CSS: hjælp til få det rigtigt i netscape, ~
Fra : Frank Sørensen

Dato : 15-12-03 10:05

Jeg er ved at bygge denne side:

Fra : Frank Sørensen

Dato : 15-12-03 10:07

Klikkede lige lidt for hurtigt

Siden er http://bpfc.dk/andre/lk/test/

Den vises korrekt i IE, men i Netscape og Phoenix vises en tynd hvid linie
under det store billede?

Nogen der har en løsning på dette?

StyleSheet ligger på http://bpfc.dk/andre/lk/test/style.css

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 15-12-03 10:23

Frank Sørensen wrote:

> [...]
>
> Siden er http://bpfc.dk/andre/lk/test/
>
> Den vises korrekt i IE, men i Netscape og Phoenix vises en tynd hvid linie

Lækker kode

Har desværre hverken Netscape eller Phoenix.
Hvis det hjælper noget så vises siden i Mozilla uden en tynd hvid linie under det store billede.

Måske kunne det hænge sammen med at billedet er et inline element, prøv at lave det til en blok
element.

#pic img {
   display:block;
}

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-03 10:25

Frank Sørensen skrev:

> Den vises korrekt i IE, men i Netscape og Phoenix vises en
> tynd hvid linie under det store billede?

Hvilken version?

Prøvede lige i et par browsere:

Mozilla 1.6b - alt ok (bør også være o.k. i NS7.x)
Netscape 6.2.3 - tynd hvid linje
Netscape 4.7 - ingen baggrundsfarver, store skrifttyper - men
ganske pænt i betragtning af at du bruger standardkode (jeg tager
ikke selv meget hensyn til NS4)

> Nogen der har en løsning på dette?

Ikke umiddelbart. Hvis det kun er ældre browserversioner der viser
siden forkert - og fejlen er så lille som den hvide linje du har nu
- ville jeg lade den stå. Man kan fint benytte siden selv om der er
en smule hvidt for meget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-12-03 18:55

Hej Frank

Frank Sørensen wrote:
> Siden er http://bpfc.dk/andre/lk/test/
> Den vises korrekt i IE, men i Netscape og Phoenix vises en tynd hvid linie
> under det store billede?

Uden at have studeret din kode nærmere, er jeg næsten sikker på at du
finder svaret her:

http://devedge.netscape.com/viewsource/2002/img-table/

Din Netscape-version er garanteret fra før Mozilla/Netscape indførte
"almost standard" mode?

Mvh Stig
www.rockland.dk

Fra : Frank Sørensen

Dato : 15-12-03 13:48

Jeg løste problemet (ihvertfald i mine browsere: Netscape 7.01, Phoenix 0.5,
IE 6) ved at indsætte billedet som baggrund på i div'en i stedet for direkte
i html'en.

Vil gerne høre hvis der er nogle steder det stadigt volder problemer

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 15-12-03 13:52

Frank Sørensen wrote:

> [...]
> i html'en.
>
> Vil gerne høre hvis der er nogle steder det stadigt volder problemer

Det er jo også en god måde at adskille indhold og layout på. Og så er det nemt og hurtigt at
udskifte billedet på samtlige HTML-sider.

Hintzmann c",)