Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket sub-1000 kr lommekamera ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 13:16

Jeg kunne godt bruge et mindre kamera, som nok ikke vil blive behandlet
superpænt, og som er til de steder hvor jeg ikke tager mit Nikon Coolpix
med.

Jeg kan umiddelbart finde følgende modeller, hvad skal man
vælge ? Og kan jeg overhovedet leve med kvaliteten ?

Medion MD 5975, 2,1 MPixel, ingen zoom. 797,-
Fashion Cam, Føtex/Bilka. 3,0 Mpix, ingen zoom, 899,-
Kodak Easyshare CX6200, ingen zoom, <1000 kr

eller skal man op i eksempelvis Rollei D330 motion
til 1500 kr ? 2x optisk zoom, 3.1Mpixel.
Kodak CX6330 ligeledes 1500 kr ?

Eller skal man helt droppe det ?

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-12-03 13:39

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan umiddelbart finde følgende modeller, hvad skal man
> vælge ? Og kan jeg overhovedet leve med kvaliteten ?

Det ved ikke andre end du
Her http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/ er på forsiden et
eks fra et < 1000 kr. Agfa og det er jo ikke værd at skrive hjem om

> Medion MD 5975, 2,1 MPixel, ingen zoom. 797,-
> Fashion Cam, Føtex/Bilka. 3,0 Mpix, ingen zoom, 899,-
> Kodak Easyshare CX6200, ingen zoom, <1000 kr

Mvh
Ole

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 13:52

On 2003-12-14, Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Her http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/ er på forsiden et
> eks fra et < 1000 kr. Agfa og det er jo ikke værd at skrive hjem om

Medmindre opblødningen af lyset er med vilje, så...

Man kunne vel forvente at prisen på komponenter faldt, så
man i dag ville kunne få samme kvalitet som for 18 mdr siden
til den halve pris.

Det er lidt i den retning jeg tænker. Og jeg ved jeg ikke
får samme kvalitet som i mit bedre kamera, men det har jeg
ikke altid med. Det er der problemer ligger.

Det optimale vil nok være et af de nye IXUS i / Powershot SD10
som er ret ok i størrelse. Det vil jeg overveje.

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-12-03 16:01

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbton7f.t8o.nospam@via-> > Det ved ikke andre end du
forsiden et

> Medmindre opblødningen af lyset er med vilje, så...

Næ, det er det ikke - den kan ikke modlys (heller). Heldigvis gik den i
stykker inden for garantien, så brormand fik et nyt (bedre, da de ikke kunne
skaffe en magen til)
Mvh
Ole

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 14-12-03 14:37

> [...]
> Jeg kunne godt bruge et mindre kamera, som nok ikke vil blive behandlet
> superpænt, og som er til de steder hvor jeg ikke tager mit Nikon Coolpix

Hvad med at ofre lidt mere og få en Nikon Coolpix 2100, evt. en brugt. Jeg
har en som ekstra cam til min Nikon D1.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.claussmith.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 15:12

On 2003-12-14, Claus Smith - Pigefotografen.dk <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hvad med at ofre lidt mere og få en Nikon Coolpix 2100, evt. en brugt. Jeg
> har en som ekstra cam til min Nikon D1.
>
> Claus Smith - Pigefotografen

Ja, det fås for 16-1700 kr.

Nu overvejer jeg så Minolta G400 til 3200 kr.
Lækker i størrelse, 4Mpixel, 3x zoom, superhurtig
startup. 0.7s start + 0.2 s til autofokus.

Er lige hjemme for at checke netpriser. Og nu på
vej for at købe det...

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 14:41

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Jeg kunne godt bruge et mindre kamera, som nok ikke vil blive behandlet
> superpænt, og som er til de steder hvor jeg ikke tager mit Nikon Coolpix
> med.

Jeg har lige set et lille Olympus uden zoom til kr. 999,- og et Konica
til samme pris i en flot gaveæske. Det ene var vist hos Merlin.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Poul B-H

Dato : 14-12-03 20:23

jeg har prøver et par billige og de har jo pixels nok,men objektivet er som
regel dårligt, så det var måske en bedre løsning at købe et af bedre
kvalitet, men brugt. Så har du heller ikke problemer med ikke at behandle
det pænt, idet det jo allerede er slidt.

