Træplade med laminat båd
Fra : Lars Godthaab

Dato : 14-12-03 23:12

Hej

Jeg har en Bayliner 1952 speedbåd hvor jeg skal have skiftet den træplade
der sidder mellem kahyt og resten af båden (pladen er ødelagt i bunden af
vandindtrængen).

Pladen er ca. 1 x 1 m, ca.18mm tyk og består af noget krydsfiner-lignende
træ med laminat på begge sider.

Er der nogen der har kendskab til hvor man kan købe sådan nogle plader man
så selv kan skære til.

Alternativt kunne jeg jo købe alm. krydsfinér med vandfast lim, men det er
nu pænere med laminat + det er nemmer at rengøre.

/Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-12-03 23:24

"Lars Godthaab" <larsgodthaab@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det er
> nu pænere med laminat + det er nemmer at rengøre.

Jeg tvivler på, at du kan købe færdig finer med polyester eller epoxy.

Med hvad med at lave det selv, det er ikke så svært. Alternativt kan
du købe en plade, man bruger til karosserifiner. Nogle kalder dem også
Douglas plader.

Der er brune og kan fås med forskellige typer film. De kan fåsmed en
polyester- eller fenolfilm, og dem kan du så male med f.eks. Hempels
lightprimer og Poly Best.

Du kan bl.a. købe dem hos firmaer, som producerer hestebokse, de har
nemlig den type med den tykke film. Måske også hos en karosserimager.
Husk, at det skal være den helt glatte.

Claus

Fra : Lars Godthaab

Dato : 16-12-03 00:41