber det hjalp.

Mvh
Michael