MS Windows
briani 27239
Kender nogen et godt RAMdrev ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 15-12-03 17:52

Hej,
jeg skal bruge et ramdrev der kan køre under win2k/xp pro.
og det er sådanset ikke et problem at finde nogen, men jeg skal bruge nogen
der kan lave større drev end 128mb/256mb, jeg skal op omkring 1 gb data på
det ...

håber nogen kan hjælpe med et de kender, links er meget velkomne.

tak

mvh.Simon

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-12-03 18:31

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> wrote:

>jeg skal bruge et ramdrev der kan køre under win2k/xp pro.
>og det er sådanset ikke et problem at finde nogen, men jeg skal bruge nogen
>der kan lave større drev end 128mb/256mb, jeg skal op omkring 1 gb data på

RAM drev var da noget vi brugte i de glade DOS dage, jeg har lidt
svært ved at forestille mig hva' det skal gøre godt for under XP ?!?!

Hva' pokker ska' du bruge er RAM drev til ??

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 19:28

In article <cgqrtv41ciojff3gqdn69t4ikrgflsehqk@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...
> Hva' pokker ska' du bruge er RAM drev til ??

Vanvittig hurtig access til data der skal bruges ofte. Til dét dur kun
RAM-drev.

Til OS/2 og Linux er RAM-drev meget almindelige.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-12-03 20:10

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

>Vanvittig hurtig access til data der skal bruges ofte. Til dét dur kun
>RAM-drev.

Jo, det ku' jeg vel gennemskue - Men er det ikke bare et spørgsmål om
passende mængde RAM så man undgår at Windows swapper til disken ?!

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 23:33

In article <je1stv4ugpnouj45jlt4ho8abk6o141csm@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...
> Jo, det ku' jeg vel gennemskue - Men er det ikke bare et spørgsmål om
> passende mængde RAM så man undgår at Windows swapper til disken ?!

Det er ikke et spørgsmål om at swappe til disken, det er et spørgsmål
om at få dataene hentet ind i cache. I visse tilfælde kan det være en
fordel at sikre sig at visse data ligger i RAM, uanset hvad maskinen
laver. En kæmpe fordel når man compiler/linker større projekter.

Fra : s

Dato : 15-12-03 18:36
Fra : Simon [2700]

Dato : 16-12-03 19:12

> http://www.superspeed.com/

tak
mvh.Simon

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 15-12-03 20:16

Den Mon, 15 Dec 2003 16:51:43 GMT, "Simon [2700]" <devnull@linux.org>
skrev:
> [...]
>der kan lave større drev end 128mb/256mb, jeg skal op omkring 1 gb data på

Hvor meget ram sidder der i maskinen i alt?

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Simon [2700]

Dato : 16-12-03 18:12

> Hvor meget ram sidder der i maskinen i alt?

pt 2gb dual-ddr, men upg til 4 gb hvis jeg kan få det til at køre.
mvh.Simon

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-12-03 08:59

> Det er en muldvarp på motorcykel!
> Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?
> Jeg kan ikke li' bundcitater.

LOL

Per