Poul B-H

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 20:51

> [...]
> Kodak Easyshare CX6200, ingen zoom, <1000 kr
>
> eller skal man op i eksempelvis Rollei D330 motion
> til 1500 kr ? 2x optisk zoom, 3.1Mpixel.

Det afhænger jo helt af, hvor og til hvilket du havde tænkt dig at bruge det
til. Hvis det bare skal tage udendørs billeder, så vil langt de fleste
sikkert kunne bruges. Du får ingen brugbare råd herinde på billige kameraer
herinde, men straks råd om at købe kameraer 50 - 200 % dyrere, end hvad du
havde tænkt dig, og du er tilbage hvor du startede. Nemligt at du nu står
med 2 kameraer, som du ikke kan nænne at tage med.
Køb det første og bedste du finder, prøv det, og er det for dårligt, så brug
fortrydelsesretten, og gør et forsøg mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-12-03 13:08

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> Køb det første og bedste du finder, prøv det, og er det for dårligt,
så brug
> fortrydelsesretten, og gør et forsøg mere.

Hvilken fortrydelsesret?

--
-Jens B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 14:30

> "Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> så brug
>
> Hvilken fortrydelsesret?
>
> --
> -Jens B.
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet

Hej Jens

Har man fjernet den ?? Så får man da bare garanti på at de tager det
tilbage, hvis man ikke er tilfreds. Man skal vist bare undgå Fona....De
giver gerne garantien, men løber derefter fra den.

M.V.H.....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : Deaster

Dato : 17-12-03 16:46

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse
news:3fe05b84$0$27466> >

> Har man fjernet den ??

Der har svjv. aldrig været fortrydelsesret ved alm. forbrugerkøb.

Deaster

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-03 17:02

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Der har svjv. aldrig været fortrydelsesret ved alm. forbrugerkøb.

Netop. Der er fotrydelsesret ved internetkøb, men ikke ved køb på
"gammeldags facon".

--
-Jens B.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-03 17:26

> Netop. Der er fotrydelsesret ved internetkøb, men ikke ved køb på
> [...]
Der er flere forretninger der har returret.
Kan nævne el-giganten, bilka , electric city og computer city
dem jeg har nævnt har fra 8 dage til 30 dage.
Der er sikker mange andre som har det stående i der betingelser,kan være et
gebyr hvis emballagen har været åben,(computer city 5%).
Om det er de 14 dage der er på internetkøb der smitter af, ja måske eller
bare en ny konkurrence parameter.
Hilsen Madsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-03 17:42

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er flere forretninger der har returret.

Det skal jeg slet ikke afvise, men det er _ikke_ lovfæstet.

> Om det er de 14 dage der er på internetkøb der smitter af, ja måske
eller
> bare en ny konkurrence parameter.

Bare sur r*v for de kunder, der køber "nyt", og får et produkt i hånden,
der allerede har været i én eller flere tidligere kunders hænder og som så
efterfølgende er returneret.

--
-Jens B.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-03 18:43

On 2003-12-17, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Netop. Der er fotrydelsesret ved internetkøb, men ikke ved køb på
> "gammeldags facon".

Dog er det sådan i en forretning, at ekspedienten er eksperten og
har rådgivningsansvar. Så hvis man køber på ekspedientens
anbefaling har man alligevel ofte en returret.

Det forsøger jeg lige p.t. med Minolta G400, som de lige ville så
på. Den har problemer med autofokus i stuebelysning, medmindre der
er meget kontrast i center, ligesom den giver ret dårlige farver.

Taget i betragtning det blev solgt som det der klart gav de bedste
billeder af de små kameraer, så er jeg taget ved næsen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-12-03 01:23

> [...]
> news:3fe05b84$0$27466> >

> Der har svjv. aldrig været fortrydelsesret ved alm. forbrugerkøb.

Hej Deaster

Nå for pokker, der kan man bare se, det havde jeg ikke opdaget. De fleste
har da altid givet returret. Jeg går ud fra, begrebet blev indført, fordi
folk, der skulle bruge et kamera, kom og ville have det på prøve, da nogle
forretninger åbenbart havde dårlige erfaringer med det, blev det ændret, så
man kunne købe det, men hvis man så ikke var tilfreds, så få pengene
tilbage. Så havde kunden da i det mindste vist sin købekraft.

M.V.H.....Benny..