MS Windows
briani 27239
Langsom bærebar
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-12-03 16:36

FollowUp-To: dk.edb.system.ms-windows

En af mine naboer har købt sig en Vega+ X9XL som i starten kørte meget fint, men her efter et stykke
tid er den blevet MEGET langsom.
Når man laver en normal opstart er den utrolig langsom, og når man arbejder i windows går processer
ydelsen ofte i nul og bliver der i et stykke tid for så igen at genoptage det man har bedt den om.
MEN starter man op i "fejlsikret tilstand", så kører en som den skal mht. hastighed.

Er der nogen der har mulig forklaring på hvad der er galt?

Der er en fuld opdateret WindowsXP Pro med Norten Antivirus 2004.
Jeg har kørt Ad-aware, defragmentering og BootVis.
Det er en Mobil 2400+(1800MHz) med 256 DDR RAM
(der kommer ekstra 256 Mb om en uges tid)

mvh. Torben

Fra : Leony

Dato : 14-12-03 17:09

In news:Fr%Cb.58236$jf4.3390927@news000.worldonline.dk,
Torben Greve Otzen <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> typed:

> [...]
> et stykke tid for så igen at genoptage det man har bedt den om. MEN
> starter man op i "fejlsikret tilstand", så kører en som den skal mht.

Når man starter i "fejlsikret tilstand", så loades der et
"minimumssystem".
Ingen drivere eller overflødigt software.

Så jeg vil mene at problemet er af softwaremæssig karakter, ud fra den
betragtning at computeren fungerer normalt i fejlsikret tilstand.
Personligt ville jeg starte med Anti-virus programmet og firewall (hvis
der er installeret en sådan).
Prøv at afinstallere og derefter geninstallere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-12-03 17:26

> "Leony" skrev i en meddelelse...
[snip]
> [...]
> der er installeret en sådan).
> Prøv at afinstallere og derefter geninstallere.

Jeg har prøvet at afinstallere Antivirus og køre uden dette, men det var der
heller ikke nogen virkning ved.
Husk på at det er også under opstart(dvs. hvor windows indlæses) at den er langsom.

Fra : RpR

Dato : 14-12-03 19:39

> Så jeg vil mene at problemet er af softwaremæssig karakter, ud fra den
> betragtning at computeren fungerer normalt i fejlsikret tilstand.

Enig, lyder til der er ged i Windows, hvilket meget nemt sker hvis du
installerer mange programmer der konstant ligger i hukommelsen og overvåger
systemet efter et eller andet.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : JKM

Dato : 15-12-03 00:12

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:<3fdcae52$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Enig, lyder til der er ged i Windows, hvilket meget nemt sker hvis du
> installerer mange programmer der konstant ligger i hukommelsen og overvåger
> systemet efter et eller andet.

Ja, som jeg også skrev tidligere!! Der skal rydes op, men For at gøre
det NEMT--Så installér NORTON SYSTEMWORKS og lad den fixe nogle af
dine fejl, så skriv igen når det er gjort, for du har som RPR skriver
SÅ er der GED i din installation!!

Held & lykke

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 15-12-03 20:21

> [...]
> det NEMT--Så installér NORTON SYSTEMWORKS og lad den fixe nogle af
> dine fejl, så skriv igen når det er gjort, for du har som RPR skriver

Jeg venter til de sidste 256 Mb RAM kommer og i mellem tiden finder jeg Systemworks frem...
Skal nok melde tilbage om det hjalp, men svaret kommer nok først midt i januar.
Takker, for svarene...

mvh. Torben

Fra : JKM

Dato : 15-12-03 00:08

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote in message news:<Fr%Cb.58236$jf4.3390927@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> Jeg har kørt Ad-aware, defragmentering og BootVis.
> Det er en Mobil 2400+(1800MHz) med 256 DDR RAM
> (der kommer ekstra 256 Mb om en uges tid)

JEg kan ikke give dig løsningen...Men jeg kan love dig, at det intet
har med processoren, at gøre Når du siger den ARBEJDER fint i
Fejlsikret tilstand!!

Du skal jo vide, at de programmer du "NORMALT" starter på en frisk
Win. er ikke ret mange! Men NU har du sikkert installeret
Office-pakken og lidt Players, evt. et spil eller 2--og ALT dette skal
startes op, når du booter din maskine!
Dog lukker WIN. ned for de fleste unødvendige prog. når du kører
fejlsikret!!
Det eneste jeg plejer, at gøre selv-er at formaterer og reinstallere
hele møget--hvis du synes det er lidt for besværligt, er der et par
instillinger man kan få Win. til at "Speede" lidt op på enten ved
hjælp af nogle Tweaks eller Software, som klare disse for dig!

Du har sikkert XP på den, og der kan du begynde med, at Tweake den på
www.TWEAKXP.com -- hvor du kan søge efter lidt PERFORMANCE tools
osv...

Håber det er hjælp til dig?? Eller send mig en mail, hvor du beskriver
lidt nærmere!!

JM

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-01-04 19:57

> [...]
> Jeg har kørt Ad-aware, defragmentering og BootVis.
> Det er en Mobil 2400+(1800MHz) med 256 DDR RAM
> (der kommer ekstra 256 Mb om en uges tid)

Dette er en flollw-up på det problem som jeg beskrev den 14. december.

Som jeg også den gang forklarede var maskinen MEGET langsom, der er nu kommet ekstra 256Mb RAM i
og nu kører den bare som den skal. Så noget kunne tyde på at der måske er fejl i den anden RAM-blok.
Ellers mange tak for de mange svar og løsninger.

mvh. Torben

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-01-04 23:04

Torben Greve Otzen skrev: