Syg fisk
Fra : Per H

Dato : 15-12-03 17:49

Er der en der kender til et sted på nettet hvor man kan se fisk med
sygdomssytomer.

Jeg har en gurami, som har fået 2 hvide bumser ved munden, og den
spiser ikke.

Vh Per

icq 8212837

Fra : corleone

Dato : 17-12-03 16:45

> Jeg har en gurami, som har fået 2 hvide bumser ved munden, og den
> spiser ikke.

Det lyder hårdt, men syge fisk tager man op og slår ihjel :-|

Fra : Per H

Dato : 17-12-03 18:31

On Wed, 17 Dec 2003 16:44:58 +0100, "corleone" <min@er.invalid> skrev:

>Det lyder hårdt, men syge fisk tager man op og slår ihjel :-|

Men de andre kan jo være smittet uden at man endnu kan se det. er det
så ikke også nødvendigt med med en behandling ?
Vh Per

icq 8212837

Fra : John

Dato : 18-12-03 08:54

Hej Per, smut ned i den dyrehandel hvor du plejer at handle. Det lyder som
en form for parasit, mine erfaringer er at de fleste lader sig behandle.

Fra : Plesner

Dato : 18-12-03 14:47

> Det lyder hårdt, men syge fisk tager man op og slår ihjel :-|

Sludder og vrøvl. Ville du gøre det samme med dine børn eller din mor ? Når
du har anskaffet dig levende væsener, er det mindste du kan gøre da at
forsøge at helbrede dem, når du nu (uforvarende) har udsat dem for noget,
der har medført, at de er blevet syge.

plesner

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-12-03 17:30

"Plesner" <you@wish.net> wrote in message

> [...]
> gøre da at forsøge at helbrede dem, når du nu (uforvarende) har udsat
> dem for noget, der har medført, at de er blevet syge.

Er din mor en fisk?
Det er da helt ude i hampen at sammenligne en neonfisk med sine børn!

vh
Jan

Fra : Plesner

Dato : 18-12-03 23:56

> Er din mor en fisk?

Overdrivelse fremmer forståelsen.

> Det er da helt ude i hampen at sammenligne en neonfisk med sine børn!

Min pointe var, at hvis man anskaffer sig et dyr, så er det mindste man kan
gøre at tage sig af dem - inklusive at forsøge at helbrede dem, hvis de
bliver syge. De bliver jo typisk syge som følge af noget, vi gør ved dem.

plesner

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-12-03 18:52

"Plesner" <you@wish.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> du har anskaffet dig levende væsener, er det mindste du kan gøre da at
> forsøge at helbrede dem, når du nu (uforvarende) har udsat dem for noget,

Hvis en fisk svarer til et familiemedlem. Hvad så med et højerestående
kæledyr?
Jeg har nemlig hørt at der sågar findes særlige dyrlæger der helt
organiseret kan tilbyde at slå dyr ihjel. Det hedder aflivning - DADA

Fra : Plesner

Dato : 18-12-03 23:57

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> wrote in

> Jeg har nemlig hørt at der sågar findes særlige dyrlæger der helt
> organiseret kan tilbyde at slå dyr ihjel. Det hedder aflivning - DADA

Det findes også blandt mennesker - det hedder aktiv dødshjælp - uanset
diverse love forbyder det, så finder det alligevel sted.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 19-12-03 03:29

Plesner wrote:
> Det findes også blandt mennesker - det hedder aktiv dødshjælp - uanset
> diverse love forbyder det, så finder det alligevel sted.

Og skal vi gå i detaljer, der der vel her tale om det samme...
98% af akvaristerne i Danmark ved ikke hvordan man afliver en fisk. De
koger dem, eller hælder dem i WC'et og tror at nu er den hellige grav
velforvaret, jeg har sågar hørt om folk der putter dem i fryseren!!!
Så nu vi er ved aflivning, så skal det altså gøres med kniv, og hovedet
skal af....