Skærme
Fijala 3554
Fejl på Sony G420
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 20:04

For et par måneder siden begyndte min skærm at opføre sig mærkværdigt
- den blev uskarp. Fejlen var ikke konsekvent og hverken et lille "dask",
pillen ved kabler eller degauss, syntes at fjerne fejlen - skærmbilledet
blev skarpt, ligeså pludseligt som det blev uskarpt.

Der er stadig garanti på skærmen og via forretningen hvor den er købt, blev
den angiveligt sendt til service/reparation hos InfoCare i Ballerup - den kom
retur i fredags, blev sat til i går og her til aften bliver den uskarp igen

Har i et bud, på hvad som er fat? Se evt et billede af skærmen med fejl
her: http://www.lotte-m.dk/test/fejl_sony_g420.jpg

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-12-03 20:15

Hejsa

> Har i et bud, på hvad som er fat? Se evt et billede af >skærmen med fejl

Jeg har op til flere Dell skærme stående, med samme fejl som din! Chassis'et
og billedrør skulle være det samme, som på din Sony.

Efter at have brugt mange timer på fejlsøgning, fandt jeg en tråd i et forum
der fortalte at det tit skyldes fejl i billedrøret, hvilket jeg også hælder
til...

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 21:10

Hans Mouridsen skrev i <news:brl18g$59r$1@sunsite.dk,>:

> Jeg har op til flere Dell skærme stående, med samme fejl som din!
> Chassis'et og billedrør skulle være det samme, som på din Sony.

Det er en lettelse, at andre end jeg er stødt på fejlen. Det er min
fornemmelse, at forretningen ikke tror der er en fejl. Hvis jeg skal
være helt ærlig, så tvivler jeg på, at skærmen har været sendt til
Ballerup - jeg har bedt om at se servicerapporten, men den har
de ikke lige kunnet finde :-/

> Efter at have brugt mange timer på fejlsøgning, fandt jeg en tråd i et
> forum der fortalte at det tit skyldes fejl i billedrøret, hvilket jeg
> også hælder til...

Kan billedrøret skiftes? Og en anden ting, er det sandsynligt, at
InfoCare kan have overset fejlen, at fejlen ikke er kendt?
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-12-03 21:26

Hej

[SNIP]

> Kan billedrøret skiftes?

Det kan sagtens skiftes, men rep. vil nok overstige skærmens nypris...

>Og en anden ting, er det sandsynligt, at
> InfoCare kan have overset fejlen, at fejlen ikke er kendt?

Ja det kan da godt tænkes. De skærme jeg har med fejlen, og utrolig
periodiske. Nogle gange kan de måske være tændt en time før de laver fejl,
og andre gange kan de køre 14 dage før det sker noget igen!

Fejlen forsvinder med det samme, hvis man lige slukker og tænder. Oplever du
også det?

Mvh
Hans

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 15-12-03 21:42

On Mon, 15 Dec 2003 21:26:20 +0100, Hans Mouridsen wrote:

> Hej
>
> [SNIP]

hej hej .
Jeg har det samme skærm G420.
Første skærm jeg tog med hjemme, havde mange fejl, både med geometrien, og
også som du nævner billede uskarp. ( godt nok blev jeg sur efter at komme
op med over 5000 kr )

Jeg tog derefter kontakt til Sony Danmark, ( telefonisk og email )
som fik byttet min skærm for et helt nyt, leveret ved døren og det hele.
De har en rigtig good service. Den andet skærm var ok, og det er den
stadig :)

--
Best regards
Nuno Alexandre <ikaro[at]fluxbox[dot]org>

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 17:15

Nuno Alexandre skrev i news:pan.2003.12.15.20.41.21.740527@fluxbox.org,:

> som fik byttet min skærm for et helt nyt, leveret ved døren og det hele.

Min skærm er 2 år gammel og jeg har siden mit første indlæg fået
bekræftet, at den ikke havde været sendt til Sony/InfoCare. Da jeg
konfronterede forretningen med, at Sony stadig havde en åben
fejlmelding på mit serienr, så indrømmede de, at den ikke havde
været afsted - derefter lovede de, at få skærmen sendt til InfoCare.

