Småtisseri
Fra : claus og helle

Dato : 14-12-03 22:53

Jeg har lige fået en hund,det er en blanding mellem en labrador og en det er
en hunhund,den tisser på gulvet hele tiden,selvom den lige har været ude og
om natten laver den puha på gulvet.Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre
ved det ?

--
Opel Senator 89" 3,6 i Irmscher

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 23:02

"claus og helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> om natten laver den puha på gulvet.Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre

Hvor gammel er den ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : claus og helle

Dato : 14-12-03 23:48

20 mdr

Fra : Jørgen

Dato : 15-12-03 00:12

Du skal nok starte forfra med renlighedstræning.

Ved renlighedstræning af hvalpe kan man sætte hundekurven
i en form for kravlegård for natten, som regel vil de ikke besøge
der og prøver at holde sig. om dage kan man bruge avismetoden.

Hvor har du fået hunde fra, har den ellers være renlig før,
for ellers kan hun måske være syg, hvis det, må du nok søge
dyrlæge.

Jørgen
http://www.sitecenter.dk/bodholdt/
En hund er ikke en julegave
- men en gave for hele livet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 00:22

> [...]
og
> om natten laver den puha på gulvet.Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre

Nu ved jeg jo ikke så meget om hundens baggrund.
Var den også urenlig, hvor den boede før ?
Er den tjekket hos en dyrlæge ? Det kan måske skyldes sygdom /
blærebetændelse.

Ellers er der ikke andet, at gøre end, at starte forfra, som med en hvalp.
Hold ekstra øje med hende og hvis hun sætter sig, så sig Nej og skynd dig,
at tage hende med i haven.
Det kan være svært, at stoppe uvanen, hvis du ikke fanger hende i
gerningsøjeblikket, så du kan få hende ud. Lad være med, at skælde ud, hvis
hun har tisset / lavet indenfor og du ikke har taget hende i det.
Ros hende til skyerne, når hun laver udenfor.

Hvor sover hun om natten ?
Det hjælper nogengange, at have hunden i soveværelset, hvor du så også kan
høre, hvis hun begynder, at rumstere rundt og skal ud.
Hvis du ikke vil have hunden i soveværelset, så må du under alle
omstændigheder prøve, at gå ud et par gange om natten.

Ovenstående har virket på vores hund, som var blevet meget urenlig efter en
hjernebetændelse. Det har taget 2-3 mdr., men hun er nu blevet renlig igen
og siger til, når hun skal ud.

Aldersmæssigt burde din hund jo, kunne holde sig, så medmindre der er andet
i vejen ( nervøs hund ? ), så prøv et dyrlægebesøg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lykke

Dato : 15-12-03 07:37

For 20 år siden havde vi også en labrador tæve, Jeg troede den gang at
hunden
havde bedst af at være i baggangen/køkkenet om natten istedet for
soveværelset. Om aftenen lå den ved siden af min seng og var ikke meget for
at skulle ud i baggangen at være og om morgenen var der bidt en del i
stykker og der lå store stabler af lort alle vegne.
Vi var meget i vildrede med, hvad vi skulle for vi var sku kede af, at få
hjemmet helt splittet af. En morgen havde den splitte gulvbelægningen total
af i 1000 stumper og jeg var klar til at gå om bag huset og gøre kort
proces.
Om aftenen snakkede vi en del om hvad vi skulle gåre og kom til den
konklusion at hunden måske bare kedede sig om natten og ville gerne være i
kontakt med sine mennesker.
Den aften lod vi hende ligge i kurven ved siden af sengen og det var med
bange anelser vi slog øjnene op om morgenen. Der var ikke et eneste uheld at
se og hun havde holdt sig ren, Siden de sov hun i kurven ved siden af
sengen.
Jeg håber du kan bruge dette til noget.

mvh
Poul