Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen som har erfaring med Sony DSC~
Fra : Johnt

Dato : 14-12-03 22:15

Jeg var inde for at købe et Canon ixus kamera, men ekspedienten mente at
Sony kameraet er bedre ?

Er der nogle som har kendskab til dette kammera ? Både fordele og ulemper ?

På forhånd tak

Johnt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 22:18

On 2003-12-14, Johnt <listme@listme.dsbl.org> wrote:
> Jeg var inde for at købe et Canon ixus kamera, men ekspedienten mente at
> Sony kameraet er bedre ?
>
> Er der nogle som har kendskab til dette kammera ? Både fordele og ulemper ?

Ud fra data på Sony
Det anvender kun de meget dyre memory stick
Langsomste lukketid er 2 sekunder (ikke nok til natbilleder)
Ingen red-eye blitz funktion
Bedre video (MPEG VX i 640x480)
USB 2.0 (ved ikke om det er hi-speed eller kun 12 Mbps)
206g - altså det letteste
5 mpixel (ikke at det er ret meget mere end 4).
Det er det dyreste.

Der er en anmeldelse her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/p10.html

De anbefaler DSC-P8 medmindre de 5 mpixel er kritiske. Men den
kan jeg ikke finde på EDBPriser. Hvor jeg også kan se at P-10
ligger fra 3300 kr og op.

Jeg blev overtalt til Minolta G400, bl.a. fordi det også er en af
de hurtigste kameraer.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-12-03 18:40

Hej!

Jeg har et P10 (Har haft det i ca 3 uger nu). Det fungerer fint, er hurtigt
og tager gode billeder.

> Det anvender kun de meget dyre memory stick

Ja, men så meget dyrere er de nu heller ikke :) jeg gav 499 for en 128'er

> Langsomste lukketid er 2 sekunder (ikke nok til natbilleder)

Det har et night mode hvor billedet forstærkes, så man kan tage billeder om
aftenen.

> Ingen red-eye blitz funktion

Det passer ikke - der er redeye reduction (altså det med at blitzen blinker
nogle gange inden billedet tages) Det skal slåes til i setup menuen på
kameraet.

> Bedre video (MPEG VX i 640x480)
> USB 2.0 (ved ikke om det er hi-speed eller kun 12 Mbps)

> 206g - altså det letteste
> 5 mpixel (ikke at det er ret meget mere end 4).
> Det er det dyreste.

Jeg gav 3275 kr i computercity - brugte deres prisgaranti. Eneste krav er at
kameraet skal være på lager i en butik der har en butik, og det havde
kamerahuset = den billigste pris i DK:)

-Thomas

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-12-03 18:47

"Thomas Jensen" <thomas@fjern.kauf.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men så meget dyrere er de nu heller ikke :) jeg gav 499 for en 128'er

Dobbelt pris i forhold til CF !
> Det har et night mode hvor billedet forstærkes, så man kan tage billeder
om
> aftenen.

Giver en del støj.

Mvh Tommy

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-03 21:20

Tommy Hansen <nospam@adresse.dk> wrote:

> "Thomas Jensen" <thomas@fjern.kauf.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Dobbelt pris i forhold til CF !

Men med de størrelser kort på 128-256 MB, som de fleste almindelige
brugere køber, er det jo kun en prisforskel på nogle få hundrede. Jeg
forstår ikke, at der skal gøres så stort et nummer ud af det. Ser man på
flere kameraer i samme klasse, er prisforskellen mellem dem ofte en del
større. Man ser heller ikke folk råbe op om, at der ikke er opladelige
batterier eller oplader med til Canon PowerShot A60/70/80. Anskaffelsen
af disse ting vil betyde en ekstraomkostning på stort set samme beløb
som merprisen for et Memorystick. I stedet for at fiksere på en enkelt
komponent til få hundrede kr., så vil det da være bedre at se på det
samlede billede.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-12-03 21:40

Hej!

> Dobbelt pris i forhold til CF !

Jeg skal kun bruge 1, så det betyder ikke det helt store. Tænk på at en
taske ofte koster 2-300 kr.

> om
> >
> Giver en del støj.

Har ikke brugt det - det er for koldt at rende rundt uden for på denne
årstid :) - ved bare at den kan.

Mine kriterier var:

1. God kvalitet = gode billeder og holdbart kamera, skal kunne tages med
uden at gå i stykker.
2. Nemt at tage med = ikke ret stort. Ellers ville det bare komme til at
ligge på reolen.
3. Kæresten skulle kunne bruge det (tænd, peg og tryk)
4. Det måtte gerne have nogle manuelle indstillings muligheder, jeg vil
gerne lege lidt engang imellem
5. Under 3000 for kameraet ;)

Jeg syntes P10 klarer disse punkter fint. Brug lidt til på at finde ud af
hvad kameraet skal bruges til, få forskellige modeller demonstreret i en
forretning, bare bed dem om at sætte strøm på og tryk på knapperne. Så
bliver du sikkert mest tilfreds i længden

-Thomas

Fra : Olav Noksagt

Dato : 14-01-04 03:00

"Thomas Jensen" <thomas@fjern.kauf.dk> wrote in message news:<NlmDb.60197$jf4.3427198@news000.worldonline.dk>...

> Ja, men så meget dyrere er de nu heller ikke :) jeg gav 499 for en 128'er

Hvor?
Hvor meget for en 256'er?

Olav