MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette/flytte/omdøbe filmappe
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-12-03 16:58

Jeg har en filmappe, der ikke vil noget af ovennævnte! Det eneste jeg er
sikker på om den, er at jeg har haft et for langt stinavn på den, med
indhold. Det var inden jeg vidste at filnavnet tælles fra C. Den er heller
ikke delt af andre, eller et åbent program bruger den, som fejlmeldingen
beretter om. Når jeg fjerner skrivebeskyttelsen, kommer den igen som grå.
Billedfilerne, der var i den er fjernet uden problemer. Den vil bare ikke!?

Der er andre stier i mit kartotek der er for lange. Gode ideer til at finde
dem alle (10 000 fotos), undgå problemet senere? Jeg er ligeglad med det,
men det er min brænder ikke
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-12-03 19:38

Prøv med det korte DOS navn på mappen fra en kommando prompt.
hvis navnet var:
"dette er et langt navn"
så vil DOS navnet være:
dettee~1.
Altså otte tegn inclusive ~1. Tallet kan være højere hvis de første 6
bogstaver ikke er unikke så kør en DIR først for at checke.
Noter at ovenstående kun gælder FAT og FAT32 ikke NTFS.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-03 23:35

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev
> [...]
> bogstaver ikke er unikke så kør en DIR først for at checke.
> Noter at ovenstående kun gælder FAT og FAT32 ikke NTFS.

Det er NTFS, men problemet løste sig selv. Den gamle disk blev tvangsvasket
af XP, jeg skal love for der blev ryddet op, herefter kunne jeg slette
omtalte fil på den nye disk. Der blev nævnt noget med krydskæder o.lign.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen