Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kort førstehåndsindtryk af Minolta G400
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 20:43

Jeg købte mig i dag et Minolta G400, som er et kamera der
er lavet til at konkurrere med Canon IXUS S400. Begger er 4Mpixel
kameraer i kompakt størrelse. Minolta er marginalt mindre, og
samtidig billigere. Bruger dog SD/MMC/Memorystick i stedet for CF.

Minolta sælges som et hurtigt kamera, det første billede kan tages
på 0.9 sekund, og man kan have slukket igen på 1.5 sekund. Det er
så her den primære hastighed er.

Der er generelt ikke meget shutter lag. Hvis jeg på stopuret udløser
når jeg ser sekunderne skifte, så viser uret ofte < 50/100 s. Så det
er ihvertfald langt under 1/2 sekund.

Det har dog i underkanten med buffer RAM, super-continous med 2.5
billeder/sekund kan den kun tage 3 frames inden den går i står
(fuld 4Mpixel), og med continous (1.1 billeder/sekund) er det
afhængig af korthastiged. Det medfølgende 16MB kort kan følge med,
men det gamle billige DaneElec jeg har kan ikke følge med til mere
end 4 billeder inden hastigheden falder grusomt.

Billedkvaliteten er som den skal være, dog bliver grønne farver
(GP batterier) lige blege nok med blitz.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-03 21:44

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev :

>Jeg købte mig i dag et Minolta G400, som er et kamera der
>er lavet til at konkurrere med Canon IXUS S400.

Og Konicas overtagelse af Minolta er åbentbart ved at have
indflydelse.

Det er et Konicaobjektiv (Hexanon), der er på kameraet
--
Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 22:05

On 2003-12-14, Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Og Konicas overtagelse af Minolta er åbentbart ved at have
> indflydelse.
>
> Det er et Konicaobjektiv (Hexanon), der er på kameraet

Er det godt eller skidt hvis man spørger en ekspert ?

Fra : max

Dato : 14-12-03 22:35

> Er det godt eller skidt hvis man spørger en ekspert ?

- Super -
-max-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-03 22:57

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev :

>Er det godt eller skidt hvis man spørger en ekspert ?

Hverken eller, efter min mening.

De laver(lavede ?) begge ganske udmærkede objektiver.
--
Knud