olivers foder
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-03 21:43

Hej alle sammen

Det har vist været oppe og vende en del gange. Men da jeg overvejer at
skifte til Olivers fremfor Hills, vil jeg gerne hører jeres erfaringer.
Nyhedens interesse er jo altid stor, så hvis nogle af jer har fodret med
Olivers i længere tid, vil jeg meget gerne hører om interessen holder ved og
kattene stadig synes godt om foderet
.... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-12-03 21:46

Hej Nina!
Jeg overvejer også at skifte til Oliver og har fået nogle prøver
tilsendt og mine katte er meget glade for det, og jeg kan personligt
selv fortælle, at det smager godt *G*
Men jeg kunne da også godt tænke mig at høre fra folk som har brugt
det i længere tid, om det stadig smager godt

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-12-03 22:17

Hejsa

Vi prøvede Olivers i et par mdr. og de fleste af katten ville godt spise det
efter 1 mdr. men flere faldt fra og flere af dem begyndte at døje med
hårbolle tit, efter vi gik fra det havde ingen problemer med hårbolene igen,
så det er ikke det foder vores fortrækker, de får lige nu Leonardo, Hills
og Precept, men Precepten går vi fra når det er brugt op, da de helts vil
have de andre 2 slags

MVH
Gitte
www.sacala.dk - killinger ventes i januar 2004

Fra : Vibeke

Dato : 14-12-03 22:08

> Det har vist været oppe og vende en del gange. Men da jeg overvejer at
> skifte til Olivers fremfor Hills, vil jeg gerne hører jeres erfaringer.

Nu er jeg jo lidt en regnearks-nørd så hver gang der kommer et nyt foder
frem laver jeg liiige en beregning på hvor meget det ville koste at fodre
med det. Og faktisk er Olivers dyrere at fodre med end fx Iams. Med mindre
man køber de 6*15 kg ad gangen. Det er dog ikke aktuelt for mig - for det
ville tage mine katte et år at komme igennem det - og det syntes jeg er for
lang tid at have det stående.
Men det var bare lige til information :)

/Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 22:23

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle sammen
>
> Det har vist været oppe og vende en del gange. Men da jeg overvejer at
> skifte til Olivers fremfor Hills, vil jeg gerne hører jeres erfaringer.

Jeg har lige bestilt 30 kg. til vores hunde, så håber jeg, at de kan lide
det
Her tænker jeg mest på GD `en, som er vældig kræsen.

Skal man virkelig bestille 6 sække for, at få rabat ?
Det er da ikke fair for kattefolket...
Hvem leverer egentlig foderet ? Posten eller fragt eller ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Charlotte

Dato : 14-12-03 22:35

Heysan

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i

> Skal man virkelig bestille 6 sække for, at få rabat ?
Yep

> Det er da ikke fair for kattefolket...
Nope!

> Hvem leverer egentlig foderet ? Posten eller fragt eller ?
Det gør Danske Fragtmænd. Jeg har hørt at nogen har problemer med, at de
bare stiller posen udenfor, også i regnvejr.
Jeg skrev i min første bestilling, hvor jeg også bestilte plast-beholderen,
hvor posen var i...at de skulle stille det tørt, hvis det regnede (jeg var
ikke hjemme).

Så jeg har ikke haft problemer...

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Vibeke

Dato : 14-12-03 22:31

> Skal man virkelig bestille 6 sække for, at få rabat ?

nej det er mig der ikke kan regne *G* - 4 sække - á 15 kg = 60 kg, men det
er alligevel pænt meget...

/Vibeke

Fra : Charlotte

Dato : 14-12-03 22:48

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nej det er mig der ikke kan regne *G* - 4 sække - á 15 kg = 60 kg, men det
> er alligevel pænt meget...

Okay...måske tager jeg så fejl?? Jeg mente også det er 6 sække...hm...anyway
ja, så er det da meget!

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Vibeke

Dato : 14-12-03 22:54

> Okay...måske tager jeg så fejl?? Jeg mente også det er 6
sække...hm...anyway
> ja, så er det da meget!

