MS Windows
briani 27239
Windows 98 kan ikke starte
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-12-03 16:11

Hej

Jeg har lige på en Windows 98 maskine installeret spillet Road To India.
Efter installation skulle PC'en genstarte, og det gjorde.

Efter genstart kommer der lige ganske kort min bundlinie hvorefter den
forsvinder igen.
Og det er det.

Nogen der har prøvet det eller ved hvaad jeg skal gøre ?

Michael

Fra : Peter

Dato : 15-12-03 21:38

"Michael Vilhelmsen" <smom22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsvinder igen.
> Og det er det.
>

> Nogen der har prøvet det eller ved hvaad jeg skal gøre ?

Jeg vil tro dit nyinstallerede spil, har lavet nogle tilføjelser til din
autoexe.bat eller din config.sys. Det er muligt, at du i dos kan se og evt.
editere disse to filer, men det ved jeg ikke noget om hvordan man gør.
Istedet har jeg på min opstartsdiskette lagt en gammel version af Norton
commander, som jeg så kan editere med i dos. Det har været en stor hjælp
mange gang.

Peter

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-12-03 22:03

Hej Peter, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> til din autoexe.bat eller din config.sys. Det er muligt, at du i
> dos kan se og evt. editere disse to filer, men det ved jeg ikke

Edit.com følger med Win98. Den ligger (default) i

\Windows\Command\

hvilket normalt er i ens path (Windows smækker det selv ind ved
installation).

Man starter i DOS med at holde F8 nede ved maskinstart, så bootmenuen
kommer frem, hvor man så vælger "Kun MS-DOS promt" eller noget i den
stil.

Efter boot sidder man så med sin commandolinje, og er prompten "C:\",
står man i roden af C-drevet, hvorfor man kan nøjes med at skrive
(linjen afsluttet af Enter, naturligvis) fx:

Edit config.sys

Er man ikke lige vant til at bruge den som viewer: Så længe intet
ændres i Config.sys, er der ingen skal sket. Desuden kan man også lukke
Edit uden af gemme ændringerne (hvis man har ændret noget, man ikke
ønskede at ændre).

Står man af én eller anden grund andetsteds end i roden af C-drevet
(som her antages at være boot-drev og hvor Config.sys og Autoexec.bat
ligger), er kommandoen a la:

Edit C:\config.sys

Og det samme med Autoexec.bat (og andre ascii-filer, for den sags
skyld).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 15-12-03 22:37

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote in

> Man starter i DOS med at holde F8 nede ved maskinstart, så bootmenuen
> kommer frem, hvor man så vælger "Kun MS-DOS promt" eller noget i den
> stil.

Er det ikke en umulion gange lettere bare at klikke Start->Kør->Sysedit?

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!