Sporsøg på asfalt - trailing...
Fra : Carina Graversen

Dato : 16-12-03 08:19

Hej.

Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at træne jeres hund op til at gå
sporsøg på asfalt / traile ???

Min hund er ved at være nogenlunde stabil til dette, men jeg kunne godt
tænke mig at have nogen at udveksle erfaringer med og/eller evt. træne
sammen med (bor i Aalborg). - Skal måske lige sige, at jeg altid træner med
at hunden skal søge sporet op vha. ændringer i jordoverfladen, og så følger
dette individuelle spor frem til figuranten, så det er ikke "ægte" trailing,
hvor den lugter til en persons genstand og så følger dette spor...

- Jeg bruger desuden hunden til alm. konkurrencebrug hvor der bla. indgår
sporsøg, så når vi går på alm. jordbund, går den efter den bakteologiske
fært som en "normal" sporhund...

Men er der nogen der har erfaringer indenfor dette - eller har lyst til at
mødes og træne lidt - må I meget gerne svare tilbage til mig

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde (opdat. 15-12-2003)
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - i Aalborg (opdat. 15-12-2003)
http://www.redningshund.dk/aalborg

Fra : Winther

Dato : 22-12-03 16:09

"Carina Graversen" <ina-fjerndette@redningshund.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogen her i gruppen, der har prøvet at træne jeres hund op til at

> sporsøg på asfalt / traile ???

hejsa

Har du nogle links til trailing?

Synes det kunne være spændende at lære hunden op til at søge personlig fært.

Vh. Winther.