Tiden sig nærmer...
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 14-12-03 21:06

.... hvor en af dk.kultur.films årlige traditioner snart skal sættes igang -
vi må have etableret endnu en udgave af dk.kultur.film-prisen! Jeg
forudsætter, der er en vis interesse i gruppen i, at videreføre traditionen?

Nu er der jo i hvert fald een af de forhåndsfavoritterne, der ikke har haft
premiere endnu (jeg taler selvfølgelig om Disney-remaken Freaky Friday), men
derfor kan vi vel godt begynde at diskutere, hvordan det skal løbe af
stablen (og evt. begynde med nomineringer). Er der nogle, der melder sig
frivilligt til at hjælpe med afsteminger mm. (fx. ved at hoste en side a la
sidste år)?

Desuden var et spørgsmål om evt. nomineringer oppe at vende sidste år,
hvilket vi måske også burde diskutere inden årets 'uddeling'. Jeg
forestiller mig 3 mulige afstemningsscenarier:

1. Ligesom de sidste år - folk melder ind med nomineringer - enten i gruppen
eller via en hjemmeside - og så bliver alle de nominerede (som passer til de
opstillede kriterier) lagt ud til afstemning.

2. Folk indstiller deres favoritter til nominering, også selv om
filmen/skuespilleren etc. er indstillet i forvejen. De 5 (?) mest nominerede
i en given kategori går så til afstemning.

3. Afstemingen forløber over flere runder. Dvs. først foregår det som 1.,
men de 5(?) film med flest stemmer (blandt alle nominerede) går så ud i en
ekstra afstemning.

Umiddelbart hælder jeg måske mest til 3), men det er også den, der kræver
mest arbejde for en evt. frivillig.

Derudover er det vel på sin plads at høre, hvorvidt de nuværende kategorier
er dækkende? Detaljer om sidste år kan findes på: http://film.zoidberg.dk/

Infor om de 2 foregående år http://brandtnielsen.adr.dk/dkf-prisen.html

Mvh Mikkel

Mvh Mikkel

Fra : Sparre

Dato : 14-12-03 21:06

> [...]
de
> opstillede kriterier) lagt ud til afstemning.

Tror mest jeg hælder til etteren som blev brugt sidste år

> 2. Folk indstiller deres favoritter til nominering, også selv om
> filmen/skuespilleren etc. er indstillet i forvejen. De 5 (?) mest
nominerede
> i en given kategori går så til afstemning.

Kunne også fungere...

Sad sku bare og ventede på at dkf-prisen skulle komme op at vende...

--
Sparre

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 14-12-03 21:20

> [...]
> men de 5(?) film med flest stemmer (blandt alle nominerede) går så ud i en

Jeg er mest klar på 1. eller 2. scenarie...

Fra : Ole Sørensen

Dato : 15-12-03 15:34

Godt initiativ.....stemmer for løsning 2.