Jep det gør du ;) Mit regneark siger 60 kg, og var lige inde og teste på
hjemmesiden - ved 4. sæk i indkøbskurven får man 299 i rabat :)

/Vibeke

Fra : Charlotte

Dato : 14-12-03 23:06

> Jep det gør du ;) Mit regneark siger 60 kg, og var lige inde og teste på
> hjemmesiden - ved 4. sæk i indkøbskurven får man 299 i rabat :)

Yep - var også lige inde...og måtte også lige checke med den der "seddel",
der følger med - der står også 4 sække *hmpf* - jeg giver mig

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Jynis

Dato : 15-12-03 07:37

> [...]
>
> Jep det gør du ;) Mit regneark siger 60 kg, og var lige inde og teste på
> hjemmesiden - ved 4. sæk i indkøbskurven får man 299 i rabat :)

Jeg undre mig . Hvor meget koster 1 *15 kg. kattemad ? Hvis forhandleren kan
give 299kr. i rabat ved køb af 4 poser , er det i virkeligheden avancen og
ikke kvaliteten der betales for. Jeg forhandler også hunde og kattemad . Det
er faktisk ikke nogen hemlighed at min avance ligger på 25 kr pr. sæk. Foder
til 195 kr kan faktisk godt være af bedre kvalitet end foder til 400 kr for
samme mængde.
Misforstå nu ikke , men brug den logiske sans og kik deklarationen godt og
kritisk efter , og sammenlin den og prisen.
Mvh,
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-12-03 09:31

Jytte skrev
<Misforstå nu ikke , men brug den logiske sans og kik deklarationen godt og
kritisk efter , og sammenlin den og prisen >

Det er et rigtig godt råd, jeg er en af dem der ikke kunne
drømme om at fodrer mine katte med noget hvor jeg ikke har helt styr på
indholdet, uanset om det er billigt
eller et af de dyre "mærkevarer".

Jeg var inde og kigge på din side, for at checke det foder
du sælger, men der stod faktisk ikke andet end navn,
vægt og pris, har du mulighed for at sende deklarationerne
enten via mail eller som brev til mig. Hmm man kan nok
godt sige at jeg "samler" på katte-foder-deklarationer

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Vibeke

Dato : 15-12-03 19:06

> [...]
> enten via mail eller som brev til mig. Hmm man kan nok
> godt sige at jeg "samler" på katte-foder-deklarationer

Med de udtalelser så bliver jeg nødt til at spørge dig til hvad du fodre
dine katte med :) eller hvad du ville anbefale

/Vibeke

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-12-03 19:37

Vibeke skrev
<Med de udtalelser så bliver jeg nødt til at spørge dig til hvad du fodre
dine katte med :) eller hvad du ville anbefale >

*GG* et godt spørgsmål da det endnu ikke er
lykkedes mig at finde det perfekte eller bare næsten perfekte foder, må jeg
"nøjes"...............primært er det
½ RC indoor og ½ RC light, så er der ind imellem lidt
Olivers, Leonardo og Regal plus div ds.mad og kød, alt
efter hvad der er på tilbud, ser godt ud o.s.v
(når jeg siger perfekt er det selvfølgelig "bare" efter min
opfattelse)

Jeg har ovenikøbet *hyl skrig mord dyrplager* også købt forskelligt
"lavpris-foder" i supermarkedet, dels for at få deklarationerne og dels for
at teste kattenes villighed
til at spise det, alle kattene overlevede og indholdet er
faktisk ikke så meget ringere end det dyre foder.

Fra : Charlotte

Dato : 15-12-03 10:01

Hej Jytte
"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i
> Jeg undre mig . Hvor meget koster 1 *15 kg. kattemad ?
Det koster 499,-

> Hvis forhandleren kan
> give 299kr. i rabat ved køb af 4 poser , er det i virkeligheden avancen
og
> ikke kvaliteten der betales for.
Det kunne også være, at der ikke er så mange fordyrende led?
Jeg kan kun sige, at jeg helt klart synes, jeg bruger min fornuftige og
logiske sans, at jeg umiddelbart (uden at være foder-ekspert) mener og tror,
at der er det i, som mine katte har behov for - og at det ikke er så
billigt, at jeg undres.
Og ja, måske er det avancen, det drejer sig om. Aner det ikke - men er der
ingen fordyrende mellemled, kan jeg ikke se noget som helst ulogisk i det?

Vi har opnået katte, der gider spise deres mad, lækker pels (lige bortset
fra Luffe, der fælder sent og ligner jeg ved ikke hvad LIGE NU) og i det
hele taget et foder, kattene er glade for.

> [...]
Foder
> til 195 kr kan faktisk godt være af bedre kvalitet end foder til 400 kr

Og det er da bestemt heller ikke for at forklejne dit foder - måske er det
lige så godt? Jeg ved det ikke, har ikke prøvet det. Men jeg er meget godt
tilfreds...

> Misforstå nu ikke , men brug den logiske sans og kik deklarationen godt
og
> kritisk efter , og sammenlin den og prisen.
...og jeg er skam kritisk - og bruger min logiske sans

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Charlotte

Dato : 14-12-03 22:31

Hej Nina

> [...]
> Olivers i længere tid, vil jeg meget gerne hører om interessen holder ved

Jeg har fodret med Olivers i ... 3/4 år nu - og misserne kan da stadig godt
li´ det.... Luffe skulle vænne sig til det, men Mercedes hoppede lige i det
med begge poter.
Vi har ingen problemer med hårboller eller lignende.

Så vi har været glade for det og synes også det er temmelig drøjt i brug.

> ... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

Der kan jeg desværre ikke være behjælpelig.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Line

Dato : 15-12-03 09:26

> [...]
og
> kattene stadig synes godt om foderet
> ... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

Vi har også prøvet Olivers og kattene kunne såmen også godt li' det,
desværre skete der bare det at vores kastrerede hankat efter ca 2 måneder
fik urinvejskrystaller/sten. Dyrlægen sagde at det enten var foderet eller
stress. Så nu er han på diæt kost i en måneds tid og så skal vi skifte
tilbage til Hills, fordi det forebygger urinvejssten. Det er også det de har
fået tidligere og der var der ingen problemer.
Jeg ved ikke om det er foderet der har gjordt det, men fremover holder vi os
til det vi kender.

MVH Line

Fra : Martin Haubro Jensen

Dato : 15-12-03 13:11

Erfaringer med Olivers kattefoder

Jeg fik kendskab til Olivers via en anden katteven, som selv har brugt
det i lang tid og hun anbefalede det varmt.
Jeg har selv to huskatte Stribe og Sorteper og især Sorteper er ret så
kræsen, han har ikke hidtil villet spise noget som helst tørfoder,
uanset hvad jeg har købt.
Da jeg modtog en prøvepakke, og ville afprøve det fik Stribe først lov
og han spiste det med stor velbehag ikke fordi det er nogen bedrift, da
han praktisk talt er altædende.
Men da jeg så skulle afprøve det på Sorteper kunne jeg til min store
overraskelse opleve hvor han faldt over det, og spandt højlydt mens han
guffede Olivers i sig. Og her godt 6 måneder senere kan jeg fortsat
konstatere, at de begge er lige begejstret for foderet som i begyndelsen.
Og jeg har yderligt erfaret at de ikke spise helt så meget vådfoder, som
hidtil og de plager heller ikke helt så meget.
De har ikke haft spor problemer med maven eller andet i denne periode,
og det har jeg ellers oplevet førhen, så jeg tror en del af det kan
tilskrives Olivers.

Hvad angår levering så bliver den leveret via en fragtmand, og han
leverer det ved døren og han ringer på.
Jeg har så også oplevet at modtage foder og kattegrus fra Olivers, en
dag hvor jeg ikke lige var hjemme. Det stod foran døren da jeg kom hjem,
og det var pakket ind i flere lag plastic, så det led bestemt ingen
overlast.
Jeg synes også at det går hurtigt, fra man bestiller på Internettet til
det ankommer, går der i hvert ikke mere end 2 hverdage.

Hvad angår prisen så er det måske ikke til det billigste, men jeg synes
helt bestemt det har flere gode fordele.
Hvad angår mængderabat, så kan man måske nok sige at det er lidt voldsom
at man skal bestille mindst 4 poser foder for at få rabat, men det kan
da løses ved at man er flere som bestiller sammen.

Jeg kan endvidere også anbefale deres kattegrus Felicia Cat Litter
Ultra, det er rigtig godt og behageligt at anvende og prisen er bestemt
ikke høj når man sammenligner med andre steder, og så er det desuden
leveret på adressen uden ekstra beregning og det samme gælder for foderet.

Endvidere kan man også få gode råd og vejledning, til hvordan man bruger
foderet på bedst mulig måde. Ved at henvende sig telefonisk til firmaet
Se deres hjemmeside på følgende adresse: http://www.olivers.dk/

Det kan måske lyde som en reklamekampagne fra Olivers, men det er efter
min mening fuldt fortjent at firmaet får denne ros…

Med venlig hilsen
Martin Haubro Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-12-03 13:38

"Martin Haubro Jensen" <martin.hKATTE@BAKKEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3fdda4eceab26@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> [...]
>
> Det kan måske lyde som en reklamekampagne fra Olivers, men det er efter
> min mening fuldt fortjent at firmaet får denne ros.

Jeg kan kun erklære mig 100% enig i alt, hvad der skrives i dette indlæg.
Jeg har også en møgkræsen kat, som har vraget næsten alt det light tørfoder,
jeg er kommet slæbende med.
Så jeg havde heller ikke den store fidus til,
at hun ville æde Olivers - men det gør hun med største fornøjelse.
Jeg har fodret med det nogle måneder og har ikke
observeret dårlige maver eller andre skavanker,
så jeg fortsætter med at give mine 3 katte Olivers!

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 13:44

Martin Haubro Jensen skrev i news:3fdda4eceab26@dk-fritid-dyr-kat.dk,:

> Jeg kan endvidere også anbefale deres kattegrus Felicia Cat Litter
> Ultra, det er rigtig godt og behageligt at anvende

Jeg synes ikke Felicia er helt så godt som EverClean. Ved sidstnævnte
har jeg større interval mellem skift af gruset, ligesom klumpevnen er lidt
bedre.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 15-12-03 13:41

> [...]
og
> kattene stadig synes godt om foderet
> ... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

Jeg fodrer med Olivers Adult foder og begge mine misser er enormt glade for
det. Fin blank pels, ingen hårboller og de ser fine og raske ud. Har også
prøvet killingefoderet til Cheeta og det åd de begge med velbehag (Teddy ved
vist ikke at han ikke er killing )
Jeg køber det ikke kun pga prisen men også fordi min dyrlæge har sagt god
for det. Fine råvarer sagde han.
Så her i huset er det en succes. Men sårn er det jo med alt, nogen kan lide
en ting, mens andre kan lide noget andet. Sårn er det jo også med os
mennesker

Hilsen Linda

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 13:27

Nina, Tender Tribes skrev i <news:brihi5$o4i$1@sunsite.dk,>:

> Hej alle sammen

Selv hej

> Nyhedens interesse er jo altid stor, så hvis nogle af jer har fodret med
> Olivers i længere tid, vil jeg meget gerne hører om interessen holder
> ved og kattene stadig synes godt om foderet

Mimi har fået foder fra Olivers i flere år og hun spiser ikke gerne
andet, med mindre der er tale om tyvekoster fra Dizzys skål

> ... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

Det har jeg ikke fået afprøvet - jeg bestilre en prøve, men Olivers
sendte voksenfoder og det havde jeg jo allerede i huset. På grund
af Dizzys "startvanskeligheder" har hun fået Prescription Diet I/D og
RC Intestinal. Når hun har spist det Eukanuba Kitten jeg har stående,
så er hun vist klar til voksenmad - øv! - det går alt for stærkt!

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Trine A.

Dato : 16-12-03 14:03

> Hej alle sammen

Hej Nina

> [...]
og
> kattene stadig synes godt om foderet
> ... og måske nogle har prøvet killinge-foder og har erfaring med det?

Jeg har fodret med Olivers i omkring 4 år, og har ingen klager overhovedet.
Mht killingefoderet, så er både Bastian og Luna vokset op på det....og de er
begge meget fiiine misser

Hilsener
Trine & Co.