I dag ringede InfoCare, for at fortælle, at skærmen er modtaget,
men har været indpakket forkert, hvorfor chassis'et er flækket og
billedrøret muligvis ødelagt. Hvis det er tilfældet, så kan jeg risikere,
at skulle modtage en erstatningsskærm, men da G420 ikke laves
længere, så kan det blive en "tilsvarende" skærm - hvad mon det kan
blive for en?

> De har en rigtig good service. Den andet skærm var ok, og det er
> den stadig :)

Ja, Sony/InfoCare virker til at være ok!

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 21:55

Hans Mouridsen skrev i <news:brl5db$n00$1@sunsite.dk,>:

> Det kan sagtens skiftes, men rep. vil nok overstige skærmens nypris...

Der er 3 års garanti på skærmen, så jeg forventer forretningen/Sony
finder en løsning.

> Ja det kan da godt tænkes.

Det er vist godt, at jeg fik fænomenet fotograferet denne gang.

> De skærme jeg har med fejlen, og utrolig
> periodiske. Nogle gange kan de måske være tændt en time før de laver
> fejl, og andre gange kan de køre 14 dage før det sker noget igen!

Der gik en uges tid, mellem jeg oplevede fejlen første og anden gang
- tredje gang var efter yderligere et par dage og da blev skærmen
indleveret til Service.

> Fejlen forsvinder med det samme, hvis man lige slukker og tænder.
> Oplever du også det?

Ikke umiddelbart ved første tænd/sluk, men den "reparerer sig selv".
I dag oplevede jeg, at skærmen nogle gange blev skarp kortvarigt,
før fejlen (7-9-13) forsvandt.

Kan du mon genfinde den debat, hvor du fandt billedrørs-teorien?

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Verbal Kent

Dato : 17-12-03 00:12

In news:3fde1fbb$0$27315$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Lotte M <post(at)lotte-m.dk> wrote:

> Kan du mon genfinde den debat, hvor du fandt billedrørs-teorien?

Kig mere efter det dynamiske fokus kredsløb, og dårlige forbindelser i
dette...

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Verbal Kent

Dato : 17-12-03 00:11

In news:brl5db$n00$1@sunsite.dk,
Hans Mouridsen <hom@FJERNpc.dk> wrote:

> Fejlen forsvinder med det samme, hvis man lige slukker og tænder.
> Oplever du også det?

I så fald er fejlen ikke i billedrøret

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-12-03 20:11

Hej

> I så fald er fejlen ikke i billedrøret

Nå og hvorfor så ikke det?? Den kan jo være leg i røret!

/Hans

Fra : Verbal Kent

Dato : 18-12-03 17:49

In news:brq9n9$25i$1@sunsite.dk,

> Nå og hvorfor så ikke det?? Den kan jo være leg i røret!

Det kan der, men det er en konstant fejl, og så forsvinder fejlen ikke ved
at tænde og slukke monitoren.

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-12-03 20:32

> Det kan der, men det er en konstant fejl, og så forsvinder fejlen ikke ved
> at tænde og slukke monitoren.

Nå ikke?? Det har jeg nu altså tit oplevelevet i radio/tv branchen. Det er
ikke unormalt med en periodisk fejl i billedrøret...

/Hans

Fra : Verbal Kent

Dato : 20-12-03 09:30

In news:brvjn7$1gm$1@sunsite.dk,

> Nå ikke?? Det har jeg nu altså tit oplevelevet i radio/tv branchen.
> Det er ikke unormalt med en periodisk fejl i billedrøret...
>
> /Hans

Jeg har bare ikke set det, på nogle af de adskillige tusinde monitorer / tv,
jeg i min tid som radiomekaniker har set, der har det altid været en
elektrisk fejl...

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Mdj

Dato : 10-01-04 20:31

Jeg har absolut samme fejl på min G420, det startede i sommers, efter jeg
havde flyttet, så jeg troede det var pga. stød eller noget i den retning,
men som med jer er det også kun engang i mellem den gør det...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 17:33

Lotte M skrev i <news:3fde05c7$0$27335$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,>:

> Har i et bud, på hvad som er fat? Se evt et billede af skærmen med fejl
> her: http://www.lotte-m.dk/test/fejl_sony_g420.jpg

En update vedrørende min uskarpe Sony G-420:

I går modtog jeg en ombytningsskærm, da billedrøret på min egen
skærm blev konstateret defekt.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/