Kinesiske Tegn vises istedet for danske
Fra : Anders Buch

Dato : 15-12-03 14:12

Hejsa

Jeg har brug for et par idéer til hvorfor min fuldt opdaterede IE6 pludselig
er begyndt at vises kinesiske tegn istedet for danske.

Det er kun på nogle sider - hvor der ligesom ikke er sat korrekt tegnsæt op,
at min browser insisterer på at vises kinesiske tegn istedet for danske.

Her er hvad jeg har checket:

- I Internet Options | Languages har jeg kun listet [da] og [en-us]
- I Internet Options | Fonts har jeg Language Script "Latin Based". Web page
font som "Times New Roman", Plain text font er "Courier New"
- I Regional and Language Options har jeg default Danish indstillinger
stående hele vejen igennem.
- Mine fonts er ikke blevet rørt.

Andre forslag?

- Anders

"I have yet to see any problem, however complicated, which, when you looked
at it in the right way, did not become still more complicated. - Poul
Anderson"

Fra : Anders Buch

Dato : 15-12-03 14:44

"Anders Buch" <dont@write.me> wrote in

> Jeg har brug for et par idéer til hvorfor min fuldt opdaterede IE6
pludselig
> er begyndt at vises kinesiske tegn istedet for danske.

Hmmm - det lykkedes mig selv at løse problemet. Og det er så simpelt at det
næsten er flovt:

Under View|Encoding var den gået på Unicode (UTF-8). Ved at skifte til
Western Europe var alt A-OK.

- Anders