Snak om dræberhunde
Fra : dog2dog

Dato : 15-12-03 12:02

Hej,

Jeg tror squ jeg vil sende min hund til træning her:

http://www.guarddogtraining.com.au

http://www.guarddogtraining.com.au/html/attack_dog_training.html

Prøv at læs deres FAQ.

Man sender hunden på kurses hvor den skal bo og trænes.
Nå man så henter den et par uger senere (uden at have været sammen med den),
så får man 1 til 2 timers kursus i hvordan man styre den, og giver den tegn
til at angribe.

Og de træner også politihunde....!!!

/Jacob

PS. Når der nogle gange er snak om, at en polititrænet hund angriber, er der
måske en oversag til det...

Fra : Winther

Dato : 15-12-03 13:19

"dog2dog" <bvej103@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at læs deres FAQ.
>
> Man sender hunden på kurses hvor den skal bo og trænes.

Det er da ikke unormalt at sende en hund hjemmefra. Skal der laves prøver på
hunden mht. avl og man ikke selv magter opgaven, så sendes hunden hjemmefra
uden ejer. Hanhunde udstationeres, måske endda i udlandet, ja, man hører
endda om hundeejere der tager på ferie uden hund i flere uger......

> [...]
den),
> så får man 1 til 2 timers kursus i hvordan man styre den, og giver den

Ellers var det vel ligesom spildt at sende hunden afsted...

> Og de træner også politihunde....!!!

Hvor læser du, at de træner danske politihunde?

> /Jacob
>
> PS. Når der nogle gange er snak om, at en polititrænet hund angriber, er
der
> måske en oversag til det...

Hvilken?

Det er da meget sødt, hvor hunden ligger oven på tyven, det må da være en
mere afslappende bevogtning end at skulle give hals

Vh. Winther

Fra : dog2dog

Dato : 15-12-03 13:58

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> uden ejer. Hanhunde udstationeres, måske endda i udlandet, ja, man hører
> endda om hundeejere der tager på ferie uden hund i flere uger......

Hvem har skrevet at det er unormalt???

> den),
> tegn
>

> Ellers var det vel ligesom spildt at sende hunden afsted...

Mener du seriøst at det er smart at lade andre træne din hund i
angrebsarbejde, og så selv få 1 til 2 timers kursus ??!!??

> Hvor læser du, at de træner danske politihunde?

Hvem har skrevet noget om danske politihunde?

> der
>
> Hvilken?

Måske har hundeføren ikke hørt ordenligt efter, da de brugte en time på at
fortælle hvordan man giver sin hund kommandoer.

Fra : Eifel_og_Co.

Dato : 17-12-03 14:53

"dog2dog" skrev d. 15-12-03 12:02 dette indlæg :

Hej !

Først vil jeg lige sige, at Eifelvuf og Eifel_og_Co. er een og samme
sag. Årsagen til 2 profiler er, at jeg bruger Eifelvuf-profilen på mit
arbejde - og fra dags dato - Eifel_og_Co. hjemmefra.

Til dit indlæg dog2dog :

jeg synes ikke siden er i orden, - efter min mening er den med til at
skabe (forkerte) fordomme overfor hundetræning med "bid i".
Billedet af hunden der ligger og viser tænder oven på en fig., er bare
ikke heldigt, efter min vurdering.

Og til Winther : kan du huske den "snak" vi havde om www.politihund.dk
og billedarkiv ? Hvor du bl.a. efterlyste kennelnavne o.s.v. ?

Kig lige ind på www.politihund.dk og så klik på "Resultater" i menuen
til venstre. Gå derefter helt ned i bunden af den side der kommer frem,
og klik på "Billedgalleri". Prøv at klikke på de forskellige hunde /
førere - hvad synes du ? - er det noget i den retning du synes kunne
være okay ? PS: ikke alle hunde (langtfra faktisk) optræder - og endnu
flere optræder desværre ikke med kennelnavne. Arkivet er kun i
opstartsfasen - og MANGE FLERE medlemmer mangler at få fotograferet sig
selv og hundene (og give Webmaster oplysninger om Mor, Far, Kennel,
o.s.v.).

Jo mere konstruktiv kritik webmaster (lille jeg) får, jo bedre !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Winther

Dato : 18-12-03 08:32

"Eifel_og_Co." <Eifel_og_Co..news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Og til Winther : kan du huske den "snak" vi havde om www.politihund.dk
> og billedarkiv ? Hvor du bl.a. efterlyste kennelnavne o.s.v. ?

Hejsa

Det må jeg sige, det er gennemført. Blot vil jeg sige, at linket til
oplysninger om hund og fører måske skulle ligge på forsiden. Ellers er det
herligt med lidt afstamning på hunden. J

Jeg ville selv være ked af at have et billede af mig liggende på en
hjemmeside, måske er der andre som er lige så mærkelige som mig....

Vh. Winther, som er hundeløs indtil foråret