Spor - i regnvejr
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 14-12-03 20:04

Et hurtigt spørgsmål til eksperterne i spor:

Er det sværere for hunden i regnvejr?

Jeg spørger fordi jeg i går, hvor det var regnvejr, oplevede at min
mund mistede sporet, omend hun selv fandt tilbage. Sporet var ½ time
gammelt, der var ikke meget vind og det var kendt areal med kort græs.
(træner PH-program)

Mvh
Søren

Fra : karian.hp

Dato : 14-12-03 21:10

On Sun, 14 Dec 2003 19:03:38 GMT, slhDELETE@city.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

Nej, Nix, No

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 15-12-03 13:18

Hejsa!

slhDELETE@city.dk (Søren Lausten-Hansen) wrote in message news:<3fdeb312.4155601@news.webpartner.dk>...
> Et hurtigt spørgsmål til eksperterne i spor:
>
> Er det sværere for hunden i regnvejr?

Jeg er desværre ikke ekspert i spor , men jeg kommer nu med en
bemærkning alligevel. Jeg har hørt at det bliver sværere for hunden at
gå et spor når det har regnet. Jeg ved ikke om det er fordi at færten
på sporet viskes ud af regnen? Jeg har set flere meget dygtige
sporhunde miste sporet når det har regnet meget. Måske du skulle prøve
at lægge et spor i regnvejr, og gå sporet med det samme, og derefter
gradvist forlænge tiden på sporet?

Mvh.

Mette

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 15-12-03 17:16

"Søren Lausten-Hansen" <slhDELETE@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mund mistede sporet, omend hun selv fandt tilbage. Sporet var ½ time
> gammelt, der var ikke meget vind og det var kendt areal med kort græs.

Det komme an på hvor kraftigt det har regnet , i mit tilfælde går min hund
bedste når det har små regnet.
Men i kraftigt regn kan der godt komme problemer en gang imellem, hvor det
er som om at sporet er skyllet væk, vi går sph spor ( 3 timer).
Det kommer også an på underlaget på græs skulle der ikke være de store
problemer , men i vinter sæd og jord/ler mener jeg at jo mere det regner jo
svære bliver det, det er det jeg har oplevet/erfaring.

Venlig hilsen.
Søren Jensen.
www.hundespor.1go.dk