MS Windows
briani 27239
sikker trådløs forbindelse
Fra : Kenny Jensen

Dato : 15-12-03 21:50

Jeg har en bærbar med et Zyxel B-100 kort og et SMC 2655W access point sat
til min router.(altså en trådløs forbindelse)

Hvordan laver jeg en sikker forbindelse så naboen ikke kan komme ind på min
pc eller bruge min adsl forbindelse.

mvh
Kenny

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 15-12-03 22:17

du kan bruge kryptering og lave en unik nøgle som kun accespoint og
netværkskort kender så kan andre ikke komme ind...
/Henrik

Fra : Nakskov

Dato : 16-12-03 11:04

> du kan bruge kryptering og lave en unik nøgle som kun accespoint og
> netværkskort kender så kan andre ikke komme ind...

dit netkort har også en unik mac-adresse som du
formentlig kan indtaste i din router,
så denne kun acceptere disse adresser.....

så er der effiktivt spærret for andre

VH Henrik

Fra : Kenny Jensen

Dato : 18-12-03 19:59

"Nakskov" <post@byggecenterFJERN_DETTE.com> skrev i en meddelelse

> dit netkort har også en unik mac-adresse som du
> formentlig kan indtaste i din router,
> så denne kun acceptere disse adresser.....
>
> så er der effiktivt spærret for andre

Jeg skal til at skifte adsl udbyder så det må jeg se på når jeg får den nye
router.
Giver det sig selv når man sætter konfig. kablet i

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 18-12-03 19:58

"Henrik Ø. Knudsen" <Henrik.knudsensnegl@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> du kan bruge kryptering og lave en unik nøgle som kun accespoint og
> netværkskort kender så kan andre ikke komme ind...
> /Henrik

Ja men hvordan gør jeg det.

Kenny

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-12-03 00:18

Køb evt. IDG-hæftet "Netværk i praksis", der forklarer det ret godt (79
kr?)

v.h.

jj