Telemore til Telia
Fra : www.scooterhoved.dk

Dato : 14-12-03 20:39

hey....

Er der nogen her, der har haft problemer med At flytte sit nummer fra
Telemore til telia??

Hilsen
Tobias
www.kehusband.tk & www.scooterhoved.tk

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-12-03 20:57

www.scooterhoved.dk wrote:
> Er der nogen her, der har haft problemer med At flytte sit nummer fra
> Telemore til telia??

Det var dog en styg tanke

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Lauridsen

Dato : 14-12-03 21:23

> Det var dog en styg tanke

Hvad er der i vejen med Telia?

Mvh.
Lars

Fra : www.scooterhoved.dk

Dato : 14-12-03 21:29

Lauridsen wrote:

> Hvad er der i vejen med Telia?
>
> Mvh.
> Lars

hey..
Ja jeg ved det.. men er der nogen da har haft det!!??

Tobias

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-12-03 21:06

On Sun, 14 Dec 2003 20:57:18 +0100
"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote:

> Det var dog en styg tanke

enig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-03 21:23

Kim Schulz wrote:

> enig

På hvilket grundlag?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Jakob

Dato : 15-12-03 18:22

> På hvilket grundlag?

Telia er nok det mest mareridtsagtige teleselskab jeg kender. Har været
hos tdc, orange, telia og nu telmore, og telia tager prisen som det mest
horrible teleselskab fra helvede.

Jeg ved det er stærke ord, men jeg har været ude for at få de samme
regninger tilsendt adskillige gange, klager forsvinder ud i cyberspace,
deres supportere siger at nu vil de sørge for at der sker noget uden at
det så passer.

Da jeg tilsidst skiftede selskab blev de ved med at sende regninger,
også på telefoni der skulle være foregået efter jeg havde skiftet
simkort !!!! Derudover var det næsten umuligt at slippe ud af deres
kløer, opsigelse skulle sendes flere gange, og de penge jeg havde
tilgode hos dem grundet forkerte regninger skulle jeg rykke for
adskillige gange. Uendelige stunder har jeg tilbragt for at få
oplysninger ud af dem.

For guds skyld hold til til telmore som bare funger, det mest
gnidningsløse jeg har oplevet.

At telia stadig eksisterer er mig en gåde.

Hygge

Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-12-03 23:00

On Sun, 14 Dec 2003 21:23:11 +0100
"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote:

> På hvilket grundlag?

at jeg absolut kun har fået ringe service, forkerte regninger og
problemer fra telia, medens jeg aldrig har haft et eneste problem med
telmore, har fået god service og generelt føler at de gør at for at
stille kunderne tilfreds.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-03 08:31

Kim Schulz wrote:

> [...]
> problemer fra telia, medens jeg aldrig har haft et eneste problem med
> telmore, har fået god service og generelt føler at de gør at for at

Så langt er vi enige

Fra : Mcisten

Dato : 15-12-03 09:55

Jeg plejede heller ikke at have problemer med Telmore men nu ryger de snart
til forbrugerklagenævnet.

Hvis I har set om sagen tidligere i gruppen ?
Sagen kort, jeg har købt en telefon hos telmore, den gik itu efter en måned.
De brugte så lang tid på om den skulle reperares eller byttes. Telmore fandt
så ud af de ville give mig pengene igen. Det er snart tre uger siden, og jeg
har rykket flere gange uden at få pengene.
Det drejer sig om sølle 800 kr, så jeg fatter ikke hvorfor Telmore vil
forsøge at røvrende en kunde for sølle 800 kr.

Får jeg ikke pengene denne uge, så ryger den i forbruger klage nævnet, så må
jeg betale de 80 kr for at få dem til at tage sagen.

Så jeg er dybt utilfreds med telmore

Mvh Mcisten

Fra : www.scooterhoved.dk

Dato : 15-12-03 11:30

Mcisten wrote:
> [...]
> problemer fra telia, medens jeg aldrig har haft et eneste problem med
> telmore, har fået god service og generelt føler at de gør at for at

hey...
Jeg har heller ikke haft problemer med telemore.. ´kun i staten der jeg fik
mit nummer rykket over til dem fra sonofon..
ellers har der ikke væert noget.. grunden til at jeg vil skifte er at jeg
skriver for mange smser. og at det er billiger og skifte.. men er lidt
usikker på telia.....?

Tobias

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-12-03 08:23

[snip]
> hey..
> Ja jeg ved det.. men er der nogen da har haft det!!??

ja

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-12-03 09:18

[snip]

> Hey..
>
> Okay... lyder ikke s_ godt...
> men hvor lang tid siden er det at det er sket for dig....??

har stadig begge abbonementer inde for min husstand.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-12-03 11:47

[snip]
> [...]
> ellers har der ikke v_ert noget.. grunden til at jeg vil skifte er at
> jeg skriver for mange smser. og at det er billiger og skifte.. men er

min erfaring er at man virkeligt skal skrive mange sms'er for at det kan
betale sig, og er man så langt henne ville det måske være smartere at
bruge pengene på psykolog hjælp, for så har man da vist ikke meget
socialliv ved siden af mobilen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-03 21:22

Kim Schulz wrote:

> [...]
> betale sig, og er man så langt henne ville det måske være smartere at
> bruge pengene på psykolog hjælp, for så har man da vist ikke meget

Kender du en god psykolog jeg kan kontakte? For jeg er et håbløst tilfælde
ser det ud til jvnf. din livs-filosofi!

Men ... men fortæl det endelig ikke til alle de venner jeg jævnligt ser ved
siden af mit "sms-liv"... de bliver nok skuffede over at det faktisk slet
ikke er mig de hænger ud sammen med, men en anden, for jeg har jo intet liv
ved siden af min mobil så det kan umuligt være mig... :-/

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-12-03 11:48

On Mon, 15 Dec 2003 11:31:13 +0100
"www.scooterhoved.dk" <Tobias_H_Klint@Hotmail.com> wrote:

> Hvad var problemet???

fik regninger for ting der ikke var benyttet, skulle betaling for
roaming, telefonsvarer og andet skrammel selv om det ikke er ting der
skal betales som ekstra ifølge abo (generelt så er det de samme skræk
historier som ved debitel jeg har oplevet)

Fra : Mark

Dato : 15-12-03 13:45

> Er der nogen her, der har haft problemer med At flytte sit nummer fra
> Telemore til telia??

Lad hver med det, jeg har haft telia, købte det sammen med en mobil for så
kunne man jo spare nogen 100 kroner hvis man så låste den op, og lod hver
med at bruge abonnementet.
Dumt gjort!
Regninger kom der altid et eller andet extra beløb på, rykker på regninger
_efter_ jeg havde sagt op, fik regninger for et tidsrum hvor jeg slet ikke
havde abonnementet, og jeg havde på skrift at det var sagt op.
De har simpelthen ikke styr på en skid, håber inderligt at de går neden om
og hjem!

Har ikke haft problemer med telmore, udover da der var det med at sms tog en
helvedes tid at blive leveret....

Mvh
Mark

Fra : www.scooterhoved.dk

Dato : 15-12-03 13:51

Mark wrote:

> [...]
>
> Har ikke haft problemer med telmore, udover da der var det med at sms
> tog en helvedes tid at blive leveret....

Hej...
Okay tak for rådet....
Hvis man har en kvatering på at man har betalt regning så er der jo ikke
noget.....!!?? så har man jo et bevis på at den er betalt...
Det jeg meste tænker på er om de setter flere penge på regningen...!!!

Mvh
Tobias

Fra : Mark

Dato : 15-12-03 18:20

> Okay tak for rådet....

Var da så lidt.

Vil lige sige at jeg egentlig synes at express ser ud som et godt
abonnement, hvis man _kun_ skriver sms.
For mig kan det bedre betale sig med telmore, idet jeg også ringer lidt og
gprser lidt.

Kunne dog aldrig drømme om at have telia, også selv om det ser tiltrækkende
ud.

> Hvis man har en kvatering på at man har betalt regning så er der jo ikke
> noget.....!!?? så har man jo et bevis på at den er betalt...

Ja, men det kan telia jo være ret ligeglade med, for hvis det bare er 150
kroner, hvor mange vil køre sager på det?
Jeg tror at telia spænder guld på den konto.

Men problemet var jo at jeg slet ikke var kunde på det tidspunkt, men jeg
mener dog jeg slap for at betale, men det var ikke lige meget hvem hos telia
jeg snakkede med, for det var ikke den første der lod mig slippe

> Det jeg meste tænker på er om de setter flere penge på regningen...!!!

Ja, og det kan være svært at bevise, selvom vi kun snakker 10-20 kroner
måneden så er det jo mange penge når man ganger med antal kunder...

Mvh
Mark

Fra : www.scooterhoved.dk

Dato : 15-12-03 18:42

Mark wrote:

> Vil lige sige at jeg egentlig synes at express ser ud som et godt
> abonnement, hvis man kun skriver sms.

Nu smser jeg jo mere kun meste.. sker engang imellem at jeg ringer, men ikke
det helt stor

Det er seføldig rigtige nok

> Men problemet var jo at jeg slet ikke var kunde på det tidspunkt,

Så kan man jo godt sige at det er noget helt andet...!!??

Tobias

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-12-03 21:59

www.scooterhoved.dk wrote:
> Hvis man har en kvatering på at man har betalt regning så er der jo
> ikke noget.....!!?? så har man jo et bevis på at den er betalt...

Problemet med Telia er, at man oplever, at de ikke sender
regninger ud. Det første man overhovedet hører fra dem, er en betalings-
påmindelse, hvor de ud over skyldigt beløb oplyser, at de efterfølgende
vil opkræve rykkergebyr.

Betaler man, som i mit tilfælde, med check vedlagt en klage over
forholdet, svarer de med inkassovarsel med trussel om indberetning til
RKI på trods af, at beløbet i mit tilfælde var under det beløb,
som RKI tillader indberetning for.

Først efter en en samtale med kundeservice og indsendelse af endnu
en klage kom der orden i sagen og jeg har for sidste gang været
kunde hos Telia.

Efter hvad andre beretter har jeg oven i købet været heldig med forløbet.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-03 03:18

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in

> [...]
> været kunde hos Telia.
>
> Efter hvad andre beretter har jeg oven i købet været heldig med

Det må man sige, specielt det at du kun skulle ringe til dem en gang!

Jeg skulle ringe 4-5 gange for noget så simpelt som at få tilsendt en
formular til overdragelse af et abonnement.
Efterfølgende var det så de sendte mig en bekræftelse på at de havde
overdraget nummer og abonnement. Sjovt nok havde de skrevet det
forkerte nummer på...